کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید دبیرکل ناتو بر اهمیت ترکیه

30 آبان 1397 ساعت 12:50

دبیرکل ناتو اهمیت ترکیه را در برای این سازمان مورد تاکید قرار داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - روز چهارشنبه قبل از نشست با وزرای دفاع کشورهای عضواتحادیه اروپا در رابطه با مسائل امور خارجه اظهاراتی طی کنفرانسی مطبوعاتی سیاست‌های این نهاد را تشریح کرد.

استولتنبرگ گفت: اعضای ناتو بر علیه تهدیداتی که درخصوص نیروهای دریایی، سایبری و نیروهای مشترکشان  می‌شود باید همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از ابتکار امنیتی اتحادیه اروپا با خوشحالی استقبال می‌کند، زیرا ناتو را  قوی‌تر می‌سازند، اظهار داشت: به این دلیل نباید جایگزینی برای ناتو داشته باشند. ناتو همچنان مهره اصلی اروپاست.

دبیرکل ناتو افزود: با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 80 درصد هزینه‌های دفاعی ناتو را کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند و در ناتو عضو هستند، پرداخت خواهند کرد.
استولتنبرگ  از اهمیت منطقه در شمال (نروژ) و در شرق( ترکیه) و در غرب (ایالات متحده آمریکا) و همچنین از اهمیت انگلیس در امنیت اروپا صحبت کرده و همچنین گفت که در رابطه با خطر ساخت موشک‌های جدید نسبت به توافق هسته‌ای بین وزرای دفاع اتحادیه اروپا و روسیه صحبت خواهد کرد.
 


کد مطلب: 653855

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/653855/تاکید-دبیرکل-ناتو-اهمیت-ترکیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com