کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر روزنامه‌های اصلاح طلب درباره وقت تلف کردن اروپا

28 آبان 1397 ساعت 8:38

اسکان گذرگاه ویژه چون فی نفسه امری تکنیکی نیست...و مربوط به اراده سیاسی است، نباید به درازا بکشد.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه‌های جریان اصلاح طلب که حامی دولت هستند نیز نسبت به وقت تلف کردن اروپا برای اجرای برجام اروپایی نیز گلایه مندند.

روزنامه شرق در یادداشتی نوشت:

«این روزها جامعه اروپایی در پی یافتن مکانی است تا سازمان اداری سازوکار موسوم به "گذرگاه ویژه مالی"(spv) را در آنجا مستقر کند.تاکنون سه کشور اروپایی امضاکننده برجام، آلمان، بریتانیا و فرانسه نشان داده اند که تمایلی به میزبانی ندارند...اتریش و لوکزامبورگ و بلژیک نیز پذیرش نداده اند...اینکه چرا سه کشور اصلی جامعه اروپایی از رفتن زیر بار مسئولیت میزبانی شانه خالی کرده اند، محل سوال است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«..می توان احتمال داد اروپا درصدد است تا با نگاهی فرابرجامی همه مسائلی که با ایران دارد، مانند مباحث و موضوعات حقوق بشر، موشکی و حضور در منطقه به ویژه سوریه را روی میز بگذارد و راجع به آنها با تهران وارد مذاکره شود و متناسب با نتایج حاصل، الگوی رفتاری نهایی خود را تنظیم کند».

روزنامه آرمان نیز در سرمقاله امروز با اشاره به بی عملی اروپا در برجام نوشت:

«درست است که اختلاف و نقاری میان کشورهای اروپایی با آمریکا پدیدار شده، اما از نظر اقتصادی و تجاری در عمل مایل نیستند که وارد رویارویی با آمریکا شوند. حتی قول‌های اروپایی‌ها مبنی بر خرید یک سوم نفت ایران یا نهاد مالی جداگانه‌ای که تعاملاتی با آمریکا نداشته باشد نیز تاحدودی به بیرنگی دچار شده است. لذا به‌نظر نمی‌رسد که اروپایی‌ها خیلی بخواهند خود را وارد درگیری با آمریکایی‌ها کنند».
 


کد مطلب: 653169

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/653169/نظر-روزنامه-های-اصلاح-طلب-درباره-وقت-تلف-کردن-اروپا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com