پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

محبوبیت ماکرون به ۲۵ درصد کاهش یافت

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 652949
نتایج نظرسنجی جدیدی که امروز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد محبوبیت رئیس‌جمهوری فرانسه به ۲۵ درصد سقوط کرده است.
محبوبیت ماکرون به ۲۵ درصد کاهش یافت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، نظرسنجی گروه تحقیقاتی ایفوپ (Ifop) برای لو ژورنال دو دیمانش یک روز پس از اعتراض سراسری "جلیقه زردها" در اعتراض به قیمت‌های بالای سوخت منتشر شد. به گفته تحلیلگران، این اعتراضات نشان‌دهنده نارضایتی گسترده از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه است.

نتایج این نظرسنجی نشان دهنده سقوط چهار درصدی محبوبیت ماکرون در ماه نوامبر نسبت به ماه ماقبل آن است و تنها چهار درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد ماکرون "کاملا راضی" و ۲۱ درصد "تقریبا راضی" بودند. ۳۴ درصد "تقریبا ناراضی" و ۳۹ درصد هم "بسیار ناراضی" بودند. این نظرسنجی بین ۹ تا ۱۷ نوامبر از ۱۹۵۷ تن انجام شد.

این نتایج بازتابی از شیوه دیرینه رای‌دهندگان فرانسوی است که اندکی پس از انتخاب روسای جمهور علیه آنها می‌شوند. این اتفاق برای اسلاف ماکرون شامل فرانسوا اولاند و نیکولا سارکوزی هم رخ داده بود. پایین‌ترین میزان محبوبیت ماکرون هنوز از ۲۰ درصد محبوبیت اولاند در مدت مشابه بالاتر است. محبوبیت سارکوزی ۴۴ درصد بود.

در تظاهرات سراسری جلیقه زردها حدود ۲۸۳ هزار تن در اعتراضاتی که هدفشان ماکرون است، شرکت کردند. او بانکدار سابق سرمایه‌گذار است که یک سری اصلاحات با هدف تقویت رشد اقتصادی انجام داده است. جنبش جلیقه زردها نسبت به سایر جنبش‌ها علیه ماکرون تعداد بیشتری را به خود جلب کرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
...