چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
علامه طباطبایی، عارفی که اسیر حلقه‌ها نبود

روایتی از افطار متفاوت علامه طباطبایی

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 652760
در احوالات آن بزرگوار بارها نقل شده که انس عجیبی با قرآن مجید داشت و به تعبیری قرآن کریم را در خود پیاده کرده بود. این برای همه ما امروز درس‌آموز است.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: 24 آبان ماه سالروز درگذشت علامه طباطبایی (ره) این فیلسوف، عارف، مفسّر و حکیم بزرگ است و از قلم مانند ما برنمی‌آید که گوشه‌ای از وصف والای آن جناب را به رشته تحریر درآورد.

با این حال به قدر ظرفیت ناچیز خود یک نکته را در اطراف شخصیت مرحوم علامه باید به خوبی مورد دقت قرار دهیم. آن این است که ایشان عارفی ریاضت کشیده‌ و در این راه به پختگی رسیده بود. اما او که به عرفان راه‌ یافته، این راه را از مسیر قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام پیموده بود.


در احوالات آن بزرگوار بارها نقل شده که انس عجیبی با قرآن مجید داشت و به تعبیری قرآن کریم را در خود پیاده کرده بود. این برای همه ما امروز درس‌آموز است.

در ارادت جناب علامه (ره) به اهل بیت علیهم السلام همین بس که از استاد شهید مطهری (ره) نقل شده که آن عارف بزرگ روزه خود را با بوسه بر ضریح مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها افطار می‌فرمود. لذا در ماه مبارک رمضان، هنگام افطار ابتدا پیاده به حرم مشرّف می‌شد و سپس به خانه می‌رفت و غذا میل می‌فرمود.

امروز کسانی که با منحرف کردن جوانان این کشور و مشغول ساختن آنان به حلقه‌های کاذب و دروغین نام عرفان را دستمالی کرده‌اند امید است از این کار دست بردارند و همه ما اگر در پی عرفان هستیم آن را از بزرگانی چون مرحوم علامه (ره) بگیریم و جز از راه قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام در این وادی قدم نگذاریم. به روح مطهر مفسّر بزرگ مرحوم علامه طباطبایی (ره) صلواتی هدیه کنیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *