جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

جشن بزرگ «عید بیعت» در ۹۰ شهر برگزار می‌شود

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 652570
همزمان با آغاز امامت حضرت حجت (عج)، مراسم «عید بیعت» فردا به صورت همزمان در ۹۰ شهر ایران برگزار خواهد شد.
جشن بزرگ «عید بیعت» در ۹۰ شهر برگزار می‌شود
به گزارش جهان نيوز، همزمان با نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج)، مراسم عید بزرگ بیعت در ۳۰ مرکز استان و بیش از ۶۰ شهرستان با حضور منتظران حضرت، فردا مورخ شنبه ۲۶ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جشن بزرگ «عید بیعت» در ۹۰ شهر برگزار می‌شود
این مراسم در تهران، ساعت ۱۵ در میدان امام حسین (ع) با سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور کارشناس مهدویت و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) محمدرضا طاهری و سیدمجید بنی‌فاطمه برپا می‌شود که در ادامه آن سید حمیدرضا برقعی شاعر آیینی و پویا بیاتی خواننده نیز در این مراسم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این آیین نمادین مهدوی به همت جنبش مردمی مصاف و با همکاری مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) بر پا خواهد شد.

در ادامه به نشانی برخی دیگر از محافل برگزاری عید بیعت در کشور اشاره می‌شود:
جشن «عید بیعت» در ۹۰ شهر ایران برگزار می‌شود
جشن «عید بیعت» در ۹۰ شهر ایران برگزار می‌شود
گفتنی است، فردا شرکت‌کنندگان در این محفل مهدوی میثاق‌نامه‌ای را به عنوان بیعت با حضرت مهدی (عج) قرائت می‌کنند که متن آن در ادامه می‌آید:

متن میثاق نامه ۱۲ بندی
«السلام علیک یا میثاق اهلل الذی اخذه و وکده و عد اهلل الذی ضمنه
السلام عَلَى مُحْیِی الْمُؤْمِنِینَ وَ مُبِیرِ الْکَافِرِینَ
السلام عَلَى مَهْدِیَِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْکَلِمِ السَّالَمُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّامِ»

۱ -مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیََّةً، عهد می‌بندم نسبت به شناخت هر چه بهتر شما اقدام نمایم و معارف، مناقب وفضائل شما را با هر وسیله‌ای که بتوانم به جامعه بشناسانم.

۲ -الْمَعروفُ ما أمَرْتُم بِهِ وَ الْمُنکَرُ ما نَهَیتُم عَنهُ. عهد می‌بندم آمر به معروف و ناهی از منکر، مروّج خوبی‌ها و دستورات حیات بخش شما در جامعه باشم و در این مسیر هرگز از پای ننشینم.

۳ -انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم: عهد می‌بندم دوستداران حقیقی شما را دوست بدارم و با دشمنان شما دشمن باشم.

۴ -می‌دانم گناهان من اصلی‌ترین مانع ظهور شماست عهد می‌بندم به نوبه خود با سعی در ترک گناهانم هر چه بیشتر خودم را به حصن حصین ولایت شما وارد نمایم.

۵ -ایران اسلامی شیعه خانه شما و این انقلاب و خون شهدایش در راه شما علمدار مبارزه با ستم و ستم پیشه‌ها در دنیای پر تلاطم امروز است. عهد می‌بندم در راه اعتلای انقلاب اسلامی و فرمانبری از نایب شما کوشش وافر کنم.

۶ -انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا، عهد می‌بندم همواره آماده و مهیای ظهور شما باشم و بسیار برای فرجتان دعا کنم و اگر در ایام عمرم واقعه شریف ظهور محقق شد تا آخرین قطره خون از شما و قیامتان دفاع نمایم و تا آن روز هرگز اسلحه‌ام را زمین نخواهم گذاشت.

۷ -عهد می‌بندم با هر تخصصی که دارم پیرو راه شما باشم و با خدمت به شیعیانتان خدمت در دولت کریمه شما را تمرین کنم.

۸ -کونوا لنا زینا و ال تکون علینا شینا، عهد می‌بندم برای شما مایه زینت باشم و رفتاری از من سر نزند که به واسطه آن شما را سرزنش کنند.

۹ -عهد می‌بندم در این مسیر از نا ملایمت‌ها خسته نشوم، از سخره مسخره‌کنندگان و ملامت سرزنشگران نهراسم، در مقابل مؤمنان فروتن باشم و در برابر ظالمان عزیز و شکست ناپذیر.

۱۰ -یاالله، یارحمن، یارحیم، یامقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک، عهد می‌بندم مهارت‌های لازم برای زیستن در آخر الزمان را کسب نمایم و با تمسک به قرآن و سیره اهل بیت و تأسی از علما و فقها، فتنه‌های پیش رو را با مدد الهی و عنایات و دستگیری شما پشت سر بگذارم ان شا الله.

۱۱ -پیامبر خوبی‌ها فرمودند: انی بعثت لا تتم مکارم الاخلاق. عهد می‌بندم به تاسی از ایشان و خاندان پاکش هر چه بیشتر اخلاق محمدی را در وجودم بارورتر گردانم و نسبت به ارائه الگوی عملی و اجتماعی اخلاق حسنه در میان اطرافیان و جامعه اقدام نمایم.

۱۲ -عهد می‌بندم هر چه بیشتر محبت شما را در دلم بپرورانم، برای سلامتی‌تان صدقه بدهم، به نیابت از شما به زیارت ائمه و مشاهد شریفشان بروم به نیابت از حضرتعالی قرآن بخوانم و زمان‌هایی را برای گفتگو با شما اختصاص دهم و إن شاء الله خداوند این توفیق را نصیب من گرداند که هر صبحم را با قرائت دعای عهد و جمعه‌هایم را با شرکت در دعای ندبه، پر برکت و مهدوی گردانم.

اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقِی لا أَحُوُُل عَنْهَا وَ لا أَزُوُُل أَبَدا اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ]وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *