جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
عباسی در نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

سروری دلار را در حیات اقتصادی کشور بشکنید

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 652750
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به مشکلات ارزی کشور گفت: همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کردند ما باید کشور را از جادوی پولی و دلار خلاص کنیم و آقایی و سروری دلار را در حیات اقتصادی کشور بشکنید.
سروری دلار را در حیات اقتصادی کشور بشکنید
به گزارش جهان نيوز، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در سومین روز از نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «بررسی مسائل روز در راستای تحقق دولت اسلامی _ جامعه اسلامی» برگزار شد، با اشاره به ریزش های انقلاب اسلامی گفت:

در دوره جوانی ما یک گروه‌هایی دور هم جمع می‌شدیم که در سال‌های بعد از آن یکسری‌ ضد ولایت‌، یکسری تروریست و بمب‌گذار و یکسری جاسوس خائن شدند یکسری هم به دنیا چسبیدند، از آن طرف یکسری هم رفتند و شهید شدند و این موضوع برای این است که همه ما امتحان می‌شویم. 

عباسی در قسمتی از سخنانش با اشاره به داستان زندگی حضرت ابراهیم، خاطرنشان کرد: در مسیر حضرت ابراهیم بلایی قرار گرفت که ایشان و فرزندش از این بلا سربلند بیرون آمد. حضرت ابراهیم به یک ابتلا رسید و از آن سربلند بیرون آمد، خیلی‌ها هم در نظام جمهوری اسلامی زمین خوردند چون وقتی به این ابتلا رسیدند حُب فرزند موجب شد تا روبروی نظام بایستند، خیلی از فرزندان مسئولان  نظام خراب شدند و این مسئولان نمی‌توانستند تحمل کنند در نظام با فرزندان آنها برخورد شود.

وی در ادامه از آقازادگی به عنوان یک پدیده خطرناک نام برده و اظهار داشت: این پدیده ایجاد شده چون به اصلی که ابراهیم خلیل به آن توجه داشت توجه نشده است.

 رئیس اندیشکده یقین در ادامه گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی خیلی از مسئولان نظام وقتی می‌دیدند فرزندانشان به مسیر نادرست کشیده شدند خودشان آنها را در دادگاه ما محاکمه و حتی اعدام می‌‌کردند، تعارفی هم نداشتند اما امروز شما نمی‌توانید حتی به آقازاده کسی دست بزنید.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فتنه‌های سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شاهد فتنه‌هایی در کشور بودیم که هر بار در هر فتنه بخش عظیمی از افراد انقلابی غربال شدند.

رئیس اندیشکده یقین در بخش دیگری هم با اشاره به اشرافیگری برخی مسئولان یادآور شد: بدترین‌ جای تهران از لحاظ آب و هوایی منطقه جمهوری و فلسطین است و رهبر معظم انقلاب 40 سال است که در این منطقه زندگی می‌کنند اما مقاماتی هم هستند که در ویلاهای بیرون تهران و بالای شهر زندگی می‌کنند.

وی گفت: برخی معتقدند احساسات انقلابی برای یک مدت زمان خاص است، اینها که خسته شده‌اند در کاخ که می‌نشیند زندگی‌ و زد و بندهای آنچنانی هم که دارند و همیشه هم در قدرت هستند برای اینها انقلابی بودن 6 ماه تا 9 ماه است نه حدود 40 سال.

عباسی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشید کمتر از جاده انقلابی گری منحرف شوید. ما نمی‌توانیم از فتنه فرار کنیم پس باید بتوانیم از آن عبور کنیم. برخی فتنه‌ها ممکن است کل زندگی انسان را زیر و رو کند و شاید ما اگر از ابتدای انقلاب فن مقابله با فتنه را می‌دانستیم تا این حد ریزش‌ها در انقلاب زیاد نبود. البته رویش‌های ما الحمدالله خیلی بیشتر بوده است.

وی گفت: نسل چهارم انقلاب از سال 1414 درگیر مسائل مدیریتی کشور می‌شود و باید برای این برنامه‌ریزی کرد، ما باید بدانیم در این بازه که بعد از سال 1414 است چگونه از فتنه‌ها عبور کنیم.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: در 850 روز آینده با توجه به فروپاشی عظیم اقتصاد جهانی، اتفاقات عجیبی در دنیا خواهد افتاد و بسیاری معتقدند در قرن آینده جهان یا با انقلاب جهانی یا با جنگ جهانی روبرو می‌شود که به نظر می‌رسد احتمال اول خیلی بیشتر است.

عباسی گفت: اگر در صد سال آینده حضرت مهدی ظهور نکند بیشتر نمی‌داند چه سیستم عاملی را به کار گیرید و اروپا و آمریکا با یک سیستم عامل به عنوان لیبرالیسم و مشتقات آن هستند و اسلام و قرآن هم به عنوان مدعی وجود دارد و ما باید سیستم عامل اداره جهان آینده را طراحی و تولید کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به غربی بودن آموزش‌های دانشگاهی گفت: ما در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 200 هزار نفر فارغ‌التحصیل بیکار داریم از طرفی 80 هزار استاد و دانشگاه وجود دارد ولی یک کرسی نظریه‌پردازی در تهران نداریم.

وی گفت: ما الان نصف دانشجویان ابتدای انقلاب استاد داریم و اگر قرار بود از هر هزار نفر یک نفر نظریه‌پردازی کند  الان 70 کرسی نظریه‌پردازی وجود داشت. این یعنی یک نفر هم نیست که حرف جدیدی بتواند بزند.

عباسی خاطرنشان کرد: سال گذشته رئیس فرهنگستان علوم رسما گفت: تولید علم دینی تمنای محال است. روزنامه لیبرال‌ها تیتر کرد «حاکم و حکمی می‌گویند نمی‌شود!»، پس اگر نمی‌شود این چیزی که قاسم سلیمانی در منطقه پیاده می‌کند از کجا آمده است؟ این شهادت طلبی پس از کجا آمده است؟ اینها کجای اسلام را شناخته‌اند که در جمهوری اسلامی به عنوان مسئول انتخاب شده‌اند.

 رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: دانشگاه ما امروز این شده که سرکلاس یک چیزهایی به دانشجو می‌گویند و اینها پشت هم تکرار می‌شوند، آیا تا حالا دیده‌اید که استادی از خودش یک نظریه بدهد.

عباسی گفت: رئیس‌جمهوری ما می‌گویید کجای علم باید متحول شود. وی رفته است 20 سال در انگلیس دکترا گرفته است و هزار تا مسئولیت کلان داشته و با این حال برای پاس کردن 2 واحد به انگلیس سفر می‌کرده ولی آیا یکبار توانسته از درسی که خوانده استفاده کند؟ این هم هزینه شده تا فقط یک دکترا ابتدای اسم باشد.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: اگر قرار باشد 40 سال آینده انقلاب اسلامی همین مدیران باشند مطمئن باشید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. امروز اصلاح طلبان با ادعای علم گرایی به قدرت رسید‌ه‌اند و هشتک می‌زدند باید بپذیریم که شکست خورده‌ایم و باید دست به دامان آمریکا شویم.

وی گفت: ملت ما ملت گرسنه‌ای نیست ملت ما روی منابع خوابیده است. امام فرمودند ما از دست رضا خان و پسرش نجات پیدا کردیم ولی بعید است به این زودی‌ها از دست ترببیت شدگان شرق و غرب نجات پیدا کنیم.

عباسی اضافه کرد: به کسانی که در اروپا و آمریکا تربیت شده‌اند به سادگی اعتماد نکنید سرویس‌های اطلاعاتی این کشورها نمی‌گذارند کسی از به سادگی از دست‌شان در برود.

 رئیس اندیشکده یقین گفت: ما اگر در هر جایی به  موفقیت رسیده‌ایم به دلیل این نیست که یک افرادی تربیت شده غرب و اروپا و آمریکا این کار را کرده اند.

عباسی تاکید کرد: ما در سال 64 درگیر والفجر 8 بودیم و آقای نهاوندیان با خانواده در اوج مرگ به آمریکا گفتن ما، رفت آمریکا و بعد از چند سال برگشت و فردای همان روز پست اجرایی گرفت.

وی در ادامه با اشاره به نارآمدی علوم غربی ادامه داد: ما این همه مدیر تربیت شده غرب داریم اما چرا نمی‌توانند مشکلات اقتصادی ما را حل کنند؟

 رئیس اندیشکده یقین افزود: با این روش که جمهوری اسلامی تاکنون جلو رفته است عملا ما در حججی شدن و مسائلی از این دست، بدون مدرنیته رسیده‌ایم. معتقدم اگر فهمی که الان داریم 40 سال یا 30 سال پیش داشتیم خیلی از اجزای تمدن نوین اسلامی محقق شده بود ولی با وجود تفکراتی مانند آقای داوری اردکانی و روحانی این گذار تا ابد طول می‌کشید.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ارزی کشور گفت: آمریکا الان کاغذ را با چاپ دلار طلا می‌کند. همانگونه که رهبر انقلاب تاکید کردند ما باید کشور را از جادوی پولی و دلار خلاص کنیم و آقایی و سروری دلار را در حیات اقتصادی کشور بشکنید. این حکم حکومتی بوده ولی چه کرده‌اند؟

وی گفت: آمریکا امروز در ایران سفارت خانه ندارد ولی دلار که قوی‌تر از سفارتخانه است را دارد، مقام معظم رهبری در این رابطه هشدار داده‌اند اما توجهی نشده است.
عباسی تصریح کرد: اینها چندین سال است عمر نظام را گرفته‌اند اگر قرار بود از جک و جورح چیزی دربیاید تا حالا درآمده بود. اگر اینها انسان ترازی مانند حجحی تربیت کردند من قبول می‌کنم اما اینکه بگوییم فلان تکنولوژی را درسته کرده‌اند را نه.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *