پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رمز عبور کاربران اینستاگرام لو رفت

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 653062
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هکرها با سواستفاده از باگ موجود در اینستاگرام به گذرواژه کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده‌اند.
رمز عبور کاربران اینستاگرام لو رفت
به گزارش جهان نيوز، از آنجایی که اینستاگرام نیز یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین زیرمجموعه‌هایفیس بوک است، به نظر می‌رسد که آسیب‌پذیری‌های شرکت مادر آن نیز گریبان اینستاگرام را گرفته است به همین خاطر اخبار زیادی از سوی کاربران و کارشناسان در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد ضعف امنیتی و آسیب‌پذیری موجود بر روی پلت‌فرم اینستاگرام به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به گذرواژه و رمز عبور حساب‌های کاربری دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

خیل عظیمی از کاربران در این شبکه اجتماعی محبوب از عملکرد اینستاگرام و فیس‌بوک انتقاد کرده و آنها را به سهل انگاری و عدم تلاش برای محافظت از حریم خصوصی کاربران متهم کردند.

به گفته کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری، مشکل مذکور به یک باگ و آسیب پذیری امنیتی در پلتفرم اینستاگرام مربوط می‌شود که مجرمان سایبری توانسته‌اند از آن سواستفاده کرده و به اطلاعات شخصی کاربران موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

در واکنش به انتشار این اخبار، سخنگوی شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که افشای گذرواژه در اینستاگرام تنها محدود به تعداد بسیار اندکی از کاربران بوده است و بقیه کاربران لزومی ندارد که از نقض حریم خصوصی و افشای اطلاعات شخصی خود نگران باشند.

وی در ادامه افزوده است که متخصصان فنی و امنیتی اینستاگرام به سرعت از این اتفاق باخبر شده و درحال برطرف کردن باگ موجود هستند.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *