سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۰
تاکتیک‌ اهالی تدبیر برای روزگار مسئولیت؛

۵ گانه روحانی برای مدیریت کشور تا امروز/ آواربرداری، وعده‌های بزرگ، دستاوردسازی، چرخش به سمت اروپا و اینک مردم مسئولین را درک کنند!

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 652934
مراحل مختلفی در دولت طی شده که ثمره آن برای مردم انتظار و انتظار برای تحقق وعده ها بوده است.
۵ گانه روحانی برای مدیریت کشور تا امروز/ آواربرداری، وعده‌های بزرگ، دستاوردسازی، چرخش به سمت اروپا و اینک مردم مسئولین را درک کنند!
گروه سیاسی جهان نيوز: از ابتدای دولت یازدهم وعده‌های زیادی به مردم برای بهبود اوضاع کشور داده شده اما تا به امروز بیشتر از اینکه دولتمردان به قول هایی که داده‌اند عمل کنند، در شرایط مختلف با فضاسازی جالب وضعیت موجود را توجیه کرده‌اند. اگر نگاهی به مراحلی که دولت تا به امروز ساخته و پرداخته و پشت سر گذاشته بیندازیم متوجه این موضوع می شویم که فضاسازی رسانه‌ای در جهت اقناع عمومی در دستور کار قرار گرفته است تا ارائه گزارش عملکرد از آنچه دولت باید انجام می داد و آنچه انجام گرفته است.

با بررسی این مراحل ببینم دولت چه کرده و حالا در کجا ایستاده است.

مرحله اول؛ آواربرداری: دولت یازدهم از بدو تشکیل حمله سفت و سخت خود را به دو دولت قبل آغاز کرد. حملات انقدر سنگین و از جانب مهره های مختلف دولتی بود که گویی سیاست دولت برای تثبیت اولیه خود این رویه است. دولتمردان در این مرحله بیان داشتند که دولتی ویران شده تحویل گرفته اند که خزانه آن خالی است و بیاد شق القمری صورت بگیرد تا کشور از این فضا بیرون بیاید. این روش که زمین سوخته تحویل گرفته شده است توسط اصلاح طلبان برای شهر تهران هم انجام شد. این درحالی است که طی سال اخیر این جریان چند شهردار و سرپرست عوض کرده و شاهد آن هستیم که پروژه های به جا مانده از شهرداری دوره «محمد باقر قالیباف» را افتتاح می کند. با این حال «حسن روحانی» مطرح کرد که بایستی خرابی های دوره قبل را ترمیم کنیم و این نیازمند برنامه و وقت است.

مرحله دوم؛ وعده‌های بزرگ: در این مرحله وعده‎های زیادی به مردم داده شد. عمده وعده ها هم برای به ثمر نشستن برجام و آماده سازی افکار عمومی برای ایجاد توافق بود. در این مرحله رئیس جمهور مطرح می کرد که اگر می خواهیم مشکل اشتغال و ازدواج جوانان و حتی آب خوردن کشور حل شود باید توافق صورت گیرد. بعد از این موضوع نیز توافق صورت گرفت که دیپلمات های هسته ای هم وارد سیکل وعده دادن به مردم شدند. در همین رابطه، «محمد جواد ظریف» بیان می کرد که همه تحریم ها در روز اجرای برجام لغو می شود و رئیس جمهور هم بیان می کرد تمام تحریم ها حتی تسلیحاتی هم لغو خواهد شد.

مرحله سوم؛ دستاوردسازی: در این مرحله برجام اجرا شد و اما شاهد آن بودیم که وعده‌هایی که دولتمردان به آن اشاره کرده بودند محقق نشد. اینجا بود که دولت دست به دستاوردسازی آنهم از نوع منفی و هراس آلود آن زدند. در این مرحله بیان می شد که اگر اقدامات دولت و برجام نبود مثلا سایه جنگ از سر کشورمان رفع نمی شد. موضوع پوچی که ماهیت آن امروز که آمریکا از برجام خارج شده است به خوبی نمایان می شود. سئوال اساسی اینجاست که چرا امروز که آمریکا در برجام نیست و اروپا نیز در حال تلف کردن وقت است، هیچ جنگی علیه کشورمان احساس نمی شود. این احساس امنیت از برجام بوده یا اینکه اقتدار نظامی کشورمان این حس پایدار را ایجادکرده است؟ با این حال به نظر می رسد که دولت برای توجیه خود از موارد امنیتی هم چشم پوشی نکرده است. دولتی که همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشته و کشور را پنج سال در انتظار و رکود قرار داده حالا نیز همین رویه را در حال طی کردن است. با این شرایط مردم منتظر اقدام عاجل دولتمردان خود هستند تا مشکلات کشور رفع شود.
 
مرحله چهارم؛ چرخش به سمت اروپا: بعداز تهدیدات و بالاخره شدن از برجام توسط «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا دولت به سمت اروپا چرخید که البته اروپا هم تا به امروز بیشتر وقت تلف کرده است تا اقدامی عملی از خود نشان دهد. حالا حتی دیپلمات‌ها نیز نسبت به این موضوع به اروپا هشدار می دهند.این چرخش دولت بسیار معنی دار بود، چراکه «حسن روحانی» در ابتدا مطرح کرده بود که اروپا «آقااجازه» است و آمریکا «کدخداست» و عقل سلیم حکم می کند به پیش کدخدا رفت. موضوعی که ماهیت آن از اینکه آمریکا را آقای جهان بنامیم هم قابل تامل بود. به هر جهت اروپای آقا اجازه هم امروز در حال خریدن زمان برای خود است و آمریکا نیز درحال اعمال تحریم های جدیدی است که قعطنامه 2231 شورای امنیت را به طور کلی نقض کرد.

مرحله کنونی؛ درک کردن مسئولان: حالا به مرحله‌ای رسیده ایم که نه تنها وعده های گذشته محقق نشده بلکه با گرانی سرسام آور کالاهای مختلف مردم در عسرت و سختی بسیار گرفتار آمده‌اند. در این مرحله بسیاری از واحدهای صنعتی از کار افتاده اند و بسیای بی کار شده‌اند. بازار و تولید با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و مشخص نیست آینده به چه شکل خواهد شد. افزایش قیمت به طور نجومی بالا رفته است و حالا به طور کاملا جزئی کاهش یافته است. بی تعادلی و بی ثباتی در بازار سبب سردرگمی بسیاری شده و ریسک پذیری بالایی برای تجارت به بار آورده که نتیجه آن رکود شدیدتر در بازار است. مردم منتظر اقدام فوری مسئولان هستند اما حالا بیان می شود که مردم بایستی مسئولان را درک کنند. به طوری که گویی اب سربالا می رود؛ ظریف بیان می کند که این گرانی ها باید چند سال قبل اتفاق می افتاد و معصومه ابتکار بیان می کند که دولت نسبت به گرانی بی حس نیست. با این شرایط مسئولان سعی دارند اینطور جا بیندازند که مردم باید آنان را درک کنند. اما سئوال اینجاست که با همه این مراحلی که طی شد که مسئولان مردم را درک می کنند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلیل بسیاری از مشکلات نبود مجلس ناظر و کارامد است .
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قبل از مجلس

خود مردم با انتخابهای نادرست مسئولند

چرا به مرفهین بی درد به لیبرالهای در ظاهر مسلمان رای دادند؟!
sims
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایران برای ایرانیان است . پیشرفت و اعتلای آن برای احاد ملت مایه افتخار و سر بلندی است .
هر کسی مسولیت دارد فارغ از عملکرد ضعیف و یا قوی ا باید از او حمایت شود و برای رفع نواقص از کار او باید در صورت لزوم انتقاد کرد .
ولی این آقایان چرا در زمان دولت های نهم و دهم به خاطر اینکه رئیس دولت وقت با اینها نبود چوب لای چرخ کشور می گذاشتند .
کشور را به اتش کشاندند .
کسانی را به کشور های اروپایی می فرستادند و التماس می کردند تا ایرا ن را تحریم کند .
با ایجاد اتهام های واهی هر روز در کشور چالش ایحاد می کردند
Iran, Islamic Republic of
...
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
طول تاریخ دیده ایم وشنیده ایم بار کج به مقصد نمی رسد ....
Denmark
...
دولت هیچ و هیچ و هیچ
Iran, Islamic Republic of
دولت باید باید و باید ها ...