جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سمپادی‌ها از رشته‌های مهارتی استقبال نکردند

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 653181
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های مهارتی در مدارس سمپاد و عدم استقبال بالا از سوی دانش آموزان گفت: این یک کار نو است که برای اولین بار انجام شده است؛ باید این کار را آرام و با مطالعات تکمیلی پیش ببریم.
سمپادی‌ها از رشته‌های مهارتی استقبال نکردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، فاطمه مهاجرانی با بیان اینکه مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان تا پیش از این وارد رشته‌های مهارتی نشده بودند و تنها در رشته های علوم پایه دانش‌آموز تربیت می‌کردند اظهار کرد:‌ امسال برای اولین بار  سمپاد مهارتی را دایر کردیم.

وی افزود: رشته گرافیک برای دختران و رشته شبکه برای پسران در استان البرز راه‌اندازی شده است.رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره میزان استقبال از رشته‌های مهارتی در مدارس تیزهوشان گفت: این یک کار نو است که برای اولین بار انجام شده است. باید این کار را آرام و با مطالعات تکمیلی پیش ببریم و با توجه به عقبه‌ای که وجود دارد گام‌های کوچک برداریم. ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و با توجه به نتایج حاصله طرح را اصلاح کرده و توسعه می‌دهیم.

مهاجرانی ادامه داد: البته استقبال از رشته‌های مهارتی در ابتدای امر چندان بالا نبود و به علت نگرش هایی که به رشته‌ها وجود دارد دور از ذهن نبود. تلاش می‌کنیم اشکالات موجود را رفع و این سیاست را بدرستی پیش ببریم.

وی همچنین از اجرای طرحی تحت عنوان «خانه علوم پایه» خبر داد و گفت: این طرح را برای تقویت علوم پایه و رفع نیاز دانش آموزان علاقه مند به علوم پایه تدوین کردیم و بنا داریم تفاهم‌نامه‌ای با چند دانشگاه از جمله شهید بهشتی و علامه طباطبایی منعقد کنیم و از بسترهای لازم برای توسعه ظرفیت‌های علوم پایه استفاده کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان ادامه داد: علاوه بر این، المپیادهای جدیدی مانند جغرافیا را نیز به منظور تقویت رشته علوم انسانی در دست انجام داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *