پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱۵

عادت کرده‌ایم کار نکنیم/ بیت‌المال هم آتش بزنیم

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 653337
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از کارآفرینانی که در کوره‌راه‌ها اهداف خود را پیدا می‌کنند، از جوانان خلاق و صاحب ایده خواست تا از فرصت انتخابات مجلس برای رسیدن به عرصه‌های مدیریتی کشور تلاش کنند.
عادت کرده‌ایم کار نکنیم/ بیت‌المال هم آتش بزنیم
به گزارش جهان نيوز،‌ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در اختتامیه رویداد هفته کارآفرینی در وزارت کار، با گرامیداشت یاد دکتر سید تقی نوربخش رئیس فقید سازمان تأمین اجتماعی به تشریح اهمیت توجه به کارآفرینی پرداخت. 

وی گفت: کارآفرینان از دولت تسهیل‌گری می‌خواهند نه نظارت غیرمتعارف. 

وی تأکید کرد: در حمایت از توسعه کارآفرینی، علی‌رغم اختلاف‌نظرها و تعارضاتی که ممکن است بین قوا وجود داشته باشد، اما باید یکپارچه عمل کنیم. 

وزیر کار تأکید کرد: باید برای اندیشه‌های نو در کشور که با تحمل سختی‌ها برای ارتقای نام ایران تلاش می‌کنند، باید ارزش قائل شد و در برابر کارآفرینان سر تعظیم فرود آورد. 
وی با بیان اینکه کارآفرینان جوان از کوره‌راه‌ها خود را به اهداف رسانده‌اند، اظهار کرد:

آمارها نشان می‌دهد که در شاخص جهانی کارآفرینی ۱۷ رتبه در سال ۲۰۱۸ پیشرفت کرده‌ایم و ایران پنجمین کشوری است که بیشترین ارتقا را در زمینه کارآفرینی در این سال داشته است. 

شریعتمداری گفت: این آمارها نشان می‌دهد که کارآفرینان با درک فرصت‌ها و پذیرش ریسک توانسته‌اند از کوره‌راه‌ها خود را به هدف برسانند.

وی گفت: در این میان نقش کسب و کارهای نوپا در افزایش رتبه ایران و همچنین اشتغالزایی را نباید نادیده بگیریم و آمارها نشان می‌دهد که کسب و کارهای نوپا با تکیه بر جوانان در حوزه ICT مهمترین رکن در پیشرفت‌های اخیر بوده است. 

وزیر کار با اشاره به مقاومت کسب و کارهای سنتی در برابر کسب و  کارهای نوپا گفت: موضع دولت این بود که کسب و کارهای سنتی را به سمت استفاده از راهکارهای نوین هدایت کند تا در یک فضای رقابتی فرصت کار برای کسب و کارهای نوپا نیز فراهم شود. 

شریعتمداری همچنین خطاب به جوانان کارآفرین گفت: شما جوانان جایگاه‌های مدیریتی را نیز تجربه خواهید کرد، از شما می‌خواهم که در انتخابات بعدی مجلس حضور پیدا کنید، چرا که بالاخره عرصه‌هایی برای دموکراسی باز است و می‌توانید با ورود به عرصه‌های مدیریتی کشور، توسعه و تحول را با خود همراه داشته باشید. 

وزیر کار گفت: شورای نگهبان ممکن است ۶ نفر پیرمرد مثل من را به خاطر حرف‌هایی که در جاهایی زده‌اند، رد صلاحیت کند، اما شما که صرفا بر کارآفرینی متمرکز بوده‌اید و از این حرف‌ها نزده‌اید بیایید و سنگرها را بگیرید. 

وی ادامه داد: فکر نو شما در کشور بالندگی ایجاد می‌کند.

وزیر کار در ادامه، اصلاح قانون بازنشستگی و الزام رفتن بازنشستگان از پست‌های مدیریتی را مثبت دانست و گفت: خوب است که مدیران بازنشسته را با احترام بدرقه کنیم و جای آنها را به جوانان باانگیزه و خلاق بدهیم. 

شریعتمداری گفت: ما قدیمی‌ها عادت کرده‌ایم که طبق معمول کار نکنیم و بیت‌المال را آتش بزنیم،‌ این غلط است، باید روند معکوس آن شکل بگیرد و با حضور جوانان رویه‌های گذشته نیز اصلاح شود. 

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از خودت شروع کن برو بذار یه نفر جوان بیاد بلکه بتونه کار کنه
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
چرا اينها فقط ياد گرفته اند بر سرير قدرت بنشينند و بگويند بد است و براي ديگران نسخه وتجويز بكنند كه نيايد ولي خودشان با زور هم حاضر نيستند برن عجب سياستي...
کارشناس وزارت صمت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ديگه اعتماد و اطمينان نداريم خلاص براي خودت هر حرف بزن ماهم گوش نمي كنيم
سعید110
Iran, Islamic Republic of
حالا نوبت اینه که در ادامه ... های ظریف، نسبت به انحراف اذهان عمومی در مورد 18 میلیارد دلار و 30 میلیارد دلار و کاهش ذخائر طلای کشور اقدام کند....
Iran, Islamic Republic of
اختیار دارین
پس اینهمه خسارت به مملکت اگر کار نیست پس چیه. فک می‌کنی آتیش زدن اموال مملکت کار نیس؟
خیالت راحت کلی کار کردی. تخلفات گمرکی کلی زحمت و تلاش بوده...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بجای شعار دادن و حرف بی خود زدن بگو که : حقوق ماهیانه (بازنشستگان تامین اجتماعی ) بیچاره را سر وقت بدهند .
Iran, Islamic Republic of
این آقا هنوز یکماه نیست وارد وزارت رفاه شده طوری در جلسات همایشها شرکت می کنه و نظر میده که انگار کل اطلاعات را در اختیار داره
نمی دانم شاید باشه !!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
حساب خودت با مد یران ارزشی جدا کنید در وزادت صمت دید یم
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر دیر متوجه شدی بیت المال حق هفتاد میلیون نفر است حتما مرگ دونفری که همسفر تو بودند فهمیدی آدمی آه هست ودم )آقای وزیر تقوا وخدا ترسی باشد قدیمی وجدیدی ندارد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
یک تعداد بواسطه رانت امنیتی و حزبی و مذهبی و خیلی گریزگاه ها مسول می شوند و بعد از سالیان اشتباه فکر می کنند نخبه اقتصادی وسیاسی و فرهنگی شدند درحالیکه اگر سیستم درست بود باید اکثر وزرا از متخصصین بنام دانشگاه ها می شدند تا فکری بحال جامعه خراب ما بکنند ای کاش بزودی زمان فرا رسد هرکس در جای خودش وظیفه انجام دهد . ...!!!
جابه جایی جای مردم و دولت!!!
Iran, Islamic Republic of
عادت کرده ایم خرابکاری کنیم و وزارت خانه عوض کنیم
آخه کی اومده چی میگه!
دولتی ها هم منتقد وضع موجود شدند. احتمالا مردم در وظایفشون کوتاهی کرده اند!
این دولت به جای پاسخگویی حرف مردم رو تکرار می کند بعضی وقت ها حتی داغ تر و تندتر از مردم هم از وضع موجود انتقاد می کنند!!!!
نکنه ما وزیریم و خبر نداریم؟!
Iran, Islamic Republic of
منم اگر وزير شدم بعدش كه كنار رفتم كتاب حماسه بخور بخور چاپ ميكنم