جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
حجت‌الاسلام ارزانی:

جبهه فرهنگی، جبهه اصلی مبارزه با دشمنان است

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 652889
رئیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور جبهه فرهنگی را جبهه اصلی مبارزه با دشمنان دانست و گفت: باید از همان تمام ابزارها برای آشتی بیشتر مردم با کتاب و مطالعه آن استفاده کرد.
جبهه فرهنگی، جبهه اصلی مبارزه با دشمنان است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در حاشیه مراسم اعزام 40 کاروان فرهنگی حامل 250 هزار جلد کتاب به مساجد سراسر کشور بر تأکید بر لزوم تلاش برای تقویت ارتباط مردم با کتاب گفت: اینکه بخواهیم تمام ابزارها و فناوری‌ها را کنار بگذاریم و فقط کتاب بخوانیم نمی‌شود، بلکه باید از همان تمام ابزارها برای آشتی بیشتر مردم با کتاب و مطالعه آن استفاده کنیم.

رئیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزینی برای کتاب باشد، اظهار کرد: کتاب هیچ جایگزینی ندارد و مطالعه از روی مانیتور کامپیوتر و ... نمی‌تواند به معنای مطالعه کتاب باشد.

وی یادآور شد: اینکه فرد کتاب را در دست خود می‌گیرد، لذت دیگری دارد و نمی‌توان آن را با مطالعه مطالب مختلف در مانیتور و ... مقایسه کرد. در دست گرفتن کتاب باعث تقویت انس فرد با آن می شود، این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید داشته‌اند: «همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر مى‌کنم که همه خانواده‌هاى ایرانى باید اینگونه باشند. توقّع من، این است. ‌‌‌‌‌‌‌باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّى بچه‌هاى کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. ‌‌‌‌‌‌‌اوّل کتاب را مثل نان و خوراکى و وسایل معیشتى لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند 26/02/74»
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانیگفت: اینکه امسال برای بیست و ششمین هفته کتاب شعار «حال خوش خواندن» انتخاب شد، بدین خاطر است که صرفاً مطالعه کتاب حال خوش خواندن را به مخاطبان منتقل می‌کند نه خواندن یک سری مطالب در صفحات مجازی و ... .

رئیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر اینکه امروز جبهه فرهنگی، همان جبهه اصلی برای مبارزه است، گفت: لازمه ماندگاری و پویایی مطالعات، انس با کتاب است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *