سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
باج نتانیاهو به کحلون؛

موافقت کابینه اسرائیل با کاهش بودجه وزارتخانه‌ها

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 653262
کابینه رژیم صهیونیستی با کاهش بودجه تمامی وزارتخانه‌ها جهت پرداخت حقوق نیروهایی که در ادارات امنیتی غیر نظامی مشغول به فعالیت هستند، موافقت کرد.
موافقت کابینه اسرائیل با کاهش بودجه وزارتخانه‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با کاهش 1.35 درصدی  بودجه تمامی وزارت‌خانه‌ها جهت افزایش حدود هفت‌میلیارد دلاری بودجه پرداخت حقوق و مزایای کسانی که در ادارات امنیتی غیر نظامی مشغول به فعالیت هستند، موافقت کرد.

با این تصمیم راه برای افزایش حقوق نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی، کارمندان زندان‌ها، شین بت (سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و موساد (سازمان امنیت خارجی رژیم صهیونیستی)  از ابتدای ماه ژانویه 2019 فراهم می‌شود.

همچنین این تغییر شامل پرداخت مبلغ 7 میلیارد شکل به عنوان جبران خسارت حقوق‌های معوق در پی ناتوانی تل‌آویو در تصفیه حقوق دستگاه‌های مختلف امنیتی این رژیم خواهد بود و به این ترتیب مبالغ معوق 17 سال گذشته پرداخت خواهد شد.

این تصمیم موجب اختلاف میان اعضای کابینه نتانیاهو شد. از یک سو گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و موشه کحلون وزیر دارایی این رژیم از این تصمیم جدید استقبال کرده‌اند و از سوی حاییم کاتس وزیر رفاه اجتماعی و یعکوف لیتسمان، معاون وزیر بهداشت این رژیم نسبت به پیامدهای کاهش بودجه وزارتخانه‌های خود هشدار داده و گفته‌اند این امر فقیرترین طبقه اجتماعی اسراییل را به شدت آزار خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از تصویب این طرح گفت: اینها خبرهای خوبی برای افسران پلیس، نیروهای بازنشسته پلیس، و سازمان زندان‌ها، شین بت و موساد است که با فداکاری برای امنیت اسراییل تلاش می‌کند.

گفته می‌شود موافقت نتانیاهو با این طرح که به شدت مورد حمایت کحلون بود، به نوعی باج دادن به او بود تا کابینه را ترک نکند و باعث سقوط دولت نتانیاهو نشود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *