سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خبر داد

وجود ۱۱۶ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 653221
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون ۱۱۶ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس داریم، گفت: در حال ایجاد سامانه رصد کتاب هستیم تا براساس نیاز دانش‌آموزان، کتاب در اختیار آنان قرار گیرد.
وجود ۱۱۶ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان کتابخوان برتر سراسر کشور دومین جشنواره «دانایی و توانایی» که در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: ما در حالی این دوره از جشنواره را در این مکان فرهنگی برگزار می کنیم که برای رسیدن به اهداف متعالی که دانش آموزان بتوانند مطالعه کنند در بخش فضا و امکانات در مدرسه به سختی به سر می‌بریم و بودجه کافی در این حوزه نداریم.

وی ادامه داد: از دغدعه‌های جدی معاونت پرورشی و فرهنگی این است که این مشکلات حل شود زیرا اگر کتاب و کتابخوانی در مدارس احیا نشود، کتابخوانی در کشور صورت نمی‌گیرد.

رئیس ستاد جشنواره دانایی و توانایی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند، اظهار امیدواری کرد که در سال تحصیلی جدید مشارکت بیشتر دانش‌آموزان را در این جشنواره داشته باشیم.

 وی اضافه کرد: این جشنواره در آبان ۹۶ کلید خورد و با همکاری موسسه منادی تربیت، داوران، نویسندگان، روانشناسان، زبان شناسان، کارگروهی تشکیل شد تا نسبت به انتخاب کتاب نظارت داشته باشند.

رمضانی گفت: مسؤولان آموزش و پرورش نظارت کافی بر انتخاب کتاب‌ها داشتند و با کمترین آسیب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت؛ دانش‌آموزان در مرحله اول با خواندن یک کتاب، در مرحله منطقه با خواندن ۲ کتاب و در استان با خواندن ۳ کتاب انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه صدای کتابخوانی در آموزش و پرورش شنیده نمی‌شود، افزود: انتطار داریم شما دانش‌آموزان به عنوان سفیران کتاب در مدارس باشید؛ معاونت پرورشی در حال ایجاد سامانه رصد کتاب ها است تا براساس نیاز دانش‌آموزان کتاب در اختیار آنان قرار دهد؛ اکنون ۱۱۶ میلیون کتاب در کتابخانه‌های مدارس داریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *