سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۵
۷۱

پاشخ شریعتمداری به ادعای عجیب عضو مجمع تشخیص

يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 652881
آقای صدر! شما معتقدید اگر افرادی نظیر سردار سلیمانی و... را تحریم نکنیم، «مقدمات سقوط جمهوری اسلامی ایران» فراهم شده است؟!
پاشخ شریعتمداری به ادعای عجیب عضو مجمع تشخیص
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در سرمقاله شماره امروز روزنامه کیهان نوشته است:

آقای محمد صدر از معاونین اسبق وزارت امور خارجه و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای گفته است:

«روز رد CFT روز جشن ترامپ و نتانیاهو و بن‌سلمان است... مخالفان این نکته را درک نمی‌کنند که تصویب نشدن CFT ممکن است مقدمات سقوط جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند. زیرا فشار اقتصادی وحشتناکی به مردم وارد می‌شود که قابل مقایسه با دوران جنگ نیست»!

 جناب آقای صدر ادعا می‌کند که «تصویب نشدنCFT مقدمات سقوط جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند»! و می‌فرمایند «مخالفان CFT این نکته را درک نمی‌کنند»! اکنون فقط یک سؤال از ایشان در میان است و آن اینکه؛ آقای صدر آیا جنابعالی می‌دانید CFT (لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم) چیست؟! و آیا از موضوع و فحوای آن خبر دارید؟! اگر پاسختان مثبت است، چرا بی‌آنکه به موضوع CFT و متن آن ‌اشاره کنید، در‌باره آن اظهار نظر می‌فرمایید؟! دستکم باید در چند جمله توضیح می‌دادید که CFT چیست؟! تا لا‌اقل مخاطبان شما بدانند درباره چه سخن می‌گویید و این لایحه چیست که به قول شما اگر تصویب نشود، مقدمات سقوط جمهوری اسلامی فراهم خواهد شد؟! و اما چنانچه پاسختان منفی است و از CFT و متن و محتوای آن خبر ندارید، چرا درباره موضوعی که نمی‌دانید اظهار نظر می‌کنید؟! با عرض پوزش باید گفت، اظهار نظر جنابعالی نشان می‌دهد که از این لایحه چیزی نمی‌دانید و این البته خوشبینانه‌ترین احتمال است.

جناب صدر! لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم یا همان CFT که یکی از لوایح چهارگانه FATF است در یک کلمه و همانگونه که از نام ظاهری آن پیداست به بهانه مقابله با تامین مالی تروریسم تهیه گردیده و تصویب آن با اصرار مدیران FATF به جمهوری اسلامی ایران توصیه- شما بخوانید دیکته- شده است. بدیهی است که مقابله با تامین مالی تروریسم نه فقط مورد اعتراض ایران نیست بلکه از آنجا که جمهوری اسلامی ایران یکی از اصلی‌ترین قربانیان تروریسم بوده و هست، این مقابله و مبارزه بسیار ضروری نیز خواهد بود. اما جناب آقای صدر! از شما به عنوان یک شخصیت سیاسی که سالها در وزارت امور خارجه کشورمان مسئولیت داشته‌اید بسیار بعید است که از نقطه و محور اختلاف ایران اسلامی با طرف مقابل در خصوص CFT بی‌خبر باشید! اختلاف درباره تعریف تروریسم است. از نگاه مدیران FATF آنگونه که رسما اعلام کرده‌اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، سازمان صدا و سیما و افرادی نظیر سردار قاسم سلیمانی، سردار نقدی، فریدون عباسی و... مصداق تروریسم هستند و بر اساس FATF رابطه مالی نظام با این مراکز باید قطع شود و اموال این افراد توقیف و مصادره شود!

آقای صدر! شما با این خواسته CFT موافقید؟! و معتقدید اگر بودجه سپاه و نیروی قدس و وزارت اطلاعات و وزارت دفاع را قطع نکنیم و افرادی نظیر سردار سلیمانی و... را تحریم نکنیم، به قول جنابعالی «مقدمات سقوط جمهوری اسلامی ایران» فراهم شده است؟! و ترامپ و نتانیاهو و بن‌سلمان از خوشحالی جشن می‌گیرند؟! آقای صدر! از کی تا به حال ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان عاشق چشم و ابرو و حامی سینه چاک سردار سلیمانی و سپاه و نیروی قدس و وزارت دفاع و وزارت اطلاعات ما شده‌اند که اگر بودجه آنها قطع شود عزا می‌گیرند و به قول شما اصرار دارند که بودجه آنها قطع نشود؟!

ممکن است مانند آقایان وزارت خارجه و نمایندگان موافق CFT بفرمايید که درباره مفهوم تروریسم تحفظ می‌دهید! که هم از وزارت خارجه و هم از شما بعید است از ماده ۱۹ کنوانسیون ۱۹۶۹ وین بی‌اطلاع باشید! مطابق این ماده از کنوانسیون وین که به قانون اساسی معاهدات شهرت دارد «حق تحفظ یا شرط - Reservation» در یک معاهده بین‌المللی فقط هنگامی قابل پذیرش است که با روح و هدف معاهده ناسازگار نباشد، موضوع CFT مقابله با تامین مالی تروریسم، قطع منابع مالی و مراکز پشتیبان گروه‌های تروریستی است. بنابراین وقتی شرط ما آن است که تعریف کنوانسیون درباره تروریسم و مصداق گروه‌های تروریستی را نمی‌پذیریم، این شرط، به‌زعم آنان با موضوع کنوانسیون مغایرت داشته و قابل پذیرش نیست. علاوه بر این، مدیریت FATF به صراحت اعلام کرده است که شرط و تحفظ ایران را درباره مصادیق تروریسم نمی‌پذیرد و در بند دوم از شرایط ۹گانه خود آورده است که «منظور از مصادیق تروریست همان قطعنامه‌های سازمان ملل است و از ایران خواسته است اموال و دارايي‌های آنها را شناسایی و بلوکه کند و از انجام تراکنش‌های مالی توسط آنان خودداری ورزد»! جنابعالی سالیان دراز در وزارت خارجه مسئولیت داشته‌اید و بسیار تعجب‌آور است که از این موارد که الفبای حقوق بین‌الملل است بی‌خبر باشید!
 
حالا بفرمایید کسانی که اصرار بر تصویب CFT دارند کشور را در مقابل دشمنانش خلع سلاح کرده و برباد می‌دهند یا آنانی که تصویب آن را فاجعه‌آمیز می‌دانند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سخنان شریعتمداری و نتانیاهو دقیقا یکی است...
هادی
Iran, Islamic Republic of
یکبار شده که بخاطر این همراهی همیشگی ازش نظر بخواهیم!! عمرا...
هاشمی: مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
خودتان می دانید که آقای شریعتمداری به خون اسرائیل تشنه است و خودتان دوستدار اسرائیل هستید
والا چرا به شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آلرژی دارید
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو خواستار تحریم سپاه و سردار سلیمانی و سردار نقدی و غیره میباشد و برعکس شریعتمداری مخالف خود تحریمی انقلابیون است .
Iran, Islamic Republic of
دوباره جواب ندارن بدن و توهین و تهمت و مسخره کردن . دقیقا همون بازی که همیشه در میارن . اونقدر این حرفت خنده داره که خود نتانیاهو هم خندش میگیره البته اگر خودت نتانیاهو نباشی شیطون
Iran, Islamic Republic of
استاد این بازی ها که خود شریعتمداریه... اگر کسی حرفش نزدیک به حرف صهیونیسم باشه جواب میخاد... الان که دقیقا یکسانه حرفها!!!!
Romania
... یعنی مردی که یک عمر در جهاد برای خدا بوده و دارای بینش عمیق و بصیرت سیاسی مثال زدنیست و در زمان طاغوت تا اعدام هم پیش رفته و در حوادث انقلاب جلو بوده و تا حالا در تمام آنها بدرستی موضع گرفته و همیشه نگاه کرده ببیند ولی فقیه چه می گوید تا تبعیت کند را با نتانیاهو باید مقایسه کرد ...!!!
Iran, Islamic Republic of
یک عمر جهاد را خوب آمدی اما مدرک ؟
Iran, Islamic Republic of
بايك جستجوي ساده متوجه مي شويد
Iran, Islamic Republic of
برو موزه عبرت (زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری رژیم شاه) و آنجا به تو خواهند گفت که همه دندان هایش را در دهانش خرد کردند و هيچ نوع شکنجه ای نبود که در باره او اعمال نشود.
مقایل تحمیق کردن مردم ایستادن بزرگترین جهاد عماری است
Iran, Islamic Republic of
یک انسان مؤمن و با بصیرت را با دشمن کافر مقایسه میکنند
یکسانی حرفهایشان را بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
کل حرف این مصوبه فقط همینه که اگر این تصویب نشه پول تو جیبی آقازاده های مسئولین توی خارج با مشکل مواجه میشه
Iran, Islamic Republic of
تمام کسانیکه میگن شریعتمداری درست نمیگه جز فحش و عصبانیت و تهمت و توهین دلیل بیارن که تصویب این چه مزایایی برای کشور داره
هادی
Iran, Islamic Republic of
دلیل زیاد هست و اعلام کردن ولیکن اگر گوش شنوایی باشه...
Iran, Islamic Republic of
شما دوباره بگو البته اگر دلیلی هست
Iran, Islamic Republic of
يكيشو شما بگو/
هاشمی : به هادی
Iran, Islamic Republic of
اگه مردهستید و راست می گید دلیلهای زیادتان را بگوئید
اگر دلیل منطقی دارید
البته دلیل آبکی قابل قبول نیست که مثلا اسرائیل با برجام مخالفه و از این حرفها
United Arab Emirates
جهان نشر نمیده
ضرر نداره تو هم بگو
Iran, Islamic Republic of
از اون دلائل زیادت چندتا بگو تا ما هم آگاه بشیم...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
... آقای صدر! شما با این خواسته CFT موافقید؟!...
Iran, Islamic Republic of
پس شما که این سخنان را الان خوانده اید یا نتانیابو را با کس دیگری اشتباه گرفته اید یا اینکه این کلام کلیشه را بدون تفکر تکرار می کنید
با سند بگویید کجای حرف نتانیاهو با کجای حرف شریعتمداری همسو است؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
به نظر می رسد که یک عده فقط نظری می دهند که هیچ سندی ندارند و فقط برای داغتر کردن بحث ها این نظرات را می دهند
آدمیزاد
Colombia
آقای شریعتمداری در زمان جنگ رزمنده ایی بوده که از ناموس کشورمان دفاع کرده است .
راض
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ؟! حالت خوشه ؟! به والله اگه زاكانى تاييد كنه من هم قبول دارم . چرا شايعه درست ميكنى ؟!
حقگو
Romania
برادر عزیز ایشان صحبت های آقای صدر را با منطق نقد و بعد با ادله رد کردند ای کاش شما هم درصورت داشتن استدلال به جای انگ زدن چنین می کردید
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
چی باید تورا گفت صدقه نتانیاهو ی کثیف کافر در فتنه 88 خوب تورا نمگیر کرد ه است شریعتمداری یک تحلیلگر ومتفکر سیاسی است اصلاح طلب ها با شنیدن نام شریعتمداری و منا ظره با او تب می کنند چون پته اصلاح طلب ها را به باد می دهد
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
...
...دقیقا مساوی با شخصیت توئه
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبان در توهم هستند و هر طوري شده ميخوان اقا زادها و اموال خود در اروپا و امريكا را حفظ كنند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اکثر آقایان مانند برجام نخوانده از آن دفاع میکنند ، جالب اینجاست همان برجامیان که خسارت محض را به کشور وارد کردند حال به دنبال دیگر خواسته غرب رفته اند (از دوتابعیتی ها و کسانی که فرزندانشان در غربند انتظاری جز خوش رقصی برای غرب نیست ولی برخی از روی لجبازی بر کار غلط اصرار میکنند.)
Iran, Islamic Republic of
مردم زیرفشارگرانی ها خم شدند و شماها هم دلتان خوش است که مثلا فلانی پاسخ بهمانی را داد!
Iran, Islamic Republic of
یه عده نشستن پای اینترنت که تا کس از عزت و شرف و ناموس و انقلاب دفاع کرد همه چیز رو ربطش بدن به گرونی و فشار اقتصادی و با بازی با کلمات اصل اون دفاع از ارزشها رو به حاشیه ببرن . یکی نیست بهشون بگه آخه اگر نیروهای مسلحت رو خلع سلاح بکنی دیگه یه شب هم صاحب ناموست خواهی بود یا نه ...
Iran, Islamic Republic of
تنها استدلال همیشگی شما ناموسی کردن قضایاست.. الان سوئیس که نیروی مسلح نداره دقیقا اینجوریه؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا سوییس ؟ ژاپن رو مثال بزن که نیروی مسلح ندارخه و چند روز یکبار جنازه یه زن و دختر ژاپنی که آمریکایی ها بهش تجاوز کردن پیدا میشه و بعد از چند روز راپیمایی الکی همه چیز از یادها میره چون ارتش برای دفاع نداره...!!
Iran, Islamic Republic of
....
سوئیس مگه ناموس هم داره؟
Iran, Islamic Republic of
حالا کی گفته نیروهای مسلح رو خلع سلاح کنیم که شما جوش آوردی؟
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
CFT میگه
توی اوضاع و احوال مملکت نیستی
Iran, Islamic Republic of
عرضه خلع سلاح رو ندارن...
آقای نون به نرخ روز خور
Iran, Islamic Republic of
خدا باعث بانی گرانی را از زمین بر دارد مردم کمرشان راست بشود
Iran, Islamic Republic of
باز هم احسنت به قلم آقای شریعتمداری. اینکه موافقان این لایحه اینقدر بدون دلیل از خود لایحه به آب و آتش میزنند یعنی خبری است.
Iran, Islamic Republic of
والا بیشتر از موافقان شما دلواپسان هستید که به آب و آتش میزنید.. کی بود رفت دم مجلس؟ مگه نماینده نداریم؟!
هادی
Iran, Islamic Republic of
آفرین... زدی به هدف...
Iran, Islamic Republic of
هادی خودت کامنت می نویسی خودت هم تشویق می کنی !!!!!!!!
خود گوئی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!!!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
حالت خوبه برادر؟
خخخ.
Iran, Islamic Republic of
هادی قیاس به نفس نکن .
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله خوبم برادر !
و دعا می کنم حال شما هم خوب بشه برادر!
Iran, Islamic Republic of
دلواپس بودن بهتر از بی غیرت بودنه
Iran, Islamic Republic of
آفرین...زدی به هدف...
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبا تو حرفاشون خیلی مغالطه میکنن.جواب روشنی در قبال اعتراضات ندارن...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
عزیز نماینده داریم زیاد هم داریم ولی قربون نداشتن!!!!
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم امريكا به جان كري گفته به اينها بگه اگر فشار براي تصويب نيارين اقا زادها اخراج و اموال و دارايي بر باد فنا خوب شما كه جايي اينها نيستيد بدانيد چه استرسي دارن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آنان که از برجام و از FATF حمایت می کنند حتی یک بار هم متن آن را نخوانده اند البته این روی فرض خوش بینی است!!! کنفوانسیون CFT مصداق بارز خیانت به کشور است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همین حضرات استخاله طلب دنبال استحاله انقلاب57 و جمهوری اسلامی هستند و الا کسی با اصلاح کژی ها مخالف نیست. اجرای CFT خواست دشمنان انقلاب اسلامی است.
Iran, Islamic Republic of
هر چه هست پشت پرده این لوایح و قولهای دولت به غربی هاست که به هر قیمتی میخوان این لوایح تصویب بشه ...!!!!!!!!!!!!
Netherlands
یه سوال برام پیش اومده:
توی قطعنامه های سازمان ملل، غیر از القاعده، طالبان و داعش، چه گروه های دیگه ای جزو گروه های تروریستی هستن؟
مگه حاج قاسم و ... هم در قطعنامه ها جز تروریستها هستن؟
تا اونجایی که من میدونم اینجور نیست و این عزیزان فقط توسط آمریکا تحریم هستن و این تحریمها هم برای FATF و ... الزام آور نیست
Iran, Islamic Republic of
طبق FATF سپاه پاسداران و حزب الله لبنان و گروه های مقاومت تروریسم هستن !!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کامنت مخالفان نظر آقای شریعتمداری شبیه یکدیگر است و هیچکدامشان در مقابل استدلال شریعتمداری دلیلی نمی آورند که این برای آگاهی مردم از میزان سواد و فهم آنها خیلی ضروری است ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا از تکرار حرف حق ناراحت میشی اخوی؟شما فکر من که مخالف شریعتمداری هستم بی سواد و نفهم و بی بصیرت یا هر چیزی که تو بگی هستم من با صدای بلند میگم با افکار شریعتمداری مخالفم و به این مخالفت خودم افتخار میکنم شما مشکلی داری؟
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم مشکل ندارم . اونقدر مخالف بمون تا مخالف دونت بترکه
محمد
Iran, Islamic Republic of
چقدر شبیه احمدی نژاد حرف میزنی با این طرز حرف زدنت چیو میخوای ثابت کنی؟بابا من قبول دارم شما احمدی نژاد پرست هستید راضی شدی؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
شما بی دلیل مخالف شریعتمداری هستید و هیچ حرف و دلیل منطقی برای مخالفت خود ندارید.
Iran, Islamic Republic of
لطفا اصلاح کنید بد است پاشخ شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
درست میگه پاسخ رو چرا پاشخ نوشتین جهان نیوز.