پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۸

اصلاح طلبان در پشت‌صحنه: تلاش گسترده برای انتخابات/ جلوی‌صحنه: توصیه به انتخاباتی نکردن فضای کشور!

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 653752
طی چند هفته گذشته بسیاری از شخصیت های اصلاح طلب منجمله خود سیدمحمدخاتمی و احزاب اصلاح طلب با صدور بیانیه های رسمی راهکارهای سیاسی و انتخاباتی برای برون رفت کشور از وضعیت فعلی اقتصادی که ماحصل عملکرد ائتلاف اعتدالیون و اصلاح طلبان است، مطرح کرده اند.
اصلاح طلبان در پشت‌صحنه: تلاش گسترده برای انتخابات/ جلوی‌صحنه: توصیه به انتخاباتی نکردن فضای کشور!
گروه سیاسی جهان نيوز: در حالیکه در پشت صحنه اصلاح طلبان با عطش عجیب در تدارک انتخابات مجلس و به خصوص ریاست جمهوری در سال 1400 هستند، ولی رسانه های اصلاح طلب در جلو صحنه ژست دیگری می گیرند و دیگران توصیه می کنند که فضای کشور را انتخاباتی نکنید.

به گزارش جهان نيوز، اصلاح طلبان که تا دیروز خود را شریک استراتژیک روحانی و اعتدالیون می دانستند، ولی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری به صراحت عبور از روحانی را فریاد می زنند! همه فعالین اصلاح طلب شناخته شده دلیل اصلی جدایی خود از روحانی را نیز نگرانی از انتخابات 1400 و عدم رای آوری اصلاح طلبان بیان کرده اند.

در همین حال الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی و نماینده اصلاح طلب تهران درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات 1400 گفته است: روند کلی این است که اصلاح‌طلبان کاندیدای خودشان را خواهند داشت. تا آنجایی که من خبردارم آقای عارف مصمم است در انتخابات 1400 کاندیدا شود، آقای جهانگیری قاعدتاً باید بیاید و علاوه بر اینها نفرات دیگری هم هستند.

اظهارات حضرتی نشان می دهد که اصلاح طلبان از مدت ها قبل از انتخابات حتی درباره گزینه های خود برای ریاست جمهوری تصمیم شان را هم گرفته اند.

اما در حالیکه اصلاح طلبان در پشت صحنه با عطش عجیبی در حال تدارک برای انتخابات آینده هستند، روزنامه شرق ژست دیگر گرفته و طی گزارشی پرداختن به بحث انتخابات بحث روز و اولويت کشور ندانسته است.

در این گزارش آمده است: اساسا پرداختن به بحث انتخابات رياست‌جمهوري و اينکه کدام جريان يا چه راهبردي وارد اين فضا خواهد شد، بحث روز و اولويت کشور است؟ يا اينکه طرح آن از سوي رسانه‌ها يا کنشگران سياسي، آيا خود، با اهداف انتخاباتي مطرح مي‌شود يا اينکه با استقبالي از سوي مردم در شرايط فعلي مواجه خواهد شد يا نه. محسن هاشمي، رئيس شوراي مرکزي حزب کارگزاران، مجيد انصاري، از اعضاي مجمع روحانيون مبارز و رسول منتجب‌نيا، از اعضاي سابق حزب اعتمادملي، متفق‌القول بر اين اعتقاد هستند که بحث انتخابات به‌طورکلي در شرايط فعلي کشور بلاموضوع است. به گفته اين چهره‌ها، مباحث و موضوعاتي که کشور و مردم با آن دست‌به‌گريبان هستند، آن‌قدر متعدد و مهم است که بهتر است به‌جاي طرح موضوعاتي که زمان و مکان آن هنوز نرسيده، فضاي کشور را به سمت اختلافات انتخاباتي سوق نداد.

محسن هاشمی که به نوعی زخم خورده هم حزبی های الیاس حضرتی در شورای شهر تهران است در واکنش به اظهارات وی گفته است: چه‌بسا آنها که در اين فضا برخي نام‌ها و مصاديق را مطرح مي‌کنند يا به نقدهاي تندوتيز عليه شرايط امروز کشور مي‌پردازند، هدف خودشان ورود زودهنگام به انتخابات باشد.

همچنین منتجب نیا نیز که با اقدامات حضرتی مجبور به رفتن از اعتماد ملی شده گفته است: هر اقدامي يک زمان و مکان مخصوص به خود دارد. انتخابات، چه رياست‌جمهوري و چه مجلس شوراي اسلامي وقت خاص خود را دارد. ما الان در سال 97 هستيم و پيش از انتخابات رياست‌جمهوري، انتخابات مجلس شوراي اسلامي را در پيش داريم. بنابراین هنوز حتي تا انتخابات مجلس هم زمان باقي است. بنابراين بحث انتخابات، يک بحث زودهنگام است.

وی همچنین گفته است: الان نه فصل انتخابات است و نه اين طرح گزينه‌ها و مصاديق. چه‌بسا طرح نام‌ها الان به اختلافات موجود هم دامن بزند؛ چراکه اگر في‌المثل نام حسن را مطرح کنيم، مي‌گويند چرا حسين را مطرح نکردي و قس‌عليهذا. براساس‌اين بهتر است که همه توجهات معطوف به حل مشکلات شده و از پرداختن به مسائل حاشيه‌اي که الان زمان طرح آن نيست و طرح آن دامن‌زدن به اختلافات است، بپرهيزيم.

این در حالیست که طی چند هفته گذشته بسیاری از شخصیت های اصلاح طلب منجمله خود سیدمحمدخاتمی و احزاب اصلاح طلب با صدور بیانیه های رسمی راهکارهای سیاسی و انتخاباتی برای برون رفت کشور از وضعیت فعلی اقتصادی که ماحصل عملکرد ائتلاف اعتدالیون و اصلاح طلبان است، مطرح کرده اند.

جالب تر آنکه گزاره تکراری همه بیانیه ها و راهکارهای پیشنهادی اصلاح طلبان برای وضعیت فعلی اقتصادی این است که شرایط انتخابات آتی باید بگونه ای باشد که چهره های اصلاح طلبان دست بازتری داشته باشند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انفعال و دست روی دست گذاشتن و چشم امید به چشم آبی های اون ور آبی بستن نهایت تلاش و عملکرد مثبت کارنامه اصلاح طلبان است.
Iran, Islamic Republic of
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ (11)
Iran, Islamic Republic of
...
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
اينها ايراني نما هاي هستند با هر شكردي ميخوان خزانه رو دوباره داشته باشند تا دلار هاي فراوان گم كنند از طرفي سازمان مال خود وخانواده سازي شركت ها را مفت تصرف كنند و در ان براي سرگرمي و سركار گذاشتن جوانان و ايجاد هيجان كاذب تيم هاي مختلف فوتبالي تشكيل و بازيكنان نيز اقا زاد ها هستند كه هم مشهور ميشوند هم عشق و حال ميكنند با درامد اين شركتها كه با گران كردن كالا ها بدست امده
Iran, Islamic Republic of
ويلا ها و سهام و حساب هاي فراوان در بانك هاي كه ميگن دشمن هستند دارند هر وقت پولي در اينجاه گم ميشه سهامي در امريكا و اروپا و دوبي رشد ميكند يا بازار ملكي در المان رونق ميگيره
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان اقتصاد دان قبل از اين افشاگريها فكر ميكردم اين منبع عظيم دلاري از كجا به بازار وال استريت امريكا و بازار بورس لندن داره تزريق ميشه كه اين سهام شركت هاي مختلف يكباره چندين درصد افزايش پيدا ميكنه بعد ها فهميدم اين پول مال من و امثال من فلك زده بوده كه گم شده و پا دراورده رفته انجا
Iran, Islamic Republic of
دوران افوله تمام شده حكايت
Iran, Islamic Republic of
یعنی دست عبرت نگرفته اند و می خواهند تکرار می کنم های قبیل رو تکرار کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی با چه رویی...
Iran, Islamic Republic of
مار هاي در استين كشور و مردم
Iran, Islamic Republic of
مار ...!!!
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقایان مسئولین که قدرت زیر زبانتان مزه کرده وبه هیچ وجه حاضر به واگذاری آن نیستید.خواهشمندیم قبل از رسیدن انتخابات فقط به فکر حل مشکلات کشور باشید وموقع انتخابات هرکس کارنامه خوبی داشته باشد یقینا مردم انتخابش میکنند ونیازی به فرافکنی وتخریب رقیب برای خوب جلوه دادن خود نیست....
Iran, Islamic Republic of
مومن از يك سوراخ، دو بار گزيده نمي شود
United Kingdom
اونی که 30 بر هیچ میکرد کجاست
دلمون براش تنگ شده
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی دیگر در ایران جایگاهی ندارد. مگر برای عده ایی خواص.
Iran, Islamic Republic of
چه پرو هستد
کشور رو به ... دوباره میخان بیان
قدمشون خرد