شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲۸
پس از کارشکنی مداوم غرب؛

اروپا نوازی آقای نایب رئیس بعد از نوازش منتقدان/ مشکل از ماست، اروپا کاره‌ای نیست!

پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 654035
پزشکیان بازهم در مواضعی که اصلاح طلبان بسیار دیده شده است به جای انتقاد از اروپایی در تعلل و کارشکنی در اجرای برجام تو را در زمین منتقدان انداخت.
اروپا نوازی آقای نایب رئیس بعد از نوازش منتقدان/ مشکل از ماست، اروپا کاره‌ای نیست!
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: «مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و از جمله اصلاح طلبان شاخص مجلس اخیرا صحبت‌هایی درباره برجام اروپایی کرده است که بسیار جالب توجه است.

نایب‌رییس مجلس در مصاحبه با «روزنامه جهان صنعت» با بیان اینکه اروپا درباره برجام کم کاری نمی کند، گفت: «وقت‌کشی اروپا را در اجرای تعهداتش به ایران قبول ندارم و معتقدم که اروپا تمام تلاشش را کرده که با ایران همکاری و قوانین‌اش را اصلاح کند اما این موضوع به این سادگی نیست...ما یک انتظار داریم و یک واقعیت. انتظار ما از اروپا خیلی زیاد است و متاسفانه بر اساس بایدها برایشان خط و نشان می‌کشیم.»

حمایت و دفاع تمام قد نماینده اصلاح طلب از اروپا درحالی است که چندی است اروپایی‌ها به ایران قول دادند برای حفظ برجام در برابر تحریم‌های آمریکا یک موسسه مالی تجاری برای ارتباط با ایران تشکیل بدهند اما درحالی که ترامپ دو روز زودتر از 13 آبان تحریم‌هایی که با برجام روی کاغذ لغو شده بود را دوباره برگرداند، اروپا هنوز در حوزه تعیین مقر این موسسه مشکل دارد. البته در این میان شنیده شده که ترس و واهمه اروپایی‌ها از آمریکا یکی از دلایل تعویق این موضوع است.

در این حیطه حتی کشورهای مختلف اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، بلژیک و دانمارک و در پشت صحنه آنها آمریکایی‌ها در صدد هستند که طی یک بازی امنیتی و پاپوش‌سازی برای دیپلمات‌های ایرانی تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان تصویب و اعمال کنند.

پزشکیان پیشتر درباره FATF  مطرح کرده بود که چیزی درباره آن نمی داند. این درحالی است که با رای اصلاح طلبان بود که برجام رای آورد و CFT به طور ناقص تصویب شد که با سد شورای نگهبان و اشتباهاتی که این شورا گرفته روبرو شده است. جالب اینجاست که مرکز پژوهش‌های مجلس بایستی به عنوان یک نهاد پژوهشی و تحقیقاتی به کمک نمایندگان بیاید که قدرمسلم همه نوع تخصصی ندارند اما طرفداری از برجام بیشتر از اینکه تحقیقاتی باشد، از یک جریان سیاسی آب می خورد.

سخنان پزشکیان درحالی بود که وی در سال گذشته درباره برجام گفته بود: « بنده عضو اکیپ مجلس در بررسی برجام بودم و تنها این را فهمیدم که اگر برجام نبود ما هر روز یک هزار میلیارد تومان باید به خاطر تحریم‌ها ضرر می‌کردیم.»

وی درباره تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام که از جمله انتقادت جدی منتقدان به مجلس است، گفت: «اگر برجام ۲۰ دقیقه‌ای در مجلس مصوب شد به دلیل آن بود که تمام قراردادهای بین‌المللی در صورت طرح در مجلس شورای اسلامی به سرعت و بدون بحث خاص رای‌گیری شده به طوری که یا مورد پذیرش قرار می‌گیرد یا رد می‌شود.»

از سال 94 تا به امروز برجام در کشور در حال اجراست اما همیشه این مسئله با کارشکنی اروپا و آمریکا روبرو شده است. کشور از مواهب یا همان سیب و گلابی‌هایی که روحانی گفت هنوز بهره‌مند نشده است و بسیاری از دولتمردان از جمله «ولی الله سیف» و «علی اکبر صالحی» نسبت به نتایج اجرای این سند هسته ای با «تقریبا هیچ» و «عدم همکاری بانک های غربی» سخن گفته‌اند.اما هنوز اصلاح طلبان در حال حمایت از غرب هستند حتی در این زمینه منتقدان را متهم می سازند.

 در مورد انتظاراتی که پزشکیان بیان می کند بسیار زیاد است، باید گفت این تلنبار شدن انتظاراتی است که مسئولان از برجام برای مردم ایجاد کرده‌اند. وعده‌هایی که تحقق نیافت و واقعیت این است که جامعه منتظر است و انتظاردارد وضعیت اقتصادی بهبود یابد تا تولید به جایگاه عادی خود بازگردد و معیشت کارگران و مردم تامین شود. حق طبیعی هر فردی برای زندگی روزمره. البته مشخص نیست که سیاست اصلاح طلبان برای حفظ برجام به هر طریقی تا کجا ادامه دارد. چند سال است که همین سیاست سبب شده که بسیاری از ظرفیت‌های داخلی کشور مسکوت بماند.

 ضرری که هر چقدر هم برجام پویا باشد نمی توان آنرا جبران سازد. با این اوصاف رویه‌ای اصلاح طلبان در این حیطه می بینم که نگران کننده است، حفظ برجام حتی برجام توخالی به هر طریقی هم مردمی که امیدوار شده اند را منتظر و نگران می کند و هم به کشور آسیب می زند. این رویه تا جایی پیش رفته است که نائب رئیس مجلس به تطهیر سازی اروپا می پردازد و بیان می کند که مشکل از منتقدان است و اروپایی‌ها تقصیری ندارند. هر چند منتقدان در وهله اول همین نگاه را همیشه مورد انتقاد قرار داده‌اند که اعتماد بیش از حد به غرب و گره زدن پیشرفت و حل و فصل مشکلات کشور به خارج از ایران مشکل اساسی تفکر برخی مسئولان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هم فارس هم مشرق کامنت مرا گذاشت شما حذف کردید!؟
Iran, Islamic Republic of
من هم بعد از بارها تلاش نتونستم در عصر ایران و خبر آنلاین و فرارو کامنت بگذارم حتی یکبار هم نظر من رو که کمی با عقاید قبیله شان متفاوت بود پخش نکردند
اگر اشکال از ماست پس لعنت به برجام که معطل اروپاست
Iran, Islamic Republic of
برجامیان می گفتند که برجام را با اروپا ادامه می دهیم حالا می گویند اروپا کاره ای نیستند و اشکال از ماست پس لعنت به برجام که هیچ فایده ای نداشت و اقتصاد را معطل کرد و باید از آن خارج شویم
Iran, Islamic Republic of
برای چی نمیگی که برجام از اول با کدخدا آمریکا بود و اروپایی ها نخود آش بودند
خسته نباشی دلاور!
Iran, Islamic Republic of
ایشان به گفته خود نه از برجام چیزی می داند نه از fatf فقط قرار است از آن حمایت کند.
واویلا
Iran, Islamic Republic of
داداش شما اظهار نظر نکنی کسی نمیگه حرف زدن بلد نیستی! بزار این پونزده ماه هم بگذره و بری!!!
Iran, Islamic Republic of
برجام شکست خورد قطعا مقصر اصلی احمدی نژاده. خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
طبیعی است که اینطور حرف بزنند ، آینده سیاسیشان را به برجام گره زدند و میدانند که ملت از ۵ سال عقب افتادگی کشور و وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی نمیگذرند.
Iran, Islamic Republic of
این جیغ های بنفش آخر دوران اصلاحات است
Iran, Islamic Republic of
تحلیل شما از صحبتهای دکتر پزشکیان که از جمله رزمندگان فرماندهان دقاع مقدس است باطل است زیرا تحلیل گر جهان از هوای نفس خود پیروی کرده نه از حقایق.
هاشمی : مثل طلحه و زبیر
Iran, Islamic Republic of
طلحه و زبیر هم از رزمندگان قدیمی دوره پیامبر (صلی الله علیه و آله) بودند جناب!
یاران امام حسن مجتبی (علیه السلام ) نیز !
امام که رهبر ما و همه رزمندگان بود فرمودند
" میزان حال فعلی اشخاص است"
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما زحمت بکش حقایق سخن ایشان را استخراج کن و به ما بگو
Iran, Islamic Republic of
رزمنده بودن خوبه اما رزمنده ماندن مهمتر
هاشمی : هر روز هزار میلیاردتومان سود برجام و ماجرای کارگران هفت تپه
Iran, Islamic Republic of
پزشکیان گفته بود
« بنده عضو اکیپ مجلس در بررسی برجام بودم و تنها این را فهمیدم که اگر برجام نبود ما هر روز یک هزار میلیارد تومان باید به خاطر تحریم‌ها ضرر می‌کردیم.»
الان بیش از هزار روز از تصویب برجام گذشته
و با حساب آقای پزشکیان ما در این هزار روز یک میلیون میلیارد تومان ( ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰تومان) سود برده ایم که اگر این عدد را بر ۸۰میلیون ملت ایران تقسیم کنیم به هر نفر ۱۲،۵۰۰،۰۰۰تومان (دوازده میلیون و پانصد هزارتومان می رسد یعنی به یک خانواده ۵ نفره بیش از شصت میلیون تومان
پس چرا وضع معیشت مردم از قبل از برجام بدترشده ؟؟؟
پس چرا هر روز شاهد ورشکست شدن کارخانه ای در کشور و اعتصاب کارگران به خاطر عدم دریافت حقوق هستیم
ماجرا ی کشت و صنعت هفت تپه جدیدترین مورد آن است
این پولهای نجومی کجا رفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
قطعا تو جیب برجام پرستان است ولی آدرس اشتباه می دهند
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
قبلا گفتن خوشحالیم یه موجود مزاحم از برجام خارج شد! الان آقای نایب رئیس فرمودن اروپا کاره ای نیست؟! خب برادر الان دقیقا توی برجام وایسادیم داریم چه کاکائویی میخوریم؟
م ک
Iran, Islamic Republic of
ما هر چی مطلب میزارم شما که تأید نمیکنید
تمام بلای که سر این کشور میاد از بی تدبیری اصولگرایانی است که نمیدونند که وارد میدان میشند وراه ا برای اصلاح طلبان غالبا فاسد غرب زده فراهم میکنند
اگرمردید آسیب شناسی انتخابات را بکنید که دوباره اتفاق ۹۲و ۹۶ تکرارنشه
Iran, Islamic Republic of
اروپا به نمایندگی از امریکا برجام خسارت بار برای ایران و تنها دستاورد مدعیان اصلاح و اعتدال را بهCFT و FATF گره زده است و البته در صورت پیوستن رسمی ایران به FATF خواسته های بعدی را روی میز خواهند گذاشت. نائب رییس محترم مجلس بعنوان نماینده مجلس ایران پیگیر تعهدات زمین مانده اروپا و پشت پا زدن امریکا به برجام باشد.
Iran, Islamic Republic of
برجام تو را در زمین منتقدان انداخت.
برجام (تو پ) را در زمین منتقدان انداخت.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو: اصلاح طلبان سرمایه اصلی اسراییل در ایران هستند.
"مردم هر رأیی که بدهند نتیجه ی آن به خودشان برمیگردد"
Iran, Islamic Republic of
از من است این غم که بر جان من است
دیگر این خودکرده را تدبیر نیست...
Iran, Islamic Republic of
اگه راس بگی پس طرفداران برجام باید جوابگو باشن که وارد این مذاکره شدن و اگه دروغ بگی لعنت خدا و خلقش بر دروغگو...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبا واقعیت و منافع ملی را فدای سیاست و پست می کنند. نتیجه اش وضعیت فعلی اقتصاد و کار و تورم و رکود و ارزش پول ملی است. اگر اهل کار بودند نه حاشیه، وضعیت اینجوری نبود.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
یه اصلاح طلبو ؛ جون تو جونش کنی ، بازم شیفته غربه !!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد من به این آقا رفتن به مطب و پرداختن به کار طبابت است اگر شنیده ها مبنی بر حاذق بودنشان در طبابت درست باشد
از آذریهای غیور هم انتظار داریم مردان انقلابی را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب نمایند....!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر پزشکیان کاملا درست گفته است من نمی دانم چرا مشر ق نیوز ناراحت شده همانطوری که پزشکیان اشاره داستند مشکل از آنهاست یعنی اگر اصلاح طلبان مانند شاه سلطان حسین نمی ترسیدند و در جلو زیاده خواهی های این ابرجنایتها و خبیثها می ایستادند حالا این ... وزیر خبیث انگلیس عرضه نداشت که بیاید بنشیند در تهران و کشور ما را به قحطی و جنگ تهدید کند./..