جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترزا می: هفته پرکاری در پیش خواهیم داشت

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 653172
نخست‌وزیر انگلستان که این روزها با انتقادات جدی از سوی هم‌حزبی‌هایش مواجه است می‌گوید که لندن هفته‌ای پرکار در مذاکرات برگزیت در پیش خواهد داشت.
ترزا می: هفته پرکاری در پیش خواهیم داشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان پیش‌بینی کرده که هفته پیش رو، هفته‌ای پرکار برای لندن در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) باشد. لندن و اتحادیه اروپا در حال نهایی کردن جزئیات توافق جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا هستند.

به نوشته رویترز، از چهارشنبه گذشته که از پیش‌نویس توافق جدایی رونمایی شد، ترزا می روزهای پرتنشی را از سر گذرانده است؛ روزهایی که با استعفای برخی وزرای او از جمله وزیر برگزیت همراه بود. برخی هم‌حزبی‌های می در مجلس عوام بریتانیا نیز به‌دنبال برکناری نخست‌وزیر هستند.

ترزا می روز یکشنبه مدعی شد که سرنگون کردن دولت او می‌تواند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا را با تاخیر مواجه کند.اتحادیه اروپا قرار است روز 25 نوامبر در جلسه‌ای توافق برگزیت را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس گزارش رویترز، می قرار است در کنفرانس سالانه گروه لابی تجاری سی‌بی‌آی که روز دوشنبه برگزار می‌شود بگوید: «اکنون هفته‌ای با مذاکرات فشرده در آستانه جلسه ویژه شورای اروپا در روز یکشنبه آینده در پیش داریم.»

به گفته می، «در این دوره پیش‌بینی می‌کنم که بتوانیم جزئیات کامل و نهایی چارچوبی که روابط آینده ما را مشخص می‌کند آماده کنیم و مطمئنم که می‌توانیم در شورای اروپا به توافقی برسیم که من بتوانم آن را به مجلس عوام ارائه کنم.»

می همچنین خواهد گفت که توافقی که او پیش‌نویسش را هفته گذشته ارائه کرده و مورد انتقاد جدی واقع شده، توافقی خوب برای بریتانیا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *