جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برنامه «بدون توقف» خط قرمز ندارد

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 652788
تهیه‌کننده برنامه «بدون توقف» گفت: ما تقریباً خط قرمزی در پرداختن به موضوعات نداشته‌ایم و در هر مبحثی که احساس کردیم برای جامعه سؤال است، وارد شدیم.
برنامه «بدون توقف» خط قرمز ندارد
به گزارش جهان نيوز،‌ مدتی است که برنامه «بدون توقف» شب‌ها حوالی ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. پشت سر این برنامه چالشی، یک تیم ۵۰ نفره وجود دارد که کار را تا به امروز به خوبی جلو برده و پیگیر پاسخ دادن به سوالات و شبهاتی است که در جامعه خصوصا در بین قشر جوان وجود دارد.

*نجارزاده: فصل جدید «بدون توقف» در فضای نقد عملکرد نهادهای حکومتی است
«محمدرضا نجارزاده» تهیه‌کننده برنامه به فارس گفت: تک جمله‌ای که درباره برنامه می‌توانم بگویم، بررسی موضوعات و چالش‌های روز جامعه است.

وی افزود: در فصل اول که نزدیک به ۳۵ قسمت بود، برنامه بیشتر در حوزه اندیشه‌ای بود و تلاش کردیم  به شبهاتی که در باب حجاب و عفاف و حوزه اقتصادی وجود دارد، پاسخ دهیم. در فصل جدید، فضای برنامه بطور کلی تغییر کرد و وارد فضای عملکردی نهادهای حاکمیتی و حکومتی شد که البته در کنار آن فضای اندیشه‌ای نیز وجود دارد.

مسئولان نهادهای مختلف از جمله شورای نگهبان، قوه قضائیه و ... را به برنامه می‌آوریم و نسبت به عملکردی که داشته‌اند و سوالات و شبهاتی که پیرامون آن نهاد وجود دارد، طرح موضوع می‌کنیم و آنان نیز پاسخ می‌دهند. در ادامه کار نیز به مناسبت‌های ملی ورود خواهیم کرد.

تهیه کننده برنامه بدون توقف پیرامون مسیر انتخاب مهمانان برنامه نیز گفت: برنامه بدون توقف، یک برنامه گفت‌وگومحورِ چالشی است. مهمانان برنامه نیز هرکدام با عقاید و نظرات مختلف در برنامه حاضر می‌شوند و سوالات و شبهاتی که در ذهنشان وجود دارد را مطرح می‌کنند. ما به چند طریق از مهمانان برنامه دعوت می‌کنیم، یک طریق شناسایی افرادی است که در حوزه مربوطه حرفی برای گفتن دارند، طریق دیگر ثبت نام عمومی است که از طریق راه های ارتباطی برنامه است که افراد رزومه خود را ارسال می کنند و ما پس از بررسی از آنان دعوت بعمل می آوریم. یکسری افرادی هم که فعالان اجتماعی هستند که مواضعی نسبت به موضوعات داشته‌اند برای حضور در برنامه دعوت می شوند.

وی درباره اینکه این برنامه چقدر توانسته گفت‌وگوهایی که در جامعه وجود دارد را در بدون توقف شبیه سازی و عینی‌سازی کند، گفت: ما تلاش کردیم با عادی سازی خیلی موارد به این هدف برسیم. برای مثال تلاش کردیم افراد با همان ظاهر و شمایلی که در زندگی عادی خود دارند، در جلوی دوربین برنامه بیایند. همان حرف‌هایی که در جامعه می‌زدند و بیان می‌شود را در برنامه بگویند. البته قطعا برنامه‌های تصویری ملاک و معیارهای خود را دارد.

«بدون توقف» خط قرمزی در پرداختن به موضوعات ندارد
نجارزاده درباره اینکه این برنامه چقدر توانسته شبهات موجود در جامعه را پاسخ دهد، اظهار داشت: پیام‌هایی که مردم به برنامه می‌دهند، نظرات و کامنت‌هایی که در فضای مجازی گذاشته‌اند، نشان از این دارد که برنامه بیش از آنچه ما تصور می‌کردیم و انتظار داشتیم، دیده شده است. موارد مستندی داریم که بسیاری درباره حجاب شبهه داشتند و پس از دیدن برنامه به جواب سوالاتشان رسیده‌اند.

تهیه کننده برنامه بدون توقف در پایان سخنانش درباره خطوط قرمز برنامه نیز گفت: به لطف مدیر شبکه سه، ما تقریباً خط قرمزی در پرداختن به موضوعات نداشته ایم و در هر مبحثی که احساس کردیم برای جامعه سوال است، وارد شدیم. ما یک تیم محتوایی داریم که زیر نظر سردبیر برنامه کار می‌کنند و شبهات و سوالات روز جامعه را استخراج می‌کند و کارشناسان مربوطه را نیز برای حضور در برنامه پیش نهاد می‌دهد.

خانعلی‌زاده: «بدون توقف» خط قرمزهای عرفی و بیهوده را کنار گذاشته است
در ادامه حضورمان در پشت صحنه برنامه بدون توقف سراغ مهدی خانعلی زاده سردبیر برنامه رفتیم تا از کم و کیف اقدامات محتوایی برنامه مطلع شویم. وی در ابتدا پیرامون چارچوب تعیین شده برای پرداختن به موضوعات گفت: یکسری خط قرمزها وجود دارند که واقعی نیستند و عرف رسانه ای بوده و ما نیز در این برنامه چنین خط قرمزهایی نداریم. ما در بدون توقف با همراهی مدیر شجاع و با جسارت شبکه سه مباحث روز جامعه را در برنامه مطرح کردیم که الحمدلله برنامه خوبی هم شد.

خانعلی‌زاده درخصوص ایده و طرح برنامه نیز تصریح کرد: پس از تغییر و تحولی که در شبکه سه رخ داد، مدیر شبکه چنین طرحی را به ما دادند و ما نیز با آقای نجارزاده تهیه کننده برنامه صحبت و همفکری کردیم و به این مدل رسیدیم.


وی پیرامون چگونگی انتخاب موضوعات برنامه بدون توقف اظهار داشت: ما یک شورای سردبیری داریم که با همفکری هم موضوعات را استخراج می کنیم و از دانشجویان برتر هر حوزه و کسانی که در هر حوزه صاحب نظر هستند، مشورت می گیریم که در نهایت چند نفر از آنان نیز در برنامه حضور پیدا می کنند.

سردبیر برنامه بدون توقف تاکید کرد: ما در برنامه مان خط قرمز واقعی داریم و نه ساختگی. آن خط قرمز نیز منافع ملی و مردم است و خط قرمزهای عرفی و بیهوده را کنار گذاشتیم.

وی در پایان پیرامون ارتباط برنامه با قشر جوان کشور نیز گفت: از ابتدا هدف ما ارتباط گرفتن با جوانان آن هم در مدلی جدید بود. علت انتخاب فضای کافه نیز دور شدن از فضای کلیشه ای مجری-کارشناس است که الحمدلله بازخورد خوبی داشتیم بگونه ای که بنده به این نتیجه رسیدم از طیف های مختلف این برنامه را مشاهده می کنند و این نشان می دهد برخلاف جوسازی هایی که صورت می گیرد صداوسیما بیننده جدی دارد؛ اما باید بدانیم که مخاطب بدنبال حرف خوب است و اینکه برای سوالاتش پاسخ مناسب دریافت کند که بدون توقف این امکان را فراهم کرده است.

نظر مهمانان برنامه چیست؟
پس از این به سراغ دو نفر از مهمانان حاضر در برنامه رفتیم و نظرشان را نسبت به برنامه بدون توقف جویا شدیم. عبدالجواد کنعانی که دانشجوی دکترای حقوق است درباره این برنامه گفت: بنده معتقدم خیلی زودتر باید سراغ چنین برنامه‌هایی می‌رفتیم تا شبهات قدیم روی شبهات جدید تلنبار نشود چراکه اگر به شبهات پاسخ داده نشود اینها دومینو وار شبهات جدید را بوجود می‌آورد.


وی افزود: از ویژگی‌های خوب این برنامه این است که برای پاسخگویی به این شبهات ورود کرده و آن را خط قرمز نمی‌داند. قطعا این روال باید ادامه پیدا کند و دیگر مسئولان هم نسبت به سوالاتی که نسبت به عملکرد آنان وجود دارد، پاسخگو باشند.

همچنین سارا هوشمندی دانشجوی کارشناسی ارشد و مهمان برنامه بدون توقف درباره این برنامه گفت: خوب است که این برنامه مقداری بازتر عمل کرده و وارد مباحثی شده که در صداوسیما کمتر اتفاق افتاده است که شاید بتوان گفت برنامه بدون توقف از جمله برنامه های نسبتاً شجاعانه صداوسیما است.

*کدخدایی: مسئولین بایدبه مردم نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند
 عباسعلی کدخدایی دبیر شورای نگهبان نیز که هفته پیش مهمان برنامه بود، در این باره گفت: بنده معتقدم همه مسئولین باید پاسخگوی انتقادات مردم باشند، معتقدم اگر توهین و افترا نباشد انتقاد موجب رشد و ارتقا کیفیت کار مسئولین می شود.

وی خواستیم نظرش را درباره برنامه بگوید که وی نیز اظهار داشت: بنده معتقدم همه مسئولین باید پاسخگوی انتقادات مردم باشند، معتقدم اگر توهین و افترا نباشد انتقاد موجب رشد و ارتقا کیفیت کار مسئولین می شود.


وی افزود: باید بتوانیم انتقادات صریح و شفاف را داشته باشیم و برای هرکدام از آنها پاسخ داشته باشیم، اگر نقصی در ما مسئولان وجود دارد آن را برطرف سازیم و اگر پاسخ روشنی داریم آن را بیان کنیم.

کدخدایی در پایان اظهار داشت: برای ما نباید تفاوت کند که سوال کننده کیست. ما باید کلام را نگاه کنیم و نه گوینده را. مردم مستحق آن هستند که مسئولین نسبت به عملکردشان به آنان پاسخگو باشند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *