پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تجمع اعتراضی بانوان مقابل سازمان ملل در تهران

سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 653588
در آستانه هفته وحدت و سومین سال مقاومت مردم مظلوم یمن در مقابل اعتلاف عربی به سرکردگی آل سعود، بانوان تهران مقابل دفتر سازمان ملل متحد نسبت به کشتار مظلومانه کوکان و زنان یمن تجمع کردند.
تجمع اعتراضی بانوان مقابل سازمان ملل در تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، در حالیکه سه سال از مقاومت مردم مظلوم یمن در مقابل تجاوز آل سعود می گذرد، سکوت رسانه های مدعی حقوق بشر، بیش از هر چیز دیگر پوشالی بودن ماهیت فعالیت های سازمان ملل را نشان می دهد.

در همین راستا، امروز، سه شنبه، 29 آبان ماه، در اعتراض به کشتار مظلومانه کودکان و زنان یمن، بانوان تهرانی تجمع اعتراض آمیزی را مقابل دفتر سازمان ملل برگزار کردند.
این تجمع اعتراض آمیز با سخنرانی فرشته روح افزا، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده آغاز و با قرائت قطعنامه ای پایان یافت، متن قطعنامه بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

فَلَمَّا نَسُوا۟ مَا ذُکِّرُوا۟ بِهِۦٓ أَنجَیْنَا ٱلَّذِینَ یَنْهَوْنَ عَنِ ٱلسُّوٓءِ وَأَخَذْنَا ٱلَّذِینَ ظَلَمُوا۟ بِعَذَابٍۭ بَـِٔیسٍۭ بِمَا کَانُوا۟ یَفْسُقُونَ».آیه ۱۶۵ سوره اعراف»

خدای سبحان را شاکریم که به ما توفیق داد با حضور حماسی، باشکوه و انقلابی در آستانه میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت؛ بار دیگر وحدت و اراده زنان ایران اسلامی را در حمایت از ملت مظلوم یمن به ویژه زنان و کودکان دیار و اعلام برائت از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت قبیله‌ای روزگار، زوال قطعی رژیم جعلی، اشغالگر صهیونیستی را فریاد زنیم.

جنگی خانمانسوز در شبه جزیره عربستان شکل گرفته است که برای مردم مظلوم یمن که همواره زیر آتش جنگنده‌های رژیم آل سعود هستند عزت و سربلندی، برای عربستان شکستی مفتضحانه و برای حکومت های غربی بازاری مکاره برای پر کردن جیب‌شان با فروش تسلیحات مختلف و بالاکشیدن پول نفت سعودی‌ها، شکل گرفته است.

این جنگ نابرابر که در این سو مردان و زنان و کودکان مظلوم یمن قرار دارند و از سوی دیگر محور عربی غربی - عِبری بازهم صفحه ننگینی از تاریخ بشر را رقم زده که در آن قطعا تاریخ ملامت گر خونخواری‌های یکسو و خصوصا سکوت مدعیان حقوق بشر است. مدعیانی که حالا چنان روزه سکوت گرفته اند که گویی از ابتدا نبوده اند اما این مهری که بر دهانشان زده‌اند درحالی است که چشمانشان هر روز گرسنگی و بیماری کودکان و زنان یمنی را به وضوح می یبیند و مشخص نیست ساکنان فاجعه یمن چگونه با وجدان خود کنار می آیند. اما شکی نیست که پیروزی با ظالمان نیست و قطعا صبر و مقاومت مردمی که پوست‌هایشان به استخوان‌شان چسبیده اما رنج گرسنگی، بیماری و بمب‌هایی که هر لحظه بر سرشان می ریزد را به جان می خرند اما عزت و حیثیت خود را حفظ می کنند که این راهی است به پیروزی نهایی که امروز همه باور دارند که به زودی محقق می شود.

افتضاح سکومت مدعیان حقوق بشر درباره کودکان و زنان یمن تا جایی است که افکارعمومی بین الملل درباره این سکوت متعجب شده است. هر روز عکس‌ها و تصاویر فاجعه بار جنگ ائتلاف سعودی‌ها علیه مردم یمن یک برگ به کتاب جنایت‌های مختلف سعودی‌ها اضافه می کند اما بازهم شاهد سکوت معنادارو ویران کننده سازمان ملل هستیم.

جنگ سعودی‌ها علیه یمن یک جنگ همه جانبه علیه کودکان و زنان و مردم مظلوم این کشور است. از یک سو هر روزه جنگنده‌های سعودی خانه و کاشانه و مراکز عمومی از جمله مدارس و بیمارستان‌ها و وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس را هدف قرار می دهند و ده‌ها کودک و زن به شهادت می رسند و از سوی دیگر تحریم‌های سفت و سخت غذایی و دارویی وضعیت مردم این دیار را سخت کرده است.

ما شرکت‌کنندگان در تجمع که مزین و آراسته به هفته وحدت است، مواضع خویش را با بانگ رسای توحیدی "الله اکبر" به جهانیان اعلام می‌داریم:

1- بدون هیچ اغماضی اقدام خونخوارانه و درنده سعودی‌ها و از آن بدتر حمایت کشورهای غربی همچون آمریکا از این جنگ را که سبب ادامه فاجعه انسانی در یمن شده است را به شدت محکوم می کنیم.

2- ضمن اعلام حمایت خود از زنان و کودکان مظلوم یمن از سکوت سراسر مرگ آور و بی روح دستگاه‌های حقوق بشر به شدت شکایت داشته و این استاندارد دوگانه در مقابل مردم مظلوم یمن را محکوم می کنیم.

3- ضمن محکوم کردن کشورهای غربی که حمایت خود را به طور علنی از جنایت‌های رژیم آل سعود ابراز داشتند، سکوت معنی دار سازمان ملل که سبب پوشش حمایتی بر جنایات این رژیم کودک کش شده است را نیز محکوم می کنیم.

4-  بی عملی سازمانی ادعای حقوق بشر را یدک می کشد اما در بزنگاه‌ها و موارد حساس با سکوت خود حقوق بشر را پایمال می کند، به شدت محکوم و از این مواضع برائت می جوییم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *