کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایندگان مجلس جلوی انتقال این پیام را بگیرند

29 آبان 1397 ساعت 11:17

تنها انتظار هشتاد میلیون موکل وکلای ملت، انجام دقیق همان وظایفی است که شرع، عقل و قانون برعهده ایشان گذاشته است.


گروه سیاسی جهان نیوز: در جلسه علنی صبح امروز مجلس یکی از لوایح مطرح در دستور کار نمایندگان به تصویب رسید. علی لاریجانی که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، طبق فرآیند مشخص پیش از اخذ آرا، تعداد حاضران را 210 نفر اعلام کرد. در حالی که تعداد نمایندگان مجلس بیش از 280 نفر است. در حقیقت یک چهارم نمایندگان مجلس در ایفای اصلی ترین وظیفه خود یعنی حضور در جلسه علنی کوتاهی کرده و غایب بوده و امکان ابراز رای و نظر را از موکلان خود دریغ کرده اند. حال این غیبت به صورت کلی، حضور موقتی و یا تاخیر بوده در اصل ماجرا تفاوتی ندارد.

البته این موضوع برای دنبال کنندگان اخبار مجلس به یک امر عادی تبدیل شده و حتی در مهم ترین جلسات بعضا 30 نفر غایب هستند.

حضور انحصاری بیش از 280 نفر به نمایندگی از هشتاد میلیون نفر جای هیچ گونه قصوری برای وکلای ملت باقی نمی گذارد. نه تنها حضور در صحن علنی برای تک تک نمایندگان واجب بوده بلکه مشارکت فعال در طرح ریزی و پیگیری لوایح، بررسی عملکرد دولت و... از وظایف بدیهی بهارستان نشینان است. این غیبت ها از آن جهت بیشتر غیرموجه است که تعطیلات مناسب برای نمایندگان برای سرکشی به حوزه های انتخابیه هم در نظر گرفته شده است.

باید به آقایان و خانم هایی که با رای مردم به تصمیم گیران کشور تبدیل شده اند گوشزد نمود، انتشار اخباری مبنی بر غیبت یک چهارم نمایندگان و یا بیان رای بدون خاصیت و مذمومی به نام ممتنع -با وجود نمایندگان مطلع و کارشناسان خبره- مفهومی غیر از ناامیدی به سطح جامعه منتقل نمی کند. تنها انتظار هشتاد میلیون موکل وکلای ملت، انجام دقیق همان وظایفی است که شرع، عقل و قانون برعهده ایشان گذاشته است.


کد مطلب: 653518

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/653518/نمایندگان-مجلس-جلوی-انتقال-این-پیام-بگیرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com