جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر:

۷ میلیون حقوق می‌گیرم/ ماشینم ال۹۰ است

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 653411
نماینده مجلس با بیان اینکه هیأت رییسه مجلس به خصوص رییس آن، مانع شفافیت آرای نمایندگان می‌شوند، افزود: ما برای شفافیت از هر راهی که رفتیم تیرمان به سنگ خورد و امیدواریم بتوانیم سدی که در مقابل شفافیت در مجلس وجود دارد را بشکنیم.
۷ میلیون حقوق می‌گیرم/ ماشینم ال۹۰ است
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز(دوشنبه ۲۸ آبان) در همایش «چالش شفافیت مجلس » که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شریف برگزار شد، در پاسخ به مطالبه دانشجویان درباره حقوق دریافتی از مجلس گفت: بنده حدود هفت میلیون و دویست هزار تومان حقوق می‌گیرم و حدود شانزده میلیون هم بابت اداره دفاتر و هزینه‌های اینچنینی دریافت می‌کنم. یک ال٩٠ هم دارم و یک زمین ارثیه پدری که با پنج برادر و دو خواهرم تقسیم کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هیأت رییسه مجلس به خصوص رییس مجلس مانع شفافیت آرای نمایندگان می شوند، افزود: ما برای شفافیت از هر راهی رفتیم تیرمان به سنگ خورد و امیدواریم بتوانیم سدی که در مقابل شفافیت در مجلس وجود دارد را بشکنیم.

حاجی دلیگانی یادآور شد: شکستن این سند جز با استقامت و ایستادگی نمایندگان مجلس که نگران از شفافیت ندارند در مجلس و جریان دانشجویی در خارج از مجلس، محقق نخواهد شد.

وی گفت: شفاف سازی باید از مجلس شروع شود و اگر این اتفاق در مجلس رخ داد در نهادهای دیگر هم اتفاق می‌افتاد.

این نماینده مجلس شفافیت را زیربنای همه مسائلی دانست می‌خواهیم به آن برسیم و گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان کارگر و خادم مردم هستند و مردم حق دارند به عنوان کارفرما بدانند که مسئولان به عنوان کارگران‌شان چه می‌کنند یا چقدر از بیت‌المال بر می‌دارند، این موضوع اعتماد را در جامعه افزایش می‌دهد زیرا یکی از دلایل کاهش اعتماد پنهان کاری است.

حاجی دلیگانی با اشاره به مطرح شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس تصریح کرد: این طرح را با ۱۳۰ امضاء به علاوخ 30 امضا هم از لیست امید آماده کردیم ولی وقتی به رای گذاشته شد فقط ۵۹ نماینده به آن رای دادند! این کار کمال دورویی بود.

وی گفت: بعد از آن البته درباره شفافیت در خصوص CFT  صد و دوازده نماینده به آن رای دادند که این نتیجه تلاش جنبش دانشجویی بود و مجموعه‌های دانشجویی نباید از تلاش خود برای ایجاد شفافیت دست بردارند.

وی در ادامه اظهار داشت: من از آقای لاریجانی خواستم اسامی آنهایی که خودشان خواستند آراء آنها درباره CFT منتشر شود را اعلام کند اما وی حاضر نشد این کار را انجام دهد.

نماینده مردم شاهین شهر در ادامه با اشاره به افشای ماجرای حقوق های نجومی تاکید کرد: خدا پدر و مادر خبرنگاری که فیش حقوقی نمایندگان را منتشر کرد بیامرزد زیرا باعث شد آن اتفاقات رخ دهد، البته خیلی‌ها تلاش کردند این کار نتیجه ندهد.

حاجی دلیگانی گفت: اینکه گفته می شود شورای نگهبان در صورت شفاف سازی آراء پرونده درست می کند درست نیست و هیچ وقت به خاطر رای کسی را رد نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه رئیس مجلس یک سال است که اجازه نمی‌دهد تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به نتیجه برسد، تاکید کرد: این مسئله باید شفاف شود که چه کسی به ریاست آقای لاریجانی رای می‌دهد.

وی درباره سوالی پیرامون هزینه تبلیغات خود هم اظهار داشت: من برای تبیلغات هزینه چندانی نکردم، من در این دوره از مجلس خودرو هم دریافت نکردم و با همان خودروی ال ۹۰ کارهای مجلس را انجام می‌دهم.

حاجی دلیگانی در ادامه در واکنش به اظهارات محمود صادقی درباره پیامک‌های دانشجویان به نمایندگان درباره CFT گفت: کسی اگر توهین کرده باید با او برخورد شود ولی مطالبه‌گری موضوع درستی است که باید به صورت منطقی به آن جواب داد.

این نماینده مجلس در خاتمه درباره سوالی پیرامون اظهارات اخیر وزیر خارجه در خصوص پولشویی هم گفت: ما مطلبی را در مورد آقای ظریف نوشتیم و منتشر کردیم و خواستیم کمیسیون امنیت به آن رسیدگی کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیگه لاریجانی حوصله مردم رو سر برده....
Iran, Islamic Republic of
...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
والله حین صحبت نماینده قم رقم ها روباعناوین وعلت مختلف حساب کردیم 29میلیون شد بابت دریافتی نماینده ها !!!!!سرجمع