پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۴

چگونه ۴۸ هزار نفر توسط سایپا سرکار گذاشته شدند؟

سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 653446
چندی پیش خبری منتشر شد که نشان می داد خودروسازی سایپا و پارس خودرو که سهام عمده آن متعلق به سایپا است به مشتریان ساندرو پیشنهاد داده اند به جای خودروی ثبت نامی پراید و یا یکی از ماشین های خانواده تیبا را تحویل بگیرند.
چگونه ۴۸ هزار نفر توسط سایپا سرکار گذاشته شدند؟
به گزارش جهان نيوز، گفتگویی جدید از یکی از مسئولان سایپا نشان می‌دهد که این شرکت دچار بحرانی در تحویل خودرو به مشتریان شده است. به نظر می‌رسد انحصار در بازار خودروی ایران موجب شده است که این خودروساز نگرانی چندانی از وجهه خود نداشته باشد و احتمالا مدیران این شرکت با خودشان این گونه فکر می‌کنند که حتی اگر بدترین خودرو‌های جهان را نیز تولید کنند مردم مجبور به خرید آن هستند.
 
چندی پیش خبری منتشر شد که نشان می داد خودروسازی سایپا و پارس خودرو که سهام عمده آن متعلق به سایپا است به مشتریان ساندرو پیشنهاد داده اند به جای خودروی ثبت نامی پراید و یا یکی از ماشین های خانواده تیبا را تحویل بگیرند. حجم انتقادات و واکنش ها به این پیشنهاد عجیب سایپا به قدری بود که این شرکت مجبور شد از این پیشنهاد خود عقب نشینی کند.

در واقع شرکت سایپا با این اطلاعیه خود به گونه ای عمل کرد که گویی مردمی که پراید می خرند، نه از سر اجبار بلکه از سرعلاقه این کار را انجام می دهند، حال آن که سوار شدن خودروی بی کیفیتی مانند پراید مطلوب بسیاری از خریداران این خودرو نیست چه رسد به این که به جای ماشینی دیگر مجبور به خرید آن شوند.

پیشنهاد دوم هم اما دست کمی از پیشنهاد اول نداشت. این خودروساز به مردم پیشنهاد داده بود به کلی از تحویل خودرو صرف نظرکنند و در ازای آن سود بانکی تحویل بگیرند، آن هم با سودهایی که در مقابل درصد گرانی خودرو عملا نزدیک به صفر محسوب می شوند. این پیشنهاد نیز نه تنها مورد استقبال خریداران واقع نشد بلکه خشم آن ها را برانگخیت.

یکی از خریداران ساندرو در این زمینه می گوید: از سال گذشته تا کنون خرید ماشین در سامانه های ثبت نامی مانند دو سرعت شده است. تا می آیی ثبت نام کنی موجودی تمام می شود و عملا امکان خرید به این صورت برای ما نیست. در بازار آزاد هم قیمت ها دو برابر شده است و یک پراید را باید حدود 35 تا 40 میلیون خریداری کنیم. در این شرایط این پیشنهاد که پولتان را با این سود اندک پس بگیرید واقعا خجالت آور است.

اما گفتگویی جدید از یکی از مسئولان سایپا نشان می دهد که این شرکت دچار بحرانی در تحویل خودرو به مشتریان شده است. به نظر می رسد انحصار در بازار خودروی ایران موجب شده است که این خودروساز نگرانی چندانی از وجهه خود نداشته باشد و احتمالا مدیران این شرکت با خودشان این گونه فکر می کنند که حتی اگر بدترین خودروهای جهان را نیز تولید کنند مردم مجبور به خرید آن هستند.

ماجرا این جا عجیب تر می شود که یکی از مسئولان سایپا در گفتگویی با فارس اعلام نموده که باید طبق تعهدات 48 هزار خودرو را به مشتریان تحویل دهد اما این شرکت تنها می تواند 25 درصد این خودروها را به مشتریان دهد. البته بسیاری این 12 هزار نفری نیز که خودروها را تحویل می گیرند احتمالا باید تا پایان سال صبر کنند و فعلا خبری از تحویل خودرو نخواهد بود.

این مسئول در اظهارات خود گفته است که با توجه به غربالگری انجام شده، حتی ممکن است افرادی که تکمیل وجه هم کرده باشند به آن ها خودرویی تحویل داده نشود و فقط به مصرف‌کنندگان واقعی و نهایی خودرو داده شود!

منبع:فردا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
80 ميليون سركارند سالها
United States
...
Iran, Islamic Republic of
با این وضعیت بهترین کار این هست که تعرفه گمرکی خودرو خارجی را حذف کنند. حداقل قیمت خودرو های خارجی بر میگرده به قبل ازگرانی دلار و تفاوتی برای دولت نمی کنه.
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از رسانه های اصول گرا مانند جهان نیوز ، جوان که حداقل اطلاع رسانی و گزارشی از این خودرو ساز ... انجام دادنند. وگر نه حتی این شرکت ... پول اولیه را هم نمی داد. اگر این اطلاع رسانی نبود چطور شرکت می گفت اصلا خودرویی در کار نیست پس این 12 هزار خودرو از کجا ظاهر شد من فکر می کنم با توجه به استناد روزنامه جوان ظرفیت 48 هزار را هم دارد ...
میثم
Iran, Islamic Republic of
یه داستانی هست، بذارید بگم و منتشر کنید:
دو تا پادشاه نزدیک هم بودن که با هم اختلاف داشتن! یه روز یکی از پادشاه‌ها به وزیرش میگه چه کنیم که پادشاه مقابل و دچار مشکل بشه؟ وزیر پیشنهاد میده که بهشون فیل هدیه بدن!! شاه هم موافقت میکنه و میگه هر کاری که صلاح هست و انجام بده...
به دستور وزیر یه بچه فیل سفید تهیه میشه و با احترام به پادشاه مقابل تحویل داده میشه به عنوان نشان حسن نیت!!
اون فیل در سال های متمادی بزرگ میشه و فضای زیادی و اشغال میکنه در قصر! خادمان به پادشاه میگن که چه کنیم با این فیل!!
پادشاه دستور میده که فیل و خارج کنن!! اما خادم ها میگن قربان! در طول این سال ها از خزانه خیلی خرج نگهداری و بزرگ کردن این فیل شده! نمیشه که همینطوری رهاش کنیم! پادشاه میگه خب پس نگه‌اش داریم! خادمان میگن قربان! علاوه بر هزینه زیاد و جای زیادی که اشغال میکنه! هیچ سودی هم نداره!!

حالا داستان این خودروسازهای داخلی ما هم شده داستان این فیل سفید! نه میشه درشون و بست! نه میشه ازشون امید فایده داشت!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
همونجوریکه هزاران نفر در موسسات مالی اعتباری سرکار موندند.همونجوریکه در سکه ثامن سرکار موندن.همونجوریکه کارگران هفت تپه سرکار موندن و....
Iran, Islamic Republic of
با سلام
شرکت سایپا در آذر ماه سال گذشته اقدام به پیش فروش خودرو ساندرو استپ وی نمود و در این زمان 50% قیمت خودرو را پیش دریافت و سپس مقرر گردید ظرف مدت شش ماه برای متقاضیان دعوتنامه ارسال نماید . در زمان ثبت نام دلار حدود 4000 تومان بوده و شرکت پول ثبت نام کنندگان رو خرج اتینا کرده(بخوانید نوش جان مدیران) و پس از یکسال از زمان ثبت نام میگه خودرو برای ما گرونتر در میاد و باید ثبت نام کنندگان چیزی در حدود 100 میلیون تومان بدهند تا خودرو رو تحویل بدهیم . این آقایون همه رو شبیه خودشون فرض کردند . کسی که 50% قیمت خودرو رو داده توان پرداخت 100% اون رو هم داشته یعنی آذرماه سال 96 صاحب استپ وی حدود 60 میلیونی می شد . الان یکسال پول طرف رو بلوکه کردند بعد می گند بیا 100 تومن دیگه بده همون ماشین رو بهت بدیم . با فرض درستی حرف شرکت خودرو ساز( که یک اپسیلون هم درست نیست) چرا باید مشتری خسارت بی تدبیری و بی لیاقتی مدیران رو بده با قیمت امروز ارز مشتری در زمان ثبت نام حدود 100 میلیون به شرکت پرداخت کرده پس شرکت بایستی 100 میلیون به مشتری بده تا راضی به انصراف بشه .
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
البته دراینمورد حق باسایپاست چراکه دراون هیاهوی گرانی وتورم روزانه میشه گفت همین ثبت نام کننده ها هم به عنوان عاملان جنجال مالی بودن که باهیچ شرایط اعلامی رفتن وساعت هاتلاش کردن وثبت نام کردن ودرزمان ثبت نام هم هیچ شرطی توسط خودروساز برای طرفین مشخص نبود پس طمع سوداوری اخرش همینه
Iran, Islamic Republic of
به وزیر صنعت بفرمایید لطفا انبارهای مخفی خودروسازان را درحومه شهریار وکرج رونمایی نماید وخودروهای مردم راتحویل دهد
Iran, Islamic Republic of
اگرخودرو تولیدنمی شود پس بفرمائید کارگرهای خودروسازان درسه شیفت کاری که انجام میدهند به چه کاری مشغول هستند
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگه کمی انصاف داشتید این گزارش یک طرفه را نمی نوشتید. وجود شورای رقابت و شما رسانه های مغرض صنعت خودرو را به این روز انداخته. اگه اطلاعات داشتید می دانستید اون خودرو با کیفیتی که شما انتظار دارید تو دنیا قیمتش از 20 هزار دلار شروع میشه و با مواد اولیه با قیمت جهانی شما انتظار دارید خودرو تو ایران با 5 هزار دلار سوار بشید و کیفیتش هم خوب باشه؟؟؟ تحریم هم هیچ تقصیری نداره؟
Iran, Islamic Republic of
این بلا رو سر ثبت نامی های ال ۹۰ هم آوردن
عباس سروری
Iran, Islamic Republic of
سلام موقعیکه من استپوی ثبتنام کردم همان نمایندگی قیمت ازاد 63 میلیون بود حالا بعد 10 ماه میگن بیایید پراید بگیرید لاقل بهتر از استپ وی را بدین