شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

انگلیس قطعنامه‌ای برای توقف درگیری در یمن به شورای امنیت ارائه کرد

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب: 653398
نماینده انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که در آن خواسته شده است جنگ یمن فورا متوقف شود.
قطعنامه‌ انگلیس برای توقف درگیری در یمن
به گزارش جهان نيوز، انگلیس به عنوان عضو دائم شورای امنیت عصر امروز (دوشنبه) پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص یمن را با هدف توقف فوری درگیری‌ها ارائه کرد.
به گزارش شبکه الجزیره، در این پیش‌نویس، از جامعه جهانی خواسته شده است تا کمک‌ها و حمایت‌های خود را  برای بهبود اوضاع بشری در یمن ارائه کنند.

همچنین از طرف‌های درگیر در یمن خواسته شده است تا روند وصول کمک‌های بشری، دارویی و سوخت را به مردم یمن، هموار کنند.

انگلیس در پیش‌نویس پیشنهادی خود، ضمن درخواست توقف هر نوع درگیری، خواستار توقف تمامی حملات به مناطق مسکونی و همچنین توقف حملات موشکی و پهپادی شده است.

این پیش‌نویس در شرایطی ارائه شده که در هفته‌های گذشته، پس از گذشت چهار سال از آغاز جنگ ویرانگر یمن، کشورهای غربی و رسانه‌های آنها بر لزوم پایان جنگ یمن تأکید کرده‌اند.

 «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده در تاریخ نهم آبان با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست برای توقف درگیری‌ها در یمن، اعلام کرد که مذاکرات طرف‌های یمنی برای پایان دادن به این بحران، باید تا یک ماه آینده آغاز شود.

«مارتین گریفیتث» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، روز جمعه گذشته در صحن شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که تلاش می‌کند مذاکرات گروههای یمنی در سوئد، تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

دولت خودخوانده «عبد ربه منصور هادی» امروز با صدور بیانیه‌ای برای مشارکت در این مذاکرات اعلام آمادگی کرد و «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز شب گذشته (یکشنبه) از آمادگی نیروهای یمنی برای توقف شلیک موشک و حملات پهپادی خبر داد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اولاً عبد هادى ربه رئيس جمهور مستعفى يمن است و نه دولت خود خوانده ثانياً محمد على حوثى هم رهبر انقلاب يمن است و نه رييس كميته ، ببينم يه كارى مى كنيد كه حوثى ها هم تحريم مون كنند ؟!خخخخخخ !
Iran, Islamic Republic of
این هم یک هدیه مناسب و به موقع به آل سعود بابت قتل خاشقجی ...