پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تشکر اعضای شورای شهر تهران از افشانی

سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب: 653685
اعضای شورای شهر تهران پس از سخنان محمد علی افشانی از فعالیت های وی در شش ماه گذشته تشکر کردند.
تشکر اعضای شورای شهر تهران از افشانی
به گزارش  جهان نيوز، محسن هاشمی در یکصد و سومین جلسه شورا و پس از سخنان محمد علی افشانی گفت: همه دیدید اعضای شورای پنجم به صورت جدی تمایل داشتند مدیریت شهری حفظ شود و ثبات داشته باشد و از تجربیات آقای افشانی استفاده شود.

وی ادامه داد: اهتمام اعضای شورا تداوم مدیریت آقای افشانی بود و تمام تلاش خود را انجام دادیم  و با تفاسیر از قانون مصوب مجلس سعی شد  مدیریت شهری از توان آقای  افشانی استفاده کند ولی  متاسفانه این امکان فراهم نشد.

هاشمی ادامه داد: امروز از تلاش های مدیریتی آقای افشانی  قدردانی می کنم که نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور در مسئولیت هایی که حضور داشتند همه جا موفق بودند و در این ۶ ماهه هم از تجربیات خود در تهران استفاده کردند وموفقیت خوبی برای مردم تهران به ارمغان آوردند. امیدوارم در هر جا مسئولیت گرفتند موفق باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: جا دارد از سایر مدیران و کارکنان شهرداری که با این قانون نمی توانند فعالیت کنند قدردانی کنیم و مدیریت شهری بتواند تا آنجا که قانون اجازه دهد از حضور آنان استفاده کنیم.

احمد مسجد جامعی نیز در جریان تقدیر از محمد افشانی، شهردار سابق تهران گفت: در شرایط سخت سپری شده که قانون شفافیت نداشت و مشخص نبود که آیا شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود یا خیر، افشانی بر عهد خود با شورا پایدار ایستاد تا شورا را از انتخاب سرپرست بی نیاز کند.

وی ادامه داد: نکته قابل اهمیت دیگر این است که شورای شهر فردی را برای شهرداری انتخاب کرد که افشانی آن را به عنوان معاون خود، شخصا برگزیده بود که البته انتخاب شایسته ای هم بود  و این موضوع موجب می شود که گسست مدیریتی در شهرداری رخ ندهد.

وی در ادامه اهتمام افشانی به هویت شهر تهران را تقدیر کرد و گفت: شهردار اسبق در مدت کوتاه مدیریتی خود از این موضوع غافل نبود و از ری تا شمیران را مورد بازدید قرار داد. ضمن اینکه افشانی در برجسته کردن روز تهران نیز نقش داشت.

حجت نظری نیز  گفت: حتما شهروندان در آینده به این دوره ۶ ماهه،   متفاوت خواهند نگریست. پاکدستی، سلامت کاری و عدم تبعیض در دوران مدیریت آقای افشانی زبانزد خواهد شد.

وی اظهار داشت: زمان فعالیت آقای افشانی در واقع شورا ۲۲ نفر عضو داشت و در این مدت شهردار همواره در کنار ما بوده است.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: تمام اتفاقاتی که در این مدت رخ داد به ما نشان داد که باید به چه شکلی شهر را اداره کنیم.

وی تاکید کرد: در این جریان فهمیدیم  آنهایی که خود موضوع را تصویب می کنند با تمام توان پای رای خود می ایستند اما انتظار دارند که ما بر مصوبات خود نایستیم.
نظری گفت: شهرداری در دوره اخیر ساعت اداری را نشناخت و تمام ۲۴ ساعت برایش کار اداری بوده است.

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در ادامه این جلسه گفت: زمانی که قرار بود شهردار تهران انتخاب شود، اعضای شورا ۱۶ ویژگی را به عنوان شاخصه انتخاب، مطرح کرده بودند که بر اجرایی بودن شهردار  اصرار بیشتری وجود داشت.

وی اظهار داشت: امروز می توان به مردم گفت که عملکرد شهردار تهران در ۶ ماه گذشته نشان از اجرایی بودن این فرد دارد. هرچند مدیران نیاز به استراحت دارند اما افشانی از طلوع آفتاب تا آخر شب در حال تلاش برای مدیریت شهر بود.

وی تاکید کرد: امروز من شهادت می دهم که آقای افشانی دارای ۱۶ ویژگی شاخص شهردار در تهران بود؛ از این به بعد هم کسی نمی تواند کشفی در خصوص او داشته باشد چرا که افشانی شهرداری پاکدست بوده و معاونین وی نیز افرادی سالم و پاکدست هستند.

عضو شورای شهر تهران به انتخاب شهردار تهران اشاره کرد و گفت: من پیش از انتخاب شهردار تهران نظر وی را پرسیدم که وی آقای حناچی را مرجح می دانستند.

میرلوحی به موضوع متوقف کردن استخدام ها در زمان شهرداری نجفی و افشانی اشاره کرد و گفت: اگر روند ادامه می یافت امرو وضعیت بدتر شده و بدهی های بیشتری را برای شهرداری باقی می گذاشت.

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقرارت شورا گرایش شهردار اسبق را به انتخاب از میان جوان ها معطوف دانست و از بابت اینکه یک معاون زن را انتخاب کرده بود تشکر کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: ما باید از جفاهایی که به ما می شود بگذریم و آن را در مقایسه با لطف موکلینمان قرار دهیم چرا که آنها به تلاش ها و زحمات و خدمات توجه دارند.

وی در پایان با بیان گله در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: اتفاقاتی در این خصوص افتاد و تمام زیبایی های این قانون را تبدیل به مسائلی کرد که آثار و برکات آن را کاهش داد.

الهام فخاری  هم در جریان تقدیر از افشانی شهردار اسبق تهران گفت:  افشانی به قانون پایبند بود و آن را در تمام سطوح و ابعاد در شهرداری اجرایی کرد.

وی با تقدیر از تلاش های شهردار اسبق تهران گفت: افشانی در مدت فعالیت خود متمرکز بر امور شهر بودند و در این جا به جایی ها کمترین آسیب به شهر وارد شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این دوره شامل جریان داشتن برخی کارها در شهرداری بودیم که حاصل آن را می توان مشاهده کرد و امیدواریم در این خصوص منصفانه و صادقانه نگریسته شود.

فخاری گفت: افشانی از گروه گرایی و حزب گرایی پرهیز کرد و امیدوارم همین پرهیز از دار و دستگی در کل کشور اجرایی شود.

رییس کمیته اجتماعی شورا اظهار داشت: وظیفه شورا پایبندی به قانون است و ما انتصاب خارج از ساعت کاری را در کار ایشان ثبت نمی کنیم.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *