جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

راهنمای ثبت اینترنتی برند

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 653002
راهنمای ثبت اینترنتی برند
برند یک اسم تجاری،علامت یا نمادی می باشد که جهت معرفی محصولات یا خدمات فروشنده و جدا نمودن این محصولات یا خدمات رقیبان استفاده می گردد.
در حقیقت برند نام یا عنوانی می باشد که بیانگر فرد حقیقی یا حقوقی است و باعث معرفی فروشنده یا سازنده آن می شود.در صورتی که مایل به کسب اطلاعاتی در مورد ثبت اینترنتی برند خود می باشید،پیشنهاد می کنیم این مقاله در موسسه ثبت کریم خان را مطالعه نمایید.موسسات دارای برند قادرند کالاهای خویش را از کالاهای دیگر جدا ساخته و توسط برند کالای خویش ،به منظور توسعه شهرت و ارتقاء درآمد اقدام کنند.

ثبت برند
طبق قانون ثبت علامت تجاری اختیاری می باشد،به جز در زمانی که دولت آن را الزامی کند.مع الهذا ،علائم تجاری لازم است به ثبت برسند تا فرد از حق انحصاری برخوردار گردد.در این صورت کلیه منافع، به فرد صاحب حق انحصاری تعلق می گیرد. مدت اعتبار علائم تجاری ده سال از زمان ارائه اظهارنامه ثبت آن می باشد که در صورت لزوم،توسط دادخواست و تأدیه هزینه تمدید می گردد.

نخستین قدم جهت ثبت برند تعیین اسم برای آن می باشد.برند نباید دارای نظیری باشد.در نتیجه بهتر است می بایست از نامهای ترکیبی یا چند سیلابی بکار برده شود.علائم تجاری باید خصوصیاتی را از قبیل موارد ذیل را دارا باشند:

سبب گمراهی مشتریان نشود.
لازم است دارای وجه تمایز و بدیع باشد.

پس از تعیین اسم،لازم است اظهارنامه را در پایگاه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی به ثبت رساند.در صورتی که اسم تعیین شده به تایید برسد، آگهی درخواست برای ثبت برند صادر می گردد و اگر به آگهی دوم اعتراضی وارد نشود ، در روزنامه رسمی به چاپ خواهد رسید.بعد از آن گواهی ثبت برند،صادر گردیده و به صاحب آن تقدیم می گردد.

به منظور ثبت علائم تجاری می بایست تمامی اسناد قانونی آماده و همه ی مراتب قانونی ثبت سپری گردد.در ذیل موسسه حقوقی ثبت کریم خان مدارکی را که به منظور ثبت اینترنتی برند مورد نیاز است را ذکر می نماید.

مدارک لازم جهت درخواست ثبت اینترنتی برند

مدارک هویت اشخاص حقیقی (رونوشت شناسنامه، رونوشت کارت ملی)

مدارک هویت اشخاص حقوقی (آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت ،رونوشت مدارک شناسنامه دارندگان امضا)

مدارک مربوط به نماینده قانونی یا وکیل که صاحب حق امضا باشند (در صورتی که جهت انجام امور از وکیل استفاده می کنید)

چنانچه علامت تجاری لاتین باشد یا دارای ریشه عربی باشد، ملزم به اخذ کارت بازرگانی می باشید.

رونوشت مجوز فعالیت
نمونه علامت (می بایست یک مدل را آپلود نموده و همزمان با تکمیل اظهارنامه و چند نمونه گرافیکی از علامت را به انضمام سایر مدارک ارائه کنید.)

می بایست اسنادی را که نمایانگر عملیات شما در زمینه مشخصی مانند آموزشی،پزشکی و غیره باشد را که مایلید برند مربوط به آن را ثبت نمایید،تقدیم نمایید.

در صورتی که مایلید در صورت لزوم از حق تقدم استفاده نمایید ،لازم است اسناد مربوط به آن را همزمان که اظهارنامه را ارائه می نمایید، تقدیم کنید.

رونوشت مجوز تاسیس بهره برداری،پروانه ساخت و یا هر نوع مجوز فعالیت(برای اشخاص حقوقی)

چنانچه درخواست کننده ثبت،خارجی می باشد می بایست معادل ارزی مخارج ثبتی را پرداخت نماید.

مخارج اظهارنامه افراد حقیقی و حقوقی بر اساس جدول مشخص گردیده است.

مراحل ثبت اینترنتی برند
نخست به سامانه مالکیت صنعتی (بخش ثبت علائم تجاری) به آدرس http://iripo.ssaa.ir/ رجوع کرده و اظهارنامه ثبت برند را در پایگاه اینترنتی کامل نمایید. در این سامانه، یک لینک ثبت نام موجود است که می بایست آن را انتخاب نمایید. بعد از آن به نخستین مرحله ثبت نام اینترنتی وارد شده و مراتب ثبت نام را به ترتیب ذیل قدم به قدم انجام دهید. مراتب ثبت نام اینترنتی برند در پایگاه اینترنتی به صورت زیر می باشد:

تعیین نوع اظهارنامه
تکمیل مشخصات صاحب علامت تجاری(اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد نموده و در صورتی که شخص از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می نماید مشخصات وی را درج می کنید)

بارگذاری اسناد مذکور ( مدارک لازم را می بایست جهت ثبت اینترنتی اسکن نمود)

رسیدگی مجدد و تایید اطلاعات و اسناد

تأدیه هزینه ثبتی به وسیله ی اینترنت

اخذ شماره اظهارنامه و رمزتوسط تلفن (پس از پایان مراتب ثبت نام و کامل نمودن آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به فرد ارائه می کند)

بعد از انجام مراحل فوق ،زمان امضاء نمودن نسخه مورد تایید می رسد که شخص می بایست یکی از نسخه ها به انضمام اسنادی که پیش از آن برابر با اصل گردیده اند،به همراه رسید به نشانی مرکز ارسال کند.

پس از کامل نمودن اظهارنامه و تقدیم اسناد،کارشناس مربوطه اقدام به برررسی نهایی نموده و ماحصل را اعلام می دارد.نتیجه امکان دارد ثبت علامت تجاری و یا عدم پذیرش آن باشد.در صورتی عدم نقص در مدارک ،پس از بررسی و تایید به ثبت رسیده،مراتب ثبت و واریز هزینه نهایی به آگاهی فرد درخواست کننده می رسد.بعد از آن توسط سایت در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می گردد و پس از سپری شدن یک ماه، به پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی وارد می شود.

شایان توجه است،پس از فراهم آوردن مدارک و ثبت نمودن در پایگاه اینترنتی می بایست تقاضای خویش را توسط سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پی گیری نمود.به جز پایگاه اینترنتی،فرایند پیگیری و کامل نمودن در پایگاه اینترنتی به وسیله ی پیامک و ایمیل هم صورت می گیرد.در نتیجه می بایست نشانی ایمیل و شماره همراه دارای اعتبار باشد و به رابط پیگیری تعلق داشته باشد تا فرد درخواست کننده در پیگیری اداری با دچار مشکل نشود.

برند پیشنهادی به منظور ثبت چنانچه شرایط فوق محرز شود،در روزنامه رسمی کشور انتشار می یابد. در صورتی که طی مدت ۳۱ روز از انتشار آگهی،دعوی یا اعتراضی از سوی افراد ذی نفع صورت نپذیرد، اداره ثبت علامت درخواستی را به اسم متقاضی در دفتر مخصوص ثبت نموده و گواهی ثبت را به متقاضی ارائه می دهد.

اگر مایل به ثبت اینترنتی برند خویش می باشید، کارشناسان ما در موسسه ثبت کریم خان با تخصص در زمینه ی انواع خدمات ثبتی همراه شما خواهند بود.جهت تماس با مشاوران ما با شماره ی ۸۷۱۴۶ تماس حاصل نمایید.
 
خدمات ثبت شرکت کریم خان

_ ثبت شرکت
_ثبت برند
_اخذ کارت بازرگانی
_ثبت طرح صنعتی
_اخذ کد اقتصادی
 
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02187146 و یا 09101409081 تماس بگیرید و یا به آدرس سایت sabtkarimkhan.com مراجعه کنید.
 
منبع : ویرلن
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *