جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۴
رخدادی بی‌سابقه در صدا و سیما /

بدون توقف برای حجاب اما علیه حجاب!

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 652604
مراقب باشید برای به دست آوردن دل عده‌ای که دست به تخریب می‌زنند، طوری ژست نگیریم که حدود الهی را زیرپا بگذاریم.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: سری جدید برنامه «بدون توقف» که به بررسی شبهات پیرامون عملکرد شورای نگهبان اختصاص دارد از شبکه سه سیما در حال پخش است. هرچند قبلاً از این برنامه که به موضوعاتی نظیر حجاب به خوبی پرداخته بود تقدیر کرده بودیم اما به سری جدید آن نقد مهمّی وارد است.

در این سری برنامه دو خانم که در بحث شرکت دارند با ظاهری متفاوت از سایر برنامه‌های تلویزیونی (شاید برای اولین بار) حاضر شده‌اند و به بیان بهتر قدری از موهای آنان نمایان (و رشته‌های همین برنامه درباره لزوم رعایت حجاب در جامعه پنبه شده) است.

ممکن است با خود بگویید خوب حالا مگر چه شده است؟ برای پاسخ به این سؤال به سه نکته توجه نمایید :

1 - قانون الهی باید برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اصل باشد. نمایش یک کار حَرام (هرچند با چند تار مو آغاز شود و خدا می‌داند انتهای آن چه خواهد بود) خلاف این اصل است. خط قرمز الهی چه با یک تار مو و چه با اختلاس میلیاردی شکسته شود، هر دو معصیت محسوب می‌شود.

2 - در این برنامه چه بسا خواسته‌اند برای جذب مخاطبان بیشتر، قشر متفاوتی را هم نمایش دهند و به حداقل عدم رعایت حجاب بسنده کرده‌اند. سؤال این است که آیا به سایر برنامه‌ها هم چراغ سبز نشان نمی‌دهند که شما هم حدود الهی را بشکنید تا (هدف وسیله را توجیه کند)؟!

3 - قاعدتاً تهیه‌کنندگان برنامه به این دو خانم محترم گفته‌اند مثلاً همین مقدار از موی خود را بیرون بگذارید (معلوم نیست بر اساس کدام مجوّز شرعی) و این در حالی است که می‌توانستند از اقشار مختلف دعوت کنند تا حرف متفاوت بزنند اما قانون الهی را هم در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رعایت نمایند.

اخیراً مدیر جوان و متدیّن شبکه سه سیما در یک برنامه پربیننده نزدیک به این مضمون می‌گفت: «یادتان هست تا مدیر شدم گفتند فلانی بیاید سخت‌گیری می‌کند و بگیر و ببند راه می‌اندازد، دیدید که اینطور نشد!» به ایشان باید گفت مراقب باشید برای به دست آوردن دل عده‌ای که دست به تخریب می‌زنند، طوری ژست نگیریم که حدود الهی را زیرپا بگذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برنامه بسیار خوبی است و از تهیه کنندگان ان تشکر مینمایم ولی چرا بجای شنیدن صحبتها بیشتر به ظاهر توجه کردید ما کی و کجا باید از گناهانی امثال دروغ -ریا -زنا -ربا -شرک بیشتر دوری کنیم و از انها بیشتر بپرهیزیم ولی چرا آنقدر که به حجاب ظاهر اهمیت میدهیم به باطن اعمال مذکور اهمیت نمیدهیم .؟
Romania
شما لطفا از همه گناهان با رعایت حدود الهی حذر کنید. ریز و درشت کردن عاقبت ندارد
Romania
در سیما هم نفوذ کرده اند.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
این برنامه متاسفانه ؛ مصداق ؛ " درست کردن ابرو و کور کردن چشم " شد و بجای تقویت ، غیر مستقیم ، به تخریب حجاب پرداخت !!