جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

برنامه افزایش وام خرید مسکن فراموش شد

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 653362
در حالی که در مرداد ماه امسال بحث افزایش وام مسکن از محل اوراق حق تقدم داغ شده و قرار شد از ۶۰ میلیون به ۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، گزارش‌ها حاکی از فراموش شدن این برنامه و بی توجهی بانک مرکزی به آن می‌دهد.
برنامه افزایش وام خرید مسکن فراموش شد
به گزارش جهان نيوز، در حالی که در مرداد ماه امسال بحث افزایش وام مسکن از محل اوراق حق تقدم داغ شده و قرار شد از ۶۰ میلیون به ۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، گزارش‌ها حاکی از فراموش شدن این برنامه و بی توجهی بانک مرکزی به آن می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رشد بیش از حد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید طی یک سال گذشته باعث شد تا بانک مسکن از برنامه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم خبر دهد.

اگر چه این خبر را رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن در روز‌های داغ تابستان اعلام کرد، اما ظاهرا بانک مرکزی به این پیشنهاد بانک مسکن بی توجه بوده و آن را در مرحله کارشناسی نگه داشته است.

رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن گفته بود که قرار است متناسب با افزایش قیمت مسکن، بخشی از شکاف ایجاد شده بین قدرت خرید متقاضیان و قیمت مسکن در قالب «افزایش سهم تسهیلات» جبران شود که در این مرحله هم پیشنهاداتی به بانک مرکزی ارایه شده است که در حال طی مراحل کارشناسی است.

وی گفته بود که یکی از این پیشنهادات افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق حق تقدم تا سقف فعلی تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم است؛ به این معنا که تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق حق تقدم از سقف ۶۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان برای متقاضیان انفرادی افزایش یابد.

این رشد تسهیلات در حالی ماههاست به بانک مرکزی ارائه شده است که قدرت خرید مسکن به قدری کاهش یافته که رشد ۲۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن نمی‌تواند قدرت خرید را بالا ببرد.

برخی از نمایندگان مجلس بر این باور هستند که با این رشد قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید تسهیلات بانکی باید به ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

 این سوژه پس از ثبت در سامانه فارس من از سوی کاربران خبرگزاری فارس پیگیری شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *