پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

برخی آثار سینما مخاطبان را فریب می‌دهند

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 653011
بازیگر سریال "یوسف پیامبر" گفت: بدون شک کلیت جامعه همواره نگاه دقیقی به هنرمندان داشته و هنرمندان نیز به شدت بر جامعه تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال همه چیز یک بازیگر ایفای یک نقش و جلوی دروبین رفتن نیست.
برخی آثار سینما مخاطبان را فریب می‌دهند
به گزارش جهان نيوز، سیروس کهوری نژاد بازیگر سینما و تلویزیون درباره وظیفه اصلی یک هنرمند و بخصوص بازیگران در قبال جامعه گفت: بدون شک کلیت جامعه همواره نگاه دقیقی به هنرمندان داشته و هنرمندان نیز به شدت بر جامعه تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال همه چیز یک بازیگر ایفای یک نقش و جلوی دروبین رفتن نیست.

وی در همین راستا ادامه داد: مردم نه تنها به بازی و کیفیت کار یک بازیگر اهمیت می‌دهند بلکه به نوع رفتار و پوشش وی نیز دقت می‌کنند. خواه یا ناخواه بازیگران بر جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان تاثیر می‌گذارند و به همین دلیل است که هنرمندان می‌بایست در نوع رفتار و پوشش خود دقت کنند.

بازیگر سریال "یوسف پیامبر" با اشاره به وجود برخی روابط در انتخاب نقش‌ها اضافه کرد: نه امروز بلکه همواره بازیگرانی بوده‌اند که با رابطه وارد این عرصه شده‌اند که البته به سادگی تماشاگر به دلیل بازی بد و سطحی آنان را تشخصی می‌دهد. از نظر من این نوع از ورودها به عرصه بازیگری نه تنها برای صنعت سینما بلکه برای خود آن فرد نیز زیان‌بار است.

وی در همین رابطه تاکید کرد: بازیگران قدیمی و کارکشته امروزه خانه نشین شده‌اند و از طرفی بازیگرانی که با رابطه وارد عرصه سینما می‌شوند هر روز بیشتر می‌شوند.
وی درباره وضعیت این روزهای عرصه سینما اذعان کرد: از نظر من اثر هنری و فیلم باید به نحوی باشد که خانواده‌ها بتوانند دسته جمعی به سالن سینما بروند. متاسفانه در بسیاری از آثار با الفاظ و رفتارهایی مواجه می‌شویم که گاهاً باعث شرمندگی می‌شود. سینمای امروز نسبت به دهه‌های گذشته دچار مشکلاتی از این دست شده است که باید برای آنها راه حل های درست پیدا کرد.

کهوری نژاد درباره بخش خصوصی و تاثیر آن توضیح داد: در نبود سرمایه‌گذاری دولتی، سرمایه‌گذار خصوصی وارد عرصه فرهنگ و فیلمسازی شده است و به دنبال بازگشت سرمایه خود است بنابراین برای سرمایه‌ای که صرف تولید کرده است هدف‌گذاری می‌کند، کارهای رسانه‌ای انجام می‌دهد و با انتشار دروغ درباره اثرش ذهن مخاطب را هدایت می‌کند به همین خاطر وقتی تماشاگر فیلم را در سالن سینما مشاهده و یا خریداری کرده و در خانه می بیند با اثری بی‌کیفیت و خلاف آنچه که انتظار داشته روبرو می شود یعنی تماشاگر فریب خورده است.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *