سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۲۱
آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

اعدام این ۲ اخلاگر ارز مردم را امیدوار کرد/ باید مدیران زمینه ساز این افساد فی الارض هم محاکمه شوند

جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 652544
خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: یک کار در این مملکت شد و مردم امیدوار شدند و آن اعدام دو اخلالگر ارز بود.
اعدام این ۲ اخلاگر ارز مردم را امیدوار کرد/ باید مدیران زمینه ساز این افساد فی الارض هم محاکمه شوند
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن، شیطان را به ما معرفی می‌کند و حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، جریان شیطانی را به ما معرفی می‌کنند.

ایشان می‌فرمایند: شیطان حزبش را به راه انداخت. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این مطالبی که حضرت علی(ع) در مورد شیطان فرمودند در مقابل بیعت شکنی ناکثین بود؛ شروع بیعت‌شکنی ناکثین منجر به جنگ جمل بود و این مهم سرآغاز صریح امام ستیزی و علی ستیزی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تسلیت شهادت امام عسگری(ع) اظهار داشت: امام عسگری(ع) و امام هادی(ع) و امام جواد(ع) را ابن الرضا(ع) می‌گفتند؛ اطلاق امام جواد به این عنوان طبیعی است اما باید در مورد دو امام دیگر دانست دلیل آن چیست. شیعیان عنوان می‌کردند ابن الرضا(ع) به این معنا که شخصیت باعظمتی که شیعه را به عنوان یک جریان قطعی در عرصه سیاسی و اجتماعی امت جا انداخت.

آیت الله علم الهدی افزود: شیعه برحسب ارادت خود به ائمه بعد از امام رضا(ع) ابن الرضا می‌گفت؛ جریان بنی عباس نیز به این ائمه ابن الرضا می‌گفتند و منظورشان این بود که همان خطری که امام رضا(ع) برای بنی عباس داشت توسط فرزندان آن حضرت نیز وجود دارد؛ اضمحلال خلافت عباسی و خطر بزرگ برای ادامه حکومت بنی عباس در امام جواد(ع) و امام هادی و عسگری(ع) نیز بود.

وی تصریح کرد: انواع مظالم و جنایات و فجایع در طول امامت عسگری(ع) بر آن حضرت وارد کردند؛ عسگر به معنای ارتش است و وجود مقدس امام یازدهم همیشه در محاصره ارتش و نیروهای ارتش بودند و همواره منزل ایشان در محاصره نیروهای نظامی دستگاه خلافت قرار داشت و ایشان در سن 28 سالگی و در جوانی به شهادت رسیدند و دوران امامت 6 ساله ایشان در دل مظالم بود.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: از مانند فردا، امامت امام زمان(عج) پنج ساله آغاز می‌شود؛ در جریان امام هادی و جواد(ع) نیز این قضیه تکرار شد که در سنین پائین به امامت رسیدند؛ وجود مقدس امام زمان(عج) از روز نخست در پس پرده غیبت قرار گرفت و تا امروز دست شیعه از دامن ایشان کوتاه است و 1170 سال از آن روز می‌گذرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مهم این است که امام در این عرصه غیبت چگونه جامعه را اداره و امت را مدیریت می‌کند افزود: سه اصل در مدیریت امام زمان(عج) وجود دارد که شامل اصل ارشاد و اجرا در مدیریت است که این دو اصل از روز غیبت توسط نواب امام صورت گرفته و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: وجود مقدس امام زمان(عج) وظیفه خود در ارشاد و مدیریت جامعه را با مباشرت نواب عام صورت می‌دهند اما مهم اصل سوم است که هدایت امام در جریان‌ها و بحران‌های اجتماعی است که این جریان هدایت مستقیم به وسیله خود امام صورت می‌گیرد؛ در جریان بحران‌های امت، وجود اقدس امام این مسائل را هدایت می‌کنند و در این موقعیت‌ها، احتیاجی به ظهور و بروز ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه وجود مقدس امام زمان(عج) دارای ولایت مطلقه الهیه هستند تصریح کرد: این هدایت امام زمان(عج) است که در این انقلاب نمونه‌‌هایی از آن را شاهد بوده‌ایم؛ شهید مطهری می‌فرمودند زمانی که امام در پاریس بودند با ایشان تماس گرفتم و عنوان کردم شورای انقلاب تصمیم گرفته شما فعلا به ایران نیائید زیرا خطرناک است و با این کیفیت، تشریف فرمایی شما مناسب نیست اما امام پاسخ دادند بنده بعد از توسل به امام زمان(عج)، تصمیم خود را گرفته و به ایران می‌آیم. صاحب ولایت مطلقه الهیه در فکر امام نفوذ کرده و ایشان تشریف آوردند و آن نقطه عطف در انقلاب شکل گرفت.

آیت الله علم الهدی افزود: مهمترین سلاح مردم در شب بیست و یکم بهمن، چوبدستی بود اما در 22 بهمن، اسلحه‌ها در اختیار مردم بود و مساجد پر از اسلحه بود و با هیچ پیش بینی این مهم محقق نمی‌شد و باید در این مسائل سر انگشتر غیبی امام زمان(عج) را دید؛ حرکت اخیر آمریکا را ببینید؛ از مردادماه تلاش کردند مردم را از تحریم آمریکا بترسانند و تحلیل این بود که 13 آبان امسال، تظاهرات ضدآمریکایی به تظاهرات ضدنظام مبدل می‌شود و پیش بینی اقتصادی این بود که دلار به 30 هزار تومان می‌رسد اما از شکست آمریکا کسی خبر نداشت اما مقام معظم رهبری در سخنرانی 12 مهرماه فرمودند آمریکا در جریان آخرین تحریم‌ها نیز شکست خواهد خورد و این یک سیلی از سوی ایران است.

وی بیان کرد: این عقب نشینی آمریکا از تحریم‌ها به عنوان یک شکست مسئله‌ای است که تحلیلگران آمریکایی نیز به آن اذعان دارند و در سایت هرالد تریبون که از مهمترین سایت‌های خبری و تحلیلی آمریکاست آمده که با شکست تحریم‌ها ثابت شد که با ایران در عرصه نظامی و اقتصادی نمی‌توان جنگید و فقط یک راه داریم و آن هم مذاکره است. این سایت گفته دو جریان تجدیدنظر طلب در ایران و آمریکا هستند که توسط اینها می‌توان مذاکره کرد و وقت آن نیز اکنون است.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: این سایت ادامه می‌دهد اگر بتوانیم رهبری ایران را در فضای مذاکره قرار دهیم، مذاکره ممکن است و این تنها راه ما است؛ البته این سایت عنوان می‌کند ممکن نیست رهبری ایران در فضای مذاکره قرار گیرد زیرا رهبری ایران در داخل و بیرون، بسیار هوشمند عمل کرده و هدایت ایشان به سوی زمین بازی کار آسانی نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: اینکه دشمن به این مسئله اذعان و اعتراف دارد این هوشمندی رهبری معلول چیست؟ جز این است که کلید کار در اختیار خود امام زمان(عج) است؟ مسئولان این مملکت این حرف‌ها را باور کنند و به صورت جدی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند. رهنمود رهبری را عمل کنند. اینها را باور کنند و گوش به فرمان رهبری دهند. یک کار در این مملکت شد و مردم امیدوار شدند و آن اعدام دو اخلالگر ارز بود؛ قوه قضائیه با قاطعیت به مردم امید داد و باید مدیرانی که زمینه افساد فی الارض را فراهم کرده‌اند نیز حداقل محاکمه شوند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند چرا دنبال کسانی هستید که پول گرفتند؟ دنبال کسانی باشید که پول را دادند. اگر اخلال اقتصادی فساد فی الارض است، پول دادن هم فساد است و باید عوامل آن نیز محاکمه شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت..کاملا بحق فرمودید..امثال سیف. جهانگیری و....مقصر اصلی هستند
France
...
United States
تا امروز فکر می کردم این سایت برای اقای زاکانی هست ولی به جرات با توجه به سانسور بالا میگم این سایت برای علم الهدی و رییسی هست .
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا انحلال برخی از موسسه های مالی غیر مجاز ، برای برخی از آقایان گران تمام شده است.که در لفافه محاکمه سیف را درخواست میکنند.
Iran, Islamic Republic of
موسسات مالی و پولی غیرمجاز در دوران سیف پول های مردم را بالا کشیدند همین موسسه کاسپین در دوران تصدی سیف مجوز دریافت کرد.
France
...
Iran, Islamic Republic of
چرا سانسور کردی ! ...
Iran, Islamic Republic of
من که مالباخته کاسپین هستم این را می فهمم که سیف علت اصلی مشکل بود....
Iran, Islamic Republic of
مردم کجا موسسات خصوصی داشتند موسسه های خصولتی شما مردم رافلج کرده
Iran, Islamic Republic of
افرین درکشورما چیزی بنام خصوصی وجودنداره..حتی اجاره دادن پارکینگهاووووووووووووووووووووووو
Iran, Islamic Republic of
خودي سازي
Iran, Islamic Republic of
دادشي و بابايي و اقازاده سازي
...
نیما راسخ
United States
به چه چیز امیدوار شدند مردم؟...ضمنآ باید بفرمایید:صورت خوشی ندارد که به رئیس جمهور توهین شود، یا عباراتی در این مایه ها.از موضع تحکمی فقط رهبر معظم انقلاب می توانند فرمایش بفرمایندولاغیر.
سيدعلي
Iran, Islamic Republic of
بهتر اسم سايتتون رو سانسور نيوز بزاريد
Iran, Islamic Republic of
یعنی نمیشه یه هفته بیاد این آقا ... شعر نگه
این یه شوی هماهنگ شده بین خود مسوولین ... بود که مثلا اجرا شد حالا بشینو تماشا کن بقیه ماجرا را
در ضمن باور کنید که جایگاهی در بین مردم ندارید
لطفا دین را بیش از این تخریب نکنید
Iran, Islamic Republic of
قدرتشو از خدا گرفته و هر چی بخواد میگه به شما هم ربطی نداره
Romania
واقعا سا یت سا نسور است تمام پیا مها سفید است جرا
United Arab Emirates
مردم ناراحت شدند . بجای اعدام حبس می کردید .... اگر چه اعدام اینها مبهم و غیر شفاف هست . نه فیلمی نه تصویری نه دادگاه علنی ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...