جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دردهای استخوانی مقاوم به دارو را جدی بگیرید

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 652921
فوق تخصص جراحی تومورهای عضلانی و اسکلتی با اشاره به علائم ابتلای نوجوانان به سرطان سارکوم گفت: درد مقاوم به دارو و درمان اولیه از نشانه‌های هشداری این بیماری است که باید حتما جدی گرفته شود.
دردهای استخوانی مقاوم به دارو را جدی بگیرید
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ سعود میرکاظمی در آستانه برگزاری سمینار تازه‌های تشخیص و درمان تومورهای عضلانی- استخوانی اظهار داشت: این سمینار اول آذر ماه سال جاری به همت گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی یزد و با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار و جدیدترین دستاوردها در حوزه تشخیص و درمان تومورهای عضلانی و استخوانی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. 

وی افزود: تومورهای عضلانی- استخوانی دسته‌ای از آنها در دهه اول و دوم زندگی بین ۱۰ تا ۲۵سالگی فرد را گرفتار می‌کنند که جزء تومورهای اولیه استخوان بوده و  استئوسارکوما نام دارند. 

فوق تخصص جراحی تومورهای عضلانی و اسکلتی ادامه داد: اصولا این نوع از تومورها در مراجعه اول و دوم بیمار به پزشک تشخیص داده نمی‌شوند و با مصرف دارو مشکل بیمار حل نشده و با بزرگ و متورم شدن توده بروز می‌یابند که در این هنگام باید رادیوگرافی کنترل برای تومور انجام گیرد. 

میرکاظمی با اشاره به اینکه از زمان شروع درد تا تشخیص بیماری 9 تا 15 ماه به طول می‌انجامد گفت: در صورتی که این بیماری هرچه زودتر تشخیص داده شود با شیمی درمانی و جراحی امکان حفظ اندام وبهبودی کامل وجود دارد  اما در صورتی که دیر تشخیص داده شود امکان خروج تومور وجود نداشته و مجبور خواهیم شد اندام بیمار را قطع کنیم. 

وی تاکید کرد: درد مقاوم به دارو و درمان اولیه از نشانه‌های هشداری این بیماری است که باید حتما جدی گرفته شود. 

این متخصص ارتوپدی گفت: از دیگر تومورهای شایع استخوانی تورموهایی بوده که بالای 50 سال بروز می‌یابد و به دلیل متاستاز بودن سرطان‌هایی همچون تیروئید، کلیه، پروستات، پستان و ... ایجاد می‌شود و درواقع این نوع تومور به دلیل ابتلا به سرطان در قسمت دیگری از بدن است که یا فرد قبلا درمان شده و یا اکنون گرفتار آن شده و اطلاعی ندارد. 

میرکاظمی خاطرنشان کرد: نوع دیگری از تومورها که در افراد بالای 50 سال بروز می‌کند تومور مغز استخوان از نوع میلوم و لنفوم است که در همه این موارداگر هرچه سریع‌تر بیماری تشخیص داده شود درمان آن با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *