پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

موسوی‌لارگانی: اروپا در قبال ایران وقت‌کشی می‌کند

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 652917
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اروپایی ها نه برای ایران بلکه برای زیربار زور نرفتن آمریکا، با تحریم‌ها مقابله می‌کنند.
موسوی‌لارگانی: اروپا در قبال ایران وقت‌کشی می‌کند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در واکنش به سخنان وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اینکه سوئیفت تصمیم درستی برای قطع ارتباط با ایران گرفته است، گفت: انتظار دیگری از وزارت خزانه‌داری آمریکا نیست علیرغم اینکه ایران طبق گزارش آژانس هسته‌ای برای سیزدهمین بار پایبندی خود را به تعهدات برجام نشان داده است، اما بازهم مورد تحریم‌های جدید قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها یکی از دلایل مذاکرات با کشور‌های ۱+۵ بود، ادامه داد: علیرغم قرارداد برجام تحریم‌های جدیدی علیه ایران توسط آمریکا اعمال شد، تعداد قابل توجهی از افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفتند و سوئیفت هم ارتباط خود را با ایران قطع کرد.

نماینده فلاورجان در مجلس با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها علیه ایران ظلمی آشکار است، تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آمریکا یکی از بدعهدی‌ها و بد پیمانی‌های خود را در برجام نشان داد، ایران نه شروع کننده جنگ و نه شروع کننده مقابله با کشور‌های دیگر است؛ اگر ما هشت سال جنگیدیم به دلیل این بود که آن را به ما تحمیل کرده بودند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا باید بداند زمان کدخدامنشی گذشته است، تصریح کرد: آنها اگر بخواهند صادرات نفت ایران را صفر کنند سایر کشور‌ها نمی‌توانند به راحتی نفت صادر کنند، چرا که ایران کشوری توانمند و قدرتمند از نظر ذخایر و توان دفاعی است.

موسوی لارگانی تاکید کرد: حتی کشور‌های کوچک هم حاضر نمی‌شوند استقلال خود را از دست دهند و به تحریم‌های ظالمانه آمریکا عمل کنند، با وجود آنکه معتقدم اروپایی‌ها با ایران بازی و وقت کشی می‌کنند، اما اکنون اروپایی ها نه برای ایران بلکه برای زیربار زور نرفتن آمریکا، با تحریم‌ها مقابله می‌کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *