چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

انواع لوله های پلی اتیلن فاضلابی و ویژگی هایی کلی آنها

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 652807
لوله پلی اتیلن فاضلابی به لوله هایی گفته می شود که از جنس پلی اتیلن ساخته شده و به طور ویژه برای نصب در شبکه های لوله کشی مخصوص انتقال فاضلاب طراحی شده اند. لوله های پلی اتیلن فاضلابی در انواع مختلف با قطر متفاوت برای انتقال فاضلاب در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. بسته به اینکه مسیر لوله فاضلاب چقدر باشد، حجم پروژه نصب و راه اندازی خط لوله متفاوت خواهد بود.

به طور کلی لوله پلی اتیلن فاضلابی به شکل شاخه هایی با طول 6 و 12 متر در کارخانه تولید می شوند. بدیهی است که نصب این لوله ها در مسافت طولانی لازم باشد، باید از روش های مختلف موجود برای اتصال آنها به یکدیگر استفاده کرد. این دسته از لوله ها به دو نوع اصلی لوله پلی اتیلن فاضلابی تک جداره و دوجداره ( لوله کاروگیت) طبقه بندی می شوند. در ادامه با این تجهیزات بیشتر آشنا خواهیم شد.
 
لوله کاروگیت چیست؟
لوله کاروگیت، نوعی لوله پلی اتیلن فاضلابی است که دارای ساختاری متفاوت با سایر لوله های پلیمری می باشد. این نوع لوله ها در حال حاضر بسیار مورد توجه صنایع قرار گرفته اند، زیرا قادر هستند در شرایط سخت، خواص و پایداری خود را حفظ کنند. سیال بدون کمترین اصطکاک از درون این لوله ها عبور می کند زیرا سطح دیواره داخلی آن ها، صاف و صیقلی است.

آنچه قیمت لوله کاروگیت را تحت تاثیر قرار می دهد، عوامل مختلفی همچون قیمت مواد اولیه، وزن لوله، فشار اسمی و قیمت هر کیلوگرم لوله پلی اتیلن هستند. نصب و راه اندازی لوله پلی اتیلن فاضلابی در صورتی که با طرح و نقشه کاملا مهندسی و اصولی انجام شود، منجر به افزایش راندمان و بازدهی عملکردی لوله ها در شبکه انتقال فاضلاب خواهد شد.


لوله پلی اتیلن فاضلابی چه ویژگی هایی دارد؟
علت محبوبیت انواع لوله پلی اتیلن فاضلابی را باید در خواص آنها جستجو کرد. رعایت استانداردهای لازم در خط تولید و همچنین در آزمایشگاه کنترل کیفیت موجب تولید لوله های مقاوم و مرغوب خواهد شد. دیواره لوله های پلی اتیلن فاضلابی در برابر شرایط اسیدی و خورنده فاضلاب، مقاومت بالایی دارند، همین عامل موجب می شود دیواره لوله ترک نخورد و تخریب نشود؛ این دقیقا همان چیزی است که برای انتقال فاضلاب به شکل کاملاً بهداشتی به آن نیاز داریم.

استفاده از لوله پلی اتیلن فاضلابی در پروژه های خط آب و فاضلاب، سازگار با محیط زیست است. این لوله ها از حمله جوندگان و جانوران موذی خاک در امان هستند و می توانند فشارهای ناشی از عبور سیال را تحمل کنند. انواع لوله کاروگیت  که در عمق معینی از خاک دفن می شوند، در برابر فشارهای ناشی از لایه های بالایی خاک مقاوم هستند. وزن سبک، سادگی در نصب و حمل و نقل، محدوده دمایی گسترده و عدم انجماد، سایر خصوصیات کاربردی این لوله ها می باشند.

در خرید لوله پلی اتیلن فاضلابی باید به چه مواردی دقت کرد؟
شاید شما هم قصد داشته باشید برای اجرای پروژه های انتقال فاضلاب، لوله های پلی اتیلن فاضلابی را سفارش دهید. اگر این چنین است باید نکاتی را همواره در نظر داشته باشید. خرید لوله های پلی اتیلن فاضلابی با توجه به حجم و نوع سیال انتخاب می شوند؛ پس بهتر است قبل از سفارش لوله، جزئیات نصب لوله به دقت بررسی شوند. منظور از نوع سیال، انواع فاضلاب های خانگی و صنعتی هستند. میزان اسیدیته و باکتری های هر یک از این فاضلاب ها با یکدیگر تفاوت دارد بنابراین، لوله فاضلابی که برای انتقال آنها انتخاب می شود باید ویژگی های متناسبی داشته باشد.

لوله پلی اتیلن فاضلابی را از کجا خریداری کنیم؟
شرکت ها و کارخانه های معتبر فراوانی در حال حاضر در زمینه تولید و فروش انواع لوله پلی اتیلن، بخصوص لوله پلی اتیلن فاضلابی فعالیت می کنند. نکته مهم در این مورد، آن است که لوله ها مناسب انتخاب شوند تا از هدر رفتن هزینه جلوگیری شود. محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی باید توسط کارشناسان این حوزه انجام شود.

شرکت پایپ مارکت  یک مجموعه صنعتی معتبر در زمینه تأمین و فروش انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن است. سال ها تجربه و تخصص کارشناسان این شرکت صنعتی، تضمین کننده کیفیت پروژه های انتقال فاضلاب در مسیرهای مختلف می باشد. محصولات این شرکت با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب به مشتریان ارائه می گردد. پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت برای قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی با این شرکت تماس حاصل نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *