پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ساچمه در سر محیط بان ماند

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 653041
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حال عمومی دو محیط بانی که مورد حمله شکارچیان قرار گرفته بودند خوب است اما ساچمه‌ای در سر یکی و چند ساچمه در پای دیگری باقی مانده و قابل درآوردن نیست.
ساچمه در سر محیط بان ماند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مرتضی جمشیدیان گفت: در پی درگیری ماه گذشته که میان محیط بانان قمیشلو و چند شکارچی اتفاق افتاده بود، شکارچیان شروع به تیر اندازی به سوی محیط بانان کرده و دو محیط‌ بان را به شدت مجروح کرده‌اند.

وی ادامه داد: محیط بانان در دفاع از خود ناچار به تیراندازی شده و در این میان یک شکارچی جان خود را از دست می‌دهد و دو شکارچی دیگر دستگیر می‌شوند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، افزود: در حال حاضر پرونده محیط‌ بان در دادگاه در جریان است، دو مجرم در زندان هستند و هر دو محیط بان به تازگی مرخص شده‌اند اما در بدن هر دو ساچمه‌هایی باقی مانده است.

جمشیدیان گفت: یک ساچمه در سر یکی از محیط بانان باقی مانده است که پزشکان موفق به بیرون آوردن آن نشده‌ و گفته‌اند فعلا خطری ایجاد نمی‌کند. محیط بان دیگر ساچمه‌های بسیاری در پا داشت که تعدادی از آنها بیرون آورده شده و چند ساچمه باقی مانده است.

وی تاکید کرد: هنوز قاضی در این زمینه حکمی صادر نکرده اما باور بر این است که دو محیط بان برای دفاع از خود اقدام به تیر اندازی کرده و راه دیگری برای نجات جان خود نداشته اند. بنابرین این دفاع مشروع بوده است.

نیمه شب 21مهرماه، موتورسوارانی در منطقه حفاظت‌شده قمیشلو، توجه محیط بانان شیفت را به خود جلب کردند. شکارچیان متوجه سوظن محیط‌ بانان شده و با چراغ خاموش در محیط به حرکت خود ادامه دادند. تعقیب و گریز آغاز می‌شود و شکارچیان به سوی محیط بانان تیراندازی کرده و محیط بانان در دفاع از خود علیرغم میل باطنی، یک شکارچی را مورد هدف قرار می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *