جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتقادات روسیه از عملکرد ترکیه در ادلب

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 653226
دمشق و اپوزیسیون سوریه یکدیگر را به نقض توافقات در منطقه حائل ادلب متهم کرده و مسکو نیز آنکارا را ناتوان از عمل به تعهداتش دانست. در حومه شمالی حماة نیز ارتش سوریه تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به این منطقه عاری از سلاح را ناکام گذاشت.
انتقادات روسیه از عملکرد ترکیه در ادلب
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پایگاه حمیمیم در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد، آنکارا تا این لحظه از عمل به تعهداتش برای نابودی افراطی‌ها در ادلب ناتوان بوده است و این مساله شاخصی منفی برای امکان برقراری ثبات در منطقه محسوب می‌شود.

سایت سیریا نیوز به نقل از بیانیه پایگاه حمیمیم گزارش داد، در حملات راکتی به منطقه سفسرة در لاذقیه، ۱۸ نیروی ارتش سوریه کشته و یک تن دیگر زخمی شد.
حمیمیم گروه‌های شبه‌نظامی غیرقانونی را مسؤول ادامه یافتن موارد نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب و تداوم حملات به مناطق اطراف دو استان حلب و حماة دانست.

این در حالی است که مخالفان سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز ارتش سوریه را به آغاز حملاتی شدید به برخی روستاها و شهرک‌های شمال حماة، جنوب ادلب و لاذقیه که در کنترل مخالفان هستند، متهم کردند.

مخالفان سوری گفتند، این مناطق که هدف بمباران‌ها قرار گرفتند، در منطقه عاری از سلاحی واقع شده‌اند که در سپتامبر گذشته مورد توافق روسیه و ترکیه قرار گرفتند.
ناجی ابو حذیفه، سخنگوی جبهه ملی آزادسازی- ائتلافی متشکل از مخالفان تحت حمایت ترکیه- اعلام کرد، مخالفان مسلح در پاسخ به اقدامات ارتش دمشق، پایگاه‌های نظامی که روستاها و شهرهای تحت کنترل آنها را هدف قرار می‌دادند را بمباران و با نفوذ این نیروها در تمامی جبهه‌ها مقابله کردند.

یک منبع نظامی سوری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: ارتش سوریه از صبح شنبه عملیات شدیدی را به پایگاه‌های شبه‌نظامیان در روستاها و شهرک‌های مختلف حومه ادلب از جمله التح، جرجناز، التمانعه، سکیک و الوبیده در شرق ادلب آغاز کرد.

طبق گزارش این خبرگزاری، نیروهای ارتش سوریه تجهیزات نظامی که هیئت تحریر الشام و گروه "سربازان قفقاز" به سمت روستاها و شهرک‌های جرجناز، التح، سکیک و التمانعه در حومه جوب شرقی ادلب به حرکت درآورده بودند را هدف قرار دادند.
بمباران‌ها و درگیری‌ها علیه مرزهای منطقه حائل در ادلب طی چند روز گذشته شدت یافته‌اند و گروه‌های شبه‌نظامی و دمشق یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند.

رسانه‌های وابسته به دمشق و یا نزدیک به آن از آمادگی ارتش سوریه برای آغاز عملیاتی نظامی در منطقه با هدف دور کردن گروه‌های مخالف تندرو از منطقه حائل در صورت شکست ترکیه در بیرون کردن این گروه‌ها خبر می‌دهند.

سازمان ملل نیز نسبت به پیامدهای منفی آغاز درگیری و حملات به منطقه کاهش تنش در ادلب برای بیش از سه میلیون غیرنظامی ساکن آنجا هشدار داد.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگان‌هایی از ارتش سوریه که برای حمایت از غیرنظامیان در برابر حملات تروریستی در اطراف دو روستای الخربه و زلین واقع در دورترین نقطه شمال استان حماة مستقر هستند، تحرکات دو گروه شبه‌نظامی از جنبش "گردان‌های العزة" را رصد کردند.

طبق گزارش خبرنگار سانا در حماة، این تروریست‌ها قصد داشتند با نفوذ از دو محور البویضه و معرکبه خود را به یکی از ارتفاعات صخره‌ای نزدیک به پایگاه‌هایی نظامی واقع در اطراف منطقه بدون سلاح حومه شمالی حماة رسانده و به دو روستای الخربه و زلین حمله کنند.

این منبع افزود: نیروهای ارتش سوریه با آنها مقابله کرده و تعدادی از آنها را از پای درآوردند، تروریست‌ها با عملیات ارتش سوریه غافلگیر شده و به شدت ترسیده بودند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد، عملیات ارتش سوریه علیه محور السرمانیه در منطقه سهل الغاب در حومه شمال غربی حماة و تبادل آتش در این منطقه تا بامداد ادامه داشت.

این منطقه طی چند روز اخیر نیز شاهد حملات شدیدی میان تروریست‌ها و نیروهای ارتش سوریه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *