سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۹۴

روایت باهنر از تذکر به احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 652898
یکی دو دفعه بحث‌هایی درباره احمدی‌نژاد شد و یک بار هم خود ایشان حضور داشت. تذکر‌هایی داده شد، ولی ما اصولا کشانده شدن این بحث‌ها را به مجمع، مصلحت نمی‌دانیم.
روایت باهنر از تذکر به احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا باهنر با ۲۸ سال سابقه نمایندگی، یکی از باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است. او که حالا عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در گفتگو با ایرناپلاس بر اساس تجربه خود می‌گوید رئیس مجلس باید بر قلب نماینده‌ها حکومت کند نه بر جسم آنان. او تأکید دارد که باید رئیس مجلس لابی‌گر قوی و خوبی باشد. مشروح این مصاحبه را می‌خوانید:

در مصاحبه‌ای گفته بودید که مدیریت مجلس دهم به خاطر اینکه فراکسیون اکثریتی وجود ندارد و سه فراکسیون بودن، برای لاریجانی سخت است. منظور شما از عبارت «مدیریت مجلس» چیست؟ برداشت‌های زیادی می‌توان از این عبارت داشت؟
باهنر: مجلس شورای اسلامی هرچند یکی از سه قوه هست و به تعبیر امام (ره) در رأس امور قرار دارد،، اما مجلس با بقیه قوا تفاوت دارد. از این جهت، که رئیس مجلس نه‌تن‌ها همکارانش را خودش انتخاب نمی‌کند، بلکه حتی نواب، دبیر و هیأت رئیسه را نیز انتخاب نمی‌کند؛ بنابراین به اصطلاح تعامل دو طرفه است یا دست رئیس مجلس همواره زیر ساطور نمایندگان قرار دارد و باید طوری مجلس را اداره کند که نمایندگان به رئیس مجلس اعتماد کنند.

منظور شما این است که رئیس مجلس بتواند برای نمایندگان تعیین تکلیف کند و او مشخص کند چه چیزی رد و یا تصویب بشود؟ چون همین الان هم خیلی‌ها معتقدند که علی لاریجانی همه کاره مجلس است.
باهنر: نه این‌گونه نیست. رئیس‌جمهوری اگر از یک وزیری دلخور شود به‌راحتی عزلش می‌کند یا رئیس قوه قضاییه هم به همین شکل معاونان را انتخاب و عزل می‌کند. اما اگر رئیس مجلس از نائب رئیس خوشش نیاید، چاره‌ای جز همکاری ندارد. یک بار یکی از نمایندگان، تذکر آیین‌نامه‌ای داد و من گفتم تذکر وارد نیست. نماینده عصبانی شد گفت: ما خودمان شما را به آن بالا فرستادیم و خودمان هم شما را پایین می‌آوریم. من از پشت تریبون از «رو نرفتم» و گفتم کاملاً درست می‌گویید و از نظر حقوقی من با رأی شما اینجا نشسته‌ام و هر وقت اراده کنید پایین می‌آیم، ولی تا موقعی که اینجا نشسته‌ام از اختیاراتم استفاده و به وظایفم عمل می‌کنم و دوستی و خاله‌بازی و رفیق‌بازی هم نداریم. من موظفم آیین‌نامه را اجرا کنم.

الان که می‌گویند رئیس مجلس همه کاره است باید شخصی مثال بزنم. مثلاً رئیس مجلس، مجلس را تحویل یک فردی می‌دهد مثلاً بنده که ده سال سابقه نایب رئیسی را دارم و اطمینان خاطر دارد و راحت مجلس را تحویل نایبش می‌دهد. یک موقع رئیس مجلس نایبی دارد که سال اول کارش در این سمت هست.

مثل آقای مطهری.
باهنر: بله. برادر خوبی هست. یک دفعه از من سؤال کردند که مدیریت آقایان پزشکیان و مطهری را می‌پسندی، من گفتم که اگر بخواهید سال اول آقایان را با سال آخر من مقایسه کنید، بی‌انصافی هست، ولی اگر با سال اول نایب رئیسی من مقایسه کنید، بله خیلی هم خوب دارند اداره می‌کنند و خوب دارند مسلط می‌شوند.

**تفاوت مجلس دهم با مجالس قبل
مدیریت کردن یعنی نظم و انضباط مجلس را حفظ کردن و یا لابی کردن برای اهدافی مشخص؟
باهنر: تا مجلس دهم همیشه فراکسیون‌های اقلیت و اکثریت بود، ولی الان برای اینکه چیزی از مجلس دربیاید، باید دو فراکسیون را به هرقیمتی که هست به هم نزدیک کنند. باید رئیس مجلس لابی کند این‌ها را کنار هم بنشاند. ما می‌بینیم که یک اتفاق غیرمترقبه در مجلس می‌افتد و مجلس دهم سه وزیر را استیضاح می‌کند و دوباره به هر سه رأی بیشتر می‌دهد. منظور این است که باید رئیس مجلس لابی‌گر قوی و خوبی باشد. رئیس مجلس باید بر قلب نماینده‌ها حکومت کند نه بر جسم آن‌ها. باید اقتدار و نفوذ داشته باشد.

**لابی‌گری خوب یا ید؟
از نظر خودتان، شما تجربه خوب و موفقی در لابی‌گری داشته‌اید؟
باهنر: برخی لابی‌گری را مذموم و برخی ممدوح می‌شمارند. مهم این است که تصورمان از لابی‌گری چه باشد. یک موقع فردی می‌خواهد با لابی‌گری نمایندگان دیگر را هم رأی خودش کند، خب باید گفت که قرار همیشگی نمایندگان همین است. همه دنبال این هستند که رأی بقیه نمایندگان را با خود همسو کنند. این اگر لابی‌گری باشد خیلی خوب است، اصلاً در اسلام امربه‌معروف و نهی از منکر یک نوع لابی است.

شما چگونه لابی‌گری می‌کردید؟
باهنر: یک موقع برای لابی‌گری از ابزار پول، تهدید، خشونت و زیر‌آب زدن استفاده می‌کنند که این بد است.

شما از چه ابزاری استفاده می‌کردید؟
باهنر: من ادعایم این است که سعی می‌کردم نمایندگان را قانع کنم. برخی نمایندگان خیلی وقت‌ها به یک رأی قطعی نمی‌رسیدند، از من سؤال می‌کردند که نظر تو چه هست و به نظر من اعتماد می‌کردند. نمایندگان مجلس از نظر آیین‌نامه‌ای یک رأی بیشتر ندارند چه رئیس مجلس و چه نماینده اقلیت‌ها. اما نماینده‌ها حوزه نفوذ رأی‌شان متفاوت است. یک نماینده به‌اندازه ۷۰ نفر حوزه نفوذ رأی دارد، ولی برخی حتی حوزه نفوذ رأی خود را هم ندراند. یعنی موقع رأی دادن گیج می‌شوند.

اسم پول را به‌عنوان یکی از ابزار لابی آوردید. آقای توکلی مشخصات و مصادیق روشنی از وجود فساد در مجلس شورای اسلامی گفته است. با توجه به اینکه شما از باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس هستید، می‌توانید مصادیقی از فساد در مجلس را بیان کنید؟ البته تابه‌حال ندید‌ه‌ام در مصاحبه‌های خود از مواجهه شدن با فساد در مجلس روایتی گفته باشید.
باهنر: یک موقع هست که آدمی می‌خواهد تبلیغ با فساد کند یک موقع هم هست که می‌خواهد با فساد برخورد کند.

اول باید مشخص شود که کجا فساد هست. مثلاً آقای توکلی می‌گفت: برخی نماینده‌ها حق‌القدم می‌گیرند.
باهنر: از آن بزرگ‌تر. در کل کشور گاهی مرز فساد مشخص نیست. آیا وام گرفتن فساد هست یا نه؟ آیا وام گرفتن و برای کار مشخص هزینه کردن فساد هست یا نیست؟

سؤال: شما که تجربه زیادی در مجلس دارید، بگویید چه دیده‌اید؟
باهنر: یک موقع یکی می‌گوید یک نماینده دزدی کرد. می‌گوییم چرا نماینده‌ها را متهم می‌کنی، می‌گوید من گفته‌ام یک نماینده، گفتم تو بی‌خود کردی گفتی یک نماینده، اسمش را ببر، چون این‌گونه هر ۲۹۰ نماینده متهم می‌شوند و باید ۲۸۹ نماینده را تبرئه کنند. حتی برخی چیز‌ها مرزهایش مشخص نیست.

شما به‌عنوان یک نماینده و نایب رئیس باسابقه و با تجربه مرزتان در مواجهه با فساد چه بود؟
باهنر: مثلاً یک نماینده به یک وزیر فشار می‌آورد که پروژه نیمه‌تمام عمرانی منطقه خودش را تمام کند. این پروژه عمرانی را همه مردم استفاده می‌کنند. یکی می‌گوید این پروژه، حق حوزه انتخابیه کناری بوده است. نماینده جماعت خودش را مأمور آبادانی حوزه انتخابیه خودش می‌داند. من یکی از اشکالاتی که به مجلس نمایندگان دارم...

از این بحث خارج بشویم. شما حد و حدود فساد در مجلس را چه می‌دانستید؟
باهنر: باید بگوییم فساد چی هست. یک موقع هست کسی می‌آید در مجلس مثلاً می‌گویم، یک معلم است دو ماه اول تلاش می‌کند که خود را به وزارت نفت منتقل کند، خب این فساد هست.

**اسم فاسد معاویه است
مصداق بگویید.
باهنر: اسم ببرم؟ حتماً نمی‌برم، این کار غلطی است. این فساد است. موقعی که تریبون به دست می‌آوریم، یک آدمی را متهم کنیم. من می‌گویم که این کار رسانه غلط است که من را جلوی دوربین نگه می‌دارد که اسم فاسد را ببرم. اسم فاسد معاویه است.

آقای توکلی می‌گوید برخی نمایندگان حق‌القدم می‌گرفتند. درواقع یک مصداق اقدام فاسد را بیان می‌کند تا راه فساد بسته شود.
باهنر: من از همین مصادیق می‌گویم. در کشور چهار میلیون نفر بی‌کار هستند، به‌محض اینکه نماینده می‌شویم، فامیل‌هایمان استخدام می‌شوند. این‌ها وجود دارد و باید جلوی آن گرفته شود. یک نماینده، استیضاح یک وزیر را امضا می‌کند و بعد پس می‌گیرد. می‌گوید من اشکالم به وزیر این بود که فلان اتوبان را تمام نکرده بود، حالا تعهد گرفته‌ام که تمام کند. حالا سؤال این است که این پس گرفتن امضا فساد هست یا نیست؟

از اشتباهات خود در مجلس بگویید.
باهنر: اشتباهات من کم نیستند و فراوان هستند. نماینده مجلس که هر روز در صحن و کمیسیون باشد، باید تصمیم بگیرد. رأی ممتنع هم در مجلس یعنی تصمیم. هر زمانی هم که نماینده تصمیم بگیرد، به وحی که متصل نیست، ممکن است که تصمیم اشتباه باشد. در مجلس هفتم زمانی که داشتند قیمت بنزین را آزاد می‌کردند، ما چشممان از تعدیل سال ۷۴ مرحوم هاشمی رضوان‌الله تعالی علیه، ترسیده بود و به همین خاطر، جلوی افزایش قیمت بنزین را گرفتیم. بعد کار به جایی رسید که احساس کردیم تصمیم اشتباهی بوده است و اگر به‌تدریج قیمت بنزین بالا آمده بود، امروز کشور ما در رتبه اول یا دوم در شدت مصرف انرژی نبود.

از اشتباهات سیاسی هم بگویید.
**این دوره هنوز مجمع سرخط نیامده است
باهنر: اینکه اصلاً چرا آمدم مجلس؟ اگر مجلس نیامده بودم و سراغ کار دیگری می‌رفتم بهتر بود. ولی پشیمان نیستم از آمدن به مجلس، شوخی کردم.

همان‌طور که خیلی‌ها می‌گویند، به نظر می‌رسد مجمع تشخیص مصلحت نظام همانند دوره قبل نیست. نظر شما در این باره چیست؟
باهنر: این دوره هنوز مجمع سرخط نیامده است. دو علت دارد؛ یکی متأسفانه رئیس مجمع وضعیت جسمانی خوبی ندارند و نمی‌توانند حضور جدی داشته باشند. نکته دوم اینکه در حکم جدید رهبری برای مجمع، یک پیوست هست که در آن مطالباتی از مجمع مطرح شده است و همین، مقدار زیادی ساختار مجمع را به هم ریخته و متغیر شده است. تا دوره‌های گذشته مجمع فقط به رهبری برای تعیین سیاست کلی مشورت می‌داد، ولی حالا مجمع عملاً باید سیاست‌گذاری کند. قبلاً ما سیاست‌نویسی داشتیم، ولی الان سیاستگذاری، تدوین، اجرا و همچنین گرفتن بازخورد و اصلاح هم به آن اضافه شده است. این فرآیند‌ها هنوز در مجمع و دبیرخانه نهایی نشده و مقداری کار لنگ است.

برخی می‌گویند الان در مجمع آقای رضایی همه کاره است.
باهنر: آقای رضایی دبیر مجمع تشخیص هستند. بله! در غیبت رئیس عملاً کار‌های اداری و تحقیقی در دست ایشان است و دستور کار جلسه را تعیین می‌کنند.

**تذکر آیت‌الله جنتی به احمدی‌نژاد
ایرناپلاس: از یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شنیدم که آقای جنتی به آقای احمدی‌نژاد به خاطر اظهارات و مواضع‌شان گویا در حاشیه و یا یکی از جلسات مجمع تذکر داده‌اند، شما در جریان این ماجرا هستید؟

باهنر: این‌ها گاهی پیش می‌آید. یکی دو دفعه، بحث‌هایی درباره احمدی‌نژاد شد و یک بار هم خود ایشان حضور داشت. تذکر‌هایی داده شد، ولی ما اصولاً کشانده شدن این بحث‌ها را به مجمع، مصلحت نمی‌دانیم و من هم از افرادی بودم که ماجرا را متوقف کردم. یعنی گفتیم اگر اختلاف و موضع سیاسی بیرون باشد به صحن مجمع نباید بیاید.

هر روز خبر‌های مختلفی از مشهد می‌آید. یک بار لغو سخنرانی و کنسرت یک بار هم تهدید نماینده‌ها! حالا هم که آقای رئیسی تیم نظامی جدیدی برای آستان قدس راه‌اندازی کرده، تفسیر شما از این اقدامات در مشهد مقدس چیست؟
باهنر: خبر‌ها را باید پیگیری کنم. شما دارید خبر می‌دهید. ابداً تهدید نماینده‌ها را نشنیده‌ام، کی چه‌کار کرده است.

نظرتان درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها چیست؟ بالاخره این یک خواسته جدی بخشی از جامعه امروز است.
باهنر: باید مقامات بحث و بررسی کنند و من الان نظر خاصی ندارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
`
جهان نیوز میدانید بعضی از مقامات ما تا روز مرگ باز نشسته نمی شوند !!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی از این پست به آن پست منتقل می شوند در حالیکه جوانان مجربی داریم برای آن پست ها و بیکارند !!!
سرباز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا براتون متاسفم جهان نیوز با این تیترتون //درود برا احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
پس تذکر گرفته که ترسیده و ساکت شده!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد آقای احمدی نژاد شد آقای روحانی
بهلول
Iran, Islamic Republic of
البته دوسال اخر اقاي احمدي نژاد اگه چهارسال دوم را هم مثل چهار سال اول كار ميكرد اقاي فريدون تا صد سال ديگه هم نميتونست رييس جمهور بشه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز!!
پیشرفت چشم گیر پروژه های مهر ماندگار و مسکن مهر و پروژه های عمرانی، تشکیل جلسات فشرده ی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی، تأمین کالاهای اساسی مردم در شرایط تحریمی شدید، واردات چند ده تن طلا از ترکیه و افزایش قیمت طلا پس از واردات آن، سرکشی شخص رئیس جمهور از پروژه های کلان ملی تا لحظه ی آخر دولت، تشکیل جلسات دولت تا پاسی از شب و اعتراف بسیاری از وزرا از پرکاری و پرتوقعی احمدی نژاد، همه ش در دو سال پایانی دولت هم اتفاق افتاد...
در کنار همه ی اینها تعاریف و تمجیدهای رهبری عزیز را نیز در دولت دوم احمدی نژاد مطالعه بفرمایید...
Iran, Islamic Republic of
وارد کردن چند ده تن طلا و گران شدن قیمت طلا!!!!!
بهاری ها چی مصرف می کنن این اندازه توهم می زنن؟
Iran, Islamic Republic of
پس کاندیداهای متعدد و شاخ شکسته ی اصولگراها و عملکردشون چی؟!!!
انتخابات مجلس را هم که 31 بر هیچ باختند هم مقصر احمدی نژاد بود؟!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد جزو اصول گرایان تندرو بوده و هست وضربه ای که احمدی نژاد به اصول گرایان زده و مهمتر ازهمه ضرباتی که به کشور زده تا سالها از خاطره اکثریت مردم نمی رود...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد اصولگرا نبود و به هیچ باند و گروهی هم وصل و بدهکار نبود و بارها و بارها و بارها گفت... کو گوش شنوا
Iran, Islamic Republic of
بعله
ضرباتی که زده هرگز از خاطره اکثریت مردم نمی رود
...
Iran, Islamic Republic of
چه ضربه ای ؟ 2 مورد میتونین بگین؟
Iran, Islamic Republic of
بر باد دادن درآمدهای بی نظیر نفتی، حیف و میل گسترده بیت المال و گسترش بی نظیر فساد،چند برابر کردن قیمت همه چیز از نان و پنیر و گوشت تا خانه و زمین و سوخت،فرستادن ایران به ته دره تحریم ها با کاغذ پاره ها،شکل دادن اجماع جهانی علیه ایران و به نفع آمريكا و اسراییل و انزوای ایران،حاکم کردن فضای اختناق و سرکوب بر کشور،تخریب گسترده محیط زیست،ایجاد شکاف و نقار در داخل کشور،خرافه گرایی و بازی کردن با اعتقادات و مقدسات،بسط و گسترش دروغگویی و بی اخلاقی و...
من 09:22 ام
Iran, Islamic Republic of
من تو همون پیامم نوشتم که ملت تو تاکسی و مترو و اتوبوس هی دارن بهش فحش میدن که چرا مسکن مهر ساخت، یارانه نقدی داد، ... !!
جهان یه جوری سانسورش کرد که برا شما سئوال ایجاد کرد.
وقتی به برویچ جهان می گیم دین که ندارید، مرد هم که نیستید؛ اقلکن حزبول باشید، واسه همینه دیگه
Iran, Islamic Republic of
...
دستش درد نکنه
Iran, Islamic Republic of
تو خيلي خوبي
حسین ف
Iran, Islamic Republic of
درود و هزاران دورد به احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
خدا به رهبر معظم انقلاب طول عمر بدهد که اگر سایه ی ایشان نبود سال ها بود احمدی نژاد عزیز را از صفحه ی روزگار محو کرده بودید
سعید
Iran, Islamic Republic of
دنیا، سرای آزمون است و خالق بی همتا شرایطی بوجود می آورد که افراد بخصوص خواص درونیاتشان را آشکار کنند آنگاه که نفاقها آشکار شد ریزش ها شروع می شود. الک کردنم ها شروع می شود همه الک می شوند و سقوط می کنند جز مخلصین و پاکان. آن روز که ان شاءالله دور هم نیست دیدنی خواهد بود.
سحر نزدیک است و آینده قطعا از آن خوبان و پرهیزگاران و مجاهدان واقعی راه حق و حقیقت است و این وعده خداست، خدایی که در وعده اش تخلفی نیست ابدا
درود بر امام خمینی (ره)
سلام بر امام خامنه ای (حفظه الله تعالی)
زنده باد احمدی نژاد صدای راستین مستضعفین
زنده باد عدالت طلبان واقعی در هر کجای عالم
Iran, Islamic Republic of
صدای رسای مستضعفین با آن همه حیف و میل و فساد روی زمین؟؟؟
صدای رسای مستضعفین با چند برابر کردن قیمت نان و پنیر و برنج و گوشت و سوخت و سکه و خانه و زمین؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مگه احمدی نژاد اسراییل شده که از صفحه روزگار محو بشه؟؟
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
راه احمدی نژاد مطابق مشائی است تحرکات انها با متش رهبری که حفظ وحدت است زاویه دارد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امروز محبوب تر از ديروز
Iran, Islamic Republic of
امروز خنده دارتر از هر روز
Iran, Islamic Republic of
حتما در اینه نگاه می کنی اخوی نه !!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
به عکس احمدی نژاد در این صفحه نگاه کنید!!!
Iran, Islamic Republic of
فقط سه خط درباره احمدی نژاد.
خداییش هنوز هم وحشتناک نیاز دارید بهش .
دلواپس
Romania
محبوبیت همیشه نشان از بی عیب بودن ندارد
Iran, Islamic Republic of
شما درست می گی
محبوبیت همیشه نشان از بی عیب بودن ندارد
قطعا هیچ بنی بشری بی عیب نیست
حتی معشوقان سیاسی دلواپسان!!
فقط اختلاف بر سر مقدار عیب ها در جهت گیری و عملکرد است.
Iran, Islamic Republic of
باید محمود و دوستان همیشه از سوی رسانه ها مطرح شود تا هم فجایع او گفته شود و هم برای مردم اسباب خنده شود...
سرور
Iran, Islamic Republic of
یک خبرگزاری دولتی با یک آدم کاملا طرفدار دولت مصاحبه ای کاملا سفارشی کرده است.این چه ارزش خبری دارد؟ هیچ.
انتظار حداقل یک سوال در مورد فواید برجام از این می شد که در زمان حضور در مجلس برای رای آوردن برجام به شدت لابی گری می کرد.چرا نباید پاسخگوی اشتباهات خود باشند؟ احمدی نژاد اصلا بد، باهنر باید جوابگوی عملکرد خودش باشد وگرنه غیبت و اتهام که راحت است.
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی نژاد عزیز و
مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran, Islamic Republic of
همزمان درود بر احمدی نژاد و مرگ بر احمدی نژاد گفتن باهم قابل جمع نیست!؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این همه حرف زده، فقط چند کلمه شیطنت آمیز در مورد دکتر احمدی نژاد حرف زده، برداشتید زود اونو تیتر زدید!! اینو بدانید دکتر احمدی نژاد محبوب اکثریت ملت و مغضوب اکثریت مسئولان است. الحمدلله
Iran, Islamic Republic of
دستور ملکه است به جهان خرده نگیرید بالاخره مزد بگیرند باید نون سر سفره زن و بچه شون حلال باشه!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر محسن رضایی اونجا هست والا معلوم نبود امثال تو مجمع رو کدوم سمت میخواستن ببرن
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان اگه مجمع باب دلت نیست و نمیتونی لابی بازی بکنی خب استعفا بده
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
در زمان احمدي سازمان مال خود و خانواده سازي كاري نميكرد يعني دكتر اجازه نمي داد كه اموال دولتو مفتكي به ژن هاي خوب با بسته تشويقي بدن و بعد هزاران كارگر اواره كوي و خيابان شوند ولي در اين دولت چيه يكي از علت هاي دشمني با دكتر محبوب
دلواپس
Romania
دانشگاه ایرانیان وحرکات مشائی درکنار هنرمندان هزینه داشت وچون احمدی تژاد یعنی مشائی پس این همان...هرسال هم لایحه ی بودجه را دیر به مجلس می رساند این یعنی نوعی قانون گریزی...
بعد هم خرج که از کیسه ی مهمان بود ...
Iran, Islamic Republic of
"حرکات مشائی در کنار هنرمندان هزینه داشت"
الان ای که گفتی یعنی چی؟؟!
مجید
Iran, Islamic Republic of
باز دوباره جهان نیوز یه جاش سوخته
Iran, Islamic Republic of
آب هم ریخت فایده نداشت روش دیگری باید امتحان کند.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم یکی نیست به این آقایون اصولگرا بگه اگر احمدی نژاد نبود شما الآن بخشدار ترقوزآباد رو هم نداشتین حالا که دیگه نیست اَه و بد شده
Iran, Islamic Republic of
.....
دلواپس
Romania
مهم انجام وظیفه است نه مقام ونه حتی جناح سیاسی...
متاسفانه احمدی نژاد درحرکاتش نشان داددنبال حفظ مقام خود ودوستان است...
Iran, Islamic Republic of
شما که راست می گی
محبوبان سیاسی ات فقط و فقط و فقط دنبال انجام وظیفه بودند!
حتی به قیمت ملاقات دقیقه نودی با امیر تتلو!!
Iran, Islamic Republic of
...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
محبوب سیاسی من مولا علی علیه السلام است...دغدغه ام حضور افراد کارامدتر متخصص تر...
Iran, Islamic Republic of
تیتر خبرتون توجهمو جلب کرد ولی بعد دیدم که اظهار نظر یکی از باسابقه‌ترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصولا قابل توجه نیست!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حتما حقش بوده تازه تذکر دادند به یک فرد مشکلی نداره خوب هم هست
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
نحوه لابی گری آقای "لابی من" را باید از محمود احمی نژاد پرسید!!!!!!!!!
احمدی دلاور- پیرو خط رهبر
Iran, Islamic Republic of
سوال های جهت دار و از پیش تعیین شده و جواب های پر از غرض و عناد و کینه و از پیش هماهنگ شده!!!
احمدی نژاد همیشه و در همه جا بی پروا از حق و حقیقت دفاع کرده و انشالله خواهد کرد و اجر کسانی که از حق دفاع می کنند با خداست و لاغیر...
دلواپس
Romania
بگم بگم وسعی درساختارشکنی توسط او ودوستان با خط رهبری عزیز فاصله دارد
Iran, Islamic Republic of
الان مثلا شما دلواپس عزیز نگران خط رهبری عزیز هستید؟؟!
از بگم بگم ها ناراحتید؟؟؟
از ساختارشکنی ها نارحتید؟؟؟
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
9:25
بله من دلواپس خیلی چیزها هستم اما خط رهبری عزیز
آنقدر انسانهای مخلص داردکه من ناچیزبه شمار نیایم...
خط رهبری خط صداقت واستواری وخلوص است...
احمدی دلاور- پیرو خط رهبر
Iran, Islamic Republic of
شما مگه سنجش خط داری یا خط سنج هستی؟!!!...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
11:19نه من خط کش نیستم ولی رفتارهایشان رابامعیار های عقلایی وقانونی می سنجم آن اشتباهی که بقیه کردند را احمدی نژاد نباید می کرد...تغییرحرکت درمسیراقتصاد لیبرالی...ساختار شکنی برای ابراز وجود...سهم خواهی برای دوستان...رفتارهای دور از جایگاه...خانه نشینی 11روزه با اصراربرحضور مشائی وبگم بگم بدون ارائه ی سنددر محاکم غیر رسمی وبه روش ناصحیح...
بازهم بگم؟
Iran, Islamic Republic of
خوب الحمدلله
رفقای مدعی تو همین یک قلم :"خط صداقت و استواری و خلوص" را تبیین کردند.
همین افسانه ماسونی "خانه نشینی 11 روزه با اصرار بر حضور مشایی"!!! کافی است تا صداقت(11 روز؟) و پیروی از ولایت(سخنان آقا در جمع مردم استان فارس) و موضع گیری های آگاهانه(اصرار بر حضور مشایی؟؟ یا ماجرای استعفای مصلحی؟) را معلوم کند.
به قول حاج حسین شریعتمداری : و در باره گفتنی ها بسیار است!
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا برایتان تاسف خوردم اولا با تیتر مطلب و مصاحبه با فردی که خودش را معادل نظام میداند
Iran, Islamic Republic of
...
وافوری
Iran, Islamic Republic of
ما همه با توایبم .
Iran, Islamic Republic of
...
France
درود بر احمدی نژاد خار چشم اصولگرایآن و اصلاح طلبان
و یار واقعی انقلاب رهبری و مردم
عبد الحق
United States
...
Iran, Islamic Republic of
کاملا از عکس انتخابی مشخص است که پیروز حقیقی اوست و خداوند یار و یاورش است.
زنده باد آزادگی
رضا
United States
درود بر مردی که خدمت را صادقانه معنا کرد.
Iran, Islamic Republic of
خدمت! بر باد دادن درآمدهای بی نظیر نفتی جز احمدی نژاد از کسی برنمی آمد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
من از اول انقلاب تا به حال را به یاد دارم و به جرات می گویم که تا باحال هیچ کس به اندازه احمدی نژاد مورد هجمه رسانه ای قرار نگرفته حتی شهید بهشتی و شهید رجایی علت آن هم معلوم است فقط مردمی بودن جناحی و حزبی تیپ وباندی نبودن
Iran, Islamic Republic of
شهید بهشتی و شهید رجایی نه حیف و میل گسترده بیت المال داشتند و نه خود و نزدیکان شان متهم به فساد شدند و در حبس شدند و نه دروغ می گفتند و نه هاله نور می دیدند و نه خرافه گرا بودند و نه مخالفان و معترضان به خود را خس و خاشاک و بزغاله و زباله می نامیدند و نه ۱۶ میلیارد تومان به حساب شخصی خود می ریختند و ....
Iran, Islamic Republic of
البته خود شهید بهشتی و شهید رجایی صلحایی خدوم و مظلوم بودند.
اما مخالفان آن موقع شهید بهشتی و شهید رجایی - با همه خباثت شان- از مخالفان احمدی نژاد بمراتب دین دارتر بودند؛ واگر دین دار نبودند، مردتر بودند!
مثلا درباره شهید رجایی چیزی را نمی گفتند که الان نماینده حزب موتلفه می گوید!
و قس علیهذا
Iran, Islamic Republic of
دیندار و مرد کسی است که حماسه هاله نور به بار می آورد و سپس آن حماسه را تکذیب می کند، با این که فیلم سخنان حماسی او موجود است!!!
دیندار و مرد کسی است که ۱۶ میلیارد تومان از پول بیت المال را در روزهای آخر ریاست جمهوری به حساب شخصی خود واریز می کند و پس از آشکار شدن این حماسه،پول ها را بر می گرداند!!!
...
Iran, Islamic Republic of
اولدرم بولدرم کار سختی نیست...
سرباز عدالتخواه رهبری
Iran, Islamic Republic of
شانزده میلیارد برای تاسیس دانشگاه ایرانیان بود . انقدر هوچی گری کردید . برگرداندند . اتهامات مستند در دولت روحانی رو هم تکلیفشو روشن کنند ....!!!
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما از مکانیزم در امد نفتی و هزینه کرد ان بی اطلاعین. میدونین بودجه 97 کشور چقدره ؟ در آمد نفت کجای این بودجه است ؟ کمی مطالعه کنید میفهمید ماجرا چیه .
Iran, Islamic Republic of
صادرات و واردات و درآمدهای نفتی همه بر اساس ریال است؛دانشمند!!!!!
سرباز عدالتخواه رهبری
Iran, Islamic Republic of
اصلا اصلاح طلب جماعت از خجالت بر باد دادن درآمدهای مملکت اصلا حق حرف زدن نداره
Iran, Islamic Republic of
...
یورتچی
Iran, Islamic Republic of
جناب باهنرامثال شما شما ها حرفی برای گفتن ندارید اگر داشتید چهل از انفلاب گذشته نمی گذاشتید ارمانهای نظام و انقلاب با افت رویرو شود و الان جولانگاه غرب زدگان شود شکا مانند سوپاپ فقط برای همه دولت ها عمل کردی بجای تفکر بر مدار ارمانها با حریانها و دولت های رنگارنگ همراهی گردی که حتی برخی از انها اصلا" در واردی دیگری سیر می کردند نه در راه ارمهانها باور نداری فرافکنی مکن و توجیه هم نکن ایا این شرایط اقتصادی و فرهنگی و سیاسی جامعه در مسیر ارمانها می باشد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای کلهر (آرشیتکت) مشاوررسانه ای احمدی نژاد در مصاحبه ای گفت: در آخرین اجلاس کشورهای اسلامی فهد (پادشاه وقت عربستان) 15 دقیقه سره پا با عصا از احمدی نژاد درخواست میکرد : لطفا اینقدر در مطبوعات ایران از من کاریکاتور خون آشام نکشند. ایشان با خنده گفتند آنها آزادند هر چه میخواهند بنویسند . حتی از من هن هم کاریکاتور و مطلب چاپ میکنند.
250میلیونی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما درسانسور کردن وقاحت را از حد گزرانده اید.بخدا.یک موی گندیده هر کس که مال هرجریان سیاسی باشد به هزارتا اصولگرا می ارزد
Iran, Islamic Republic of
هر نوع تهمتی به احمدی نژاد میزنن تا محبوبیتش بین مردم کم کنند ولی نتیجه عکس میده چون او به مردم خدمت کرد.
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردمی نژاد .به امید ریاست جمهوری احمدی نژاد در ۱۴۰۰
Iran, Islamic Republic of
....