کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشرف بروجردی:

موفقیت روحانی به خاطر رای اصلاح طلبان بود/ مردم به کسی در ۱۴۰۰ رای می دهند که مملکت را نجات دهد/ سطح زندگی مردم در دوره خاتمی بهتر بود

28 آبان 1397 ساعت 16:27

متاسفانه همه تصمیمات به عهده دولت نیست و سنگ اندازی و کارشکنی بر سر راه دولت وجود دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن تائید پیشتازی اصلاح طلبان برای تشویق مردم برای رای به حسن روحانی می گوید: «نباید مشکل و ناامیدی‌ای که در جامعه وجود دارد، معطوف به اصلاح‌طلبی و غیر اصلاح‌طلبی شود»

بخش های مهم از گفتگوی بروجردی با روزنامه آرمان را در ادامه خواهید خواند:

*بخش عمده موفقیت و آرای آقای روحانی مربوط به حمایت اصلاح‌طلبان از ایشان بود.

*این ناامیدی که امروز در جامعه به وجود آمده است، مربوط به تفکر و جریان خاصی نیست. بلکه این ناامیدی مربوط به مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد.

*درست است که اصلاح‌طلبان در اینکه مردم را پای صندوق رأی بکشانند تا به آقای روحانی رأی دهند، پیشتاز بوده‌اند و امروز مردم با مشکلاتی مواجه هستند ولی بسیاری از این مشکلات ارتباطی به آقای روحانی ندارد.

*باید حواسمان را جمع کنیم که اگر اختلاف نظر، مشکل و ناامیدی‌ای در جامعه وجود دارد، معطوف به اصلاح‌طلبی و غیر اصلاح‌طلبی نشود. این ناامیدی در اصل مربوط به مشکلاتی است که به دلیل تحریم‌ها در جامعه ایجاد شده است.

*در نظام جمهوری اسلامی یک تصمیم گیر واحد به آن معنا وجود ندارد، دولت به تنهایی مسئول همه تصمیمات نیست و مداخلاتی از سوی بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد. از این رو دولت نمی‌تواند به همه اهدافش دست یابد.

*متاسفانه همه تصمیمات به عهده دولت نیست و سنگ اندازی و کارشکنی بر سر راه دولت وجود دارد. حتی سیاست‌های صداوسیما نیز در جهت حمایت از دولت نیست و بیشتر به نقد دولت می‌پردازد.

*در دوره اصلاحات روزنامه زیاد بود و بخشی از صدای مردم از طریق همین روزنامه‌ها منعکس می‌شد و فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز علمی فراهم‌تر از امروز بود..اما امروز این شرایط کمتر وجود دارد. مردم احساس می‌کنند که حرف‌هایشان چندان راه به جایی نمی‌برد.

*واقعا سطح زندگی مردم به لحاظ اقتصادی نامناسب‌تر از دوران اصلاحات است. در آن زمان بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی مردم حل شده بود. کارخانه‌ها فعال شدند، میزان بیکاری کاهش پیدا کرد. اگر یادمان باشد در دوره اصلاحات به خودکفایی گندم رسیدیم.

*درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با معتدلین اصولگرا باید دید که این افراد چقدر شاخص‌ها و معیارهای مورد نظر اصلاح‌طلبان را خواهند داشت. به هر حال حمایت صرف که معنی ندارد. باید ارتباط دقیقی طی این ائتلاف بین طرفین تبیین شود تا مناسبات بین جریان اصلاحات و کسانی که با آنان ائتلاف می‌کنیم، مشخص شود.

*مردم در انتخابات آتی به کسی رأی می‌دهند که بتواند مملکت را نجات دهد و مشکلاتشان را حل کند. چهره‌ای که بتواند نیازهای جامعه را تامین کند.


کد مطلب: 653275

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/653275/موفقیت-روحانی-خاطر-رای-اصلاح-طلبان-مردم-کسی-۱۴۰۰-می-دهند-مملکت-نجات-دهد-سطح-زندگی-دوره-خاتمی-بهتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com