پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷
مجلس در آفساید؛

چرا مجلس اولویت‌های کشور را درک نمی‌کند؟/ استیضاح وزیر ورزش و علوم در برنامه کاری نمایندگان!

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 653842
عملکرد سیاسی برخی از نمایندگان و عدم توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تا جایی است که حالا دو وزیری که چندان به این فضا مربوط نمی باشند برای استیضاح انتخاب شده‌اند.
چرا مجلس اولویت‌های کشور را درک نمی‌کند؟/ استیضاح وزیر ورزش و علوم در برنامه کاری نمایندگان!
گروه سیاسی جهان نيوز - امیر حمزه نژاد: عملکرد مجلس شورای اسلامی دهم تا به امروز انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است. بسیاری مطرح می کنند که اقدامات مجلس با واقعیت‌های جامعه یا همخوانی ندارد و یا اینکه چندان هماهنگ نیست. سیاسی کاری برخی از نمایندگان از جمله اصلاح طلبان در مجلس سبب بوجود آمدن این تفکر شده است.

اخیرا در مجلس دو استیضاح دیگر کلید خورده است که مربوط به استیضاح وزیر ورزش و جوانان و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است. در همین رابطه گزارش شده که 100 نماینده مجلس برای استیضاح «منصور غلامی» دست به کار شده‌اند.

«محمد رضا رضایی کوچی»، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «انتخاب‌های سیاسی و ناکارآمد مدیریتی در دانشگاه‌ها، مدیریت گروه‌های غیر انتفاعی در مراکز علمی، کوچک‌سازی دانشگاه‌ها به جای توسعه یافتگی آن‌ها و کاهش کیفیت علمی دانشگاه‌ها از جمله محورهای این طرح استیضاح است.»

همچنین «زهرا سعیدی»، نایب رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.»

نایب رئیس فراکسیون ورزش و جوانان اظهار داشت: «ازجمله محورهای طرح می‌توان به سوءمدیریت در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد، پس از اخذ و جمع آوری امضا تقدیم هیأت رئیسه خواهد شد تا روال قانونی خود را طی کند.»

البته وزرات خانه‌های اساسی از جمله اقتصاد و کار و صنعت اخیرا صاحب وزیر شدند. این درحالی بود که مدت زمان خالی ماندن این وزارتخانه‌ها در بحبوحه مشکلات اقتصادی به طول انجامید.

عملکرد سیاسی برخی از نمایندگان و عدم توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تا جایی است که حالا دو وزیری که چندان به این فضا مربوط نمی باشند برای استیضاح انتخاب شده‌اند.

سید فرید موسوی نماینده اصلاح طلب تهران در توئیتی که اخیرا منتشر کرده است درباره تذکر به وزیر علوم می نویسد: « ایجاد تنش و لغو سخنرانی مجوزدارِ دکتر علیرضا بهشتی در دانشگاه اصفهان موجب شد تا به همراه همکارانم در تذکری به وزیر محترم علوم خواستار حراست از فضای گفتگو در دانشگاه‌ها شویم. ملاک قانون است و متشنج سازی دانشگاه‌ها، از جانب هر گروهی، هدفی غیراز منافع و مصالح ملی را دنبال می‌کند.»

به نظر نمی رسد که استیضاح وزیر علوم خارج از این مسائل باشد. این روزها اگر سری به اخبار کشور بزنیم موضوع مشکلات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و دیگر کارگران و از کار افتادن کارگاه‌های تولید مختلف را مشاهده می کنیم.

مشکلات کارگران تا جایی است که نماینده کارگران در شورای عالی کاربیان می کند: « ‌کارگران دیگر قدرت خرید ندارند. در پیگیری حقوق کارگران شاهد هجمه از سوی برخی کارفرمایان هستیم. برای اینکه یک کارگر بتواند حداقل 50 درصد نیازهای خود را تامین کند باید ماهیانه بالای 3 میلیون دریافتی داشته باشد.»

اینکه قرار است با استیضاح دو وزیر علوم و ورزش وسرگرم شدن مجلس به این حوزه‎ها چه مشکلی از مشکلات مردم حل شود، مسئله محوری اقدامات مجلس است.

بسیاری بر عملکرد دولت نسبت به مشکلات مردم و حوزه اقتصاد به شدت انتقاد دارند. این وظیفه مجلس است که به عنوان یک نهاد نظارتی دولت را نسبت به اصلاح و ساماندهی امور در مسیر درست قرار دهد. اما حالا مجلس نشان می دهد که با دست گذاشتن روی وزرای علوم و ورزش خود اولویت‌های اساسی کشور را نمی‌شناسد و حتی جابه جا می کند. از این رو ضعف عملکردی دولت بیشتر به عملکرد ضعیف مجلس نیز باز می گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه عجب جهان جان... بالاخره سرت رو از برف بیرون آوردی!! بعد چند روز
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه امیدی به دولت بی تدبیر و امید و مجلس هماهنگ با آن نیست باید دندان به جگر گرفت و صبر کرد تا دوره آنها تمام شود !!!! ...
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داشت!!
ناظر
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کارگران هفت تپه یکی ازموارد هست. اینها بندگان خدا یه کارخانه بزرگ بوده صداشون بلند شده افرادشون زیاده ما چی بگیم که ی کارگاه بودیم و هممون بیکاری شدیم تو این یک سال شوم. مثل ماها خیلی ها هستند. فقط کافی یه سری بزنید به شهرک های صنعتی ....
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان اصلاح طلب مجلس ؛ که دنبال سهم خواهی از دولت بوده و هستند ، بجای پیگیری مشکلات مردم ، دنبال تسویه حساب با دولتند !!