جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشریفات نسل جوان را از ازدواج دور کرده است

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 653048
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: متأسفانه جامعه امروز دچار مشکلاتی شده است و چشم هم‌چشمی‌ها و اضافه شدن تشریفات در زندگی، نسل جوان را از رسیدن به ازدواج دور کرده است.
تشریفات نسل جوان را از ازدواج دور کرده است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن سال روز ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: شیوه زندگی پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) در همه زمینه‌ها جنبه الگویی دارد و یکی از جنبه‌های الگویی زندگی اهل‌بیت (ع) موضوع ازدواج است.

وی افزود: متأسفانه جامعه امروز دچار مشکلاتی شده است و چشم هم‌چشمی‌ها و اضافه شدن تشریفات در زندگی، نسل جوان را از رسیدن به ازدواج دور کرده است.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: پدران و مادران در فضایی قرار گرفتند که برای رسیدن دختر و پسر به یکدیگر شرایطی را مطرح می‌کنند که این شرایط با آموزه‌های دینی و اسلامی منافات دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم الگو گیری از سیره اهل‌بیت (ع) در زمینهٔ ازدواج عنوان کرد: هنگامی‌که به ازدواج پیامبر (ص) نگاه می‌کنیم ازدواج ساده و بی‌آلایشی بوده و همچنین ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) نیز بسیار ساده برگزارشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شیوه‌های زندگانی اهل‌بیت (ع) را باید به‌عنوان سبک زندگی خود قرار داده و رفتار آن‌ها را به‌عنوان الگوی خود قرار دهیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به تبعات بی‌توجهی به سیره معصومین ادامه داد: هرچه فاصله ما از سیره اهل‌بیت (ع) بیشتر شود روحیه‌های اخلاقی و جنبه‌های دینی از زندگی ما رخت برمی‌بندد، متأسفانه جامعه از جاهایی الگو گیری می‌کند که کوچک‌ترین ارتباطی با آموزه‌های دینی ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: الگو قرار دادن پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و اهل‌بیت (ع) یعنی در گفتار و رفتار خود افرادی باشیم که از آن‌ها تبعیت می‌کند، شیعه بودن یعنی پیروی در سبک و برنامه‌های زندگی اهل‌بیت (ع) و در مسیر آن‌ها گام برداریم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *