جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فشار به بلژیک درباره خرید جنگنده اف ۳۵

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 653098
اتحادیه اروپا به شدت از تصمیم بلژیک مبنی بر خرید جنگنده های اف-35 از آمریکا انتقاد کرد و آن را مغایر با منافع اروپا دانست.
فشار به بلژیک درباره خرید جنگنده اف ۳۵
به گزارش جهان نيوز، اتحادیه اروپا از مقام های بلژیک خواست که از خرید جنگنده اف-35 آمریکا خودداری کند. اتحادیه اروپا این اقدام بروکسل را مغایر با منافع اروپا دانست و از بلژیک خواست به جای خرید جنگنده های اف-35، جنگنده های ساخت کشورهای اروپایی را انتخاب کند.

اتحادیه اروپا از بلژیک خواست تا این قرارداد تسلیحاتی را هر چه زودتر متوقف کند.پیشتر نیز 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه درباره چرخش بروکسل به سمت واشنگتن گفت که این تصمیمی است که نتیجه فرایندی است که کاملا به آن احترام می‌گذارم و با محدودیت‌های سیاسی بلژیک آشنا هستم، اما از لحاظ راهبردی این اقدام بر خلاف منافع اروپاست.


پیشتر 'شارل میشل' نخست‌وزیر بلژیک یادآورشد:در شرایطی که پاریس درباره قیمت نهایی جنگنده‌های رافائل F3R تصمیم‌گیری نکرده ،خرید نسل پنجم جنگنده‌های F-35 Lightning II از آمریکا گزینه تجاری قابل قبول است.بلژیک و آمریکا تفاهم‌نامه‌ای برای جایگزینی 34 فروند جت جنگی اف-16 خود با اف-35 امضا کرده‌اند.

این تفاهم‌نامه برای نوسازی ناوگان هوایی بلژیک صورت گرفته است.رونالد گیدویتز سفیر آمریکا در بلژیک، پیشتر برای تعیین تکلیف تفاهم‌نامه خرید هواپیمای اف-35 برای بروکسل ضرب الاجل تعیین کرد.بسیاری از کارشناسان بلژیکی، خرید این جنگنده را بسیار پرهزینه و غیرضروری برای این کشور عنوان می‌کنند.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *