پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تمام داوری‌ها نیاز به حضور یک منتقد سینما دارد

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 652612
ایمان امیدواری برگزیده یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران حضور منتقدان را در تمام داوری‌های جشنواره‌های سینمایی کشور ضروری دانست.
تمام داوری‌ها نیاز به حضور یک منتقد سینما دارد
به گزارش جهان نيوز، ایمان امیدواری که در یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی برای فیلم سینمایی خفگی شد گفت: به دست آوردن جایزه انجمن منتقدان برایم بسیار بزرگ، مهم است.

وی گفت: در جشن منتقدان، مسابقه‌ای در کار نیست و محدودیت‌های انتخابی مثل جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌ها در آن وجود ندارد و کار‌های هنرمندان در کنار همه همکاران، توسط حرفه ای‌ترین مخاطب‌های سینما صادقانه بدون ممیزی قضاوت می‌شود.
ایمان امیدواری آرای منتقدان را برای اهالی سینما مهم دانست و دلیل آن را تاثیر سلیقه و نظر شخصی تک تک منتقدان عنوان کرد که لزوما گروهی و صنفی نیست، بلکه ناشی از یک نگاه تخصصی است.

وی با اشاره به این که در معیار‌های انتخاب یک اثر، نظر مخاطبان، نگاه تخصصی به اثر و سلیقه شخصی منتقد اهمیت دارد، درباره جایگاه منتقدان گفت: برای من به عنوان چهره پرداز، منتقدان مهمترین و اثرگذار‌ترین جایگاه را دارند و برایم نگاه و نظر منتقد بسیار اهمیت دارد، چون هیچ غرض و تنگ نظری در نگاه آن‌ها وجود ندارد و به این دلیل پیشنهادم این است که حداقل یک منتقد در تمام داوری‌های جشنواره‌های سینمایی کشور حضور داشته باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *