کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ برای دومین بار با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند

24 آبان 1397 ساعت 20:08

رئیس جمهور آمریکا قرار است بار دیگر با رهبر کره شمالی دیدار و گفتگو کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از رویترز، «مایک پنس»، معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس سالانه شرق آسیا گفته است که ترامپ در سال آینده میلادی قرار است برای دومین بار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار و گفتگو کند.

مایک پنس که در حاشیه سی و سومین اجلاس سران آسه آن در سنگاپور این خبر را  را اعلام کرد، در عین حال گفته است با وجود برگزاری این دیدار در اوایل سال میلادی آتی، واشنگتن تلاش دارد تا اشتباهات گذشته در مورد نقض وعده های مطرح شده در مورد برنامه های خلع سلاح هسته ای تکرار نشود.

معاون ترامپ همچنین گفته است که برنامه ها برای برگزاری این دیدار در حال پیگیری است، هرچند زمان و مکان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

دیدار پیشین رهبران آمریکا و کره شمالی که در خردادماه گذشته در سنگاپور برگزار شد با انتقادات تند محافل داخلی آمریکا روبرو گردید و منتقدان ترامپ از او بدلیل عدم شفافیت توافقات صورت گرفته با پیونگ یانگ و گزارش‌های مکرر در خصوص نقض تعهدات کره شمالی انتقاد کردند.

به تازگی نیز محققان مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن اعلام گفته‌اند که که ۱۳ پایگاه عملیاتی موشکی را که توسط دولت کره اعلام نشده بود ، شناسایی کرده و ممکن است جمعا ۲۰ آزمایشگاه هسته ای پنهان دیگر نیز وجود داشته باشد.

این محققان اعلام کردند این اقدامات کره شمالی احتمالا دور دوم گفت وگوهای خلع سلاح هسته ای را میان واشنگتن و پیونگ یانگ به تعویق خواهد انداخت.

منبع: مهر


کد مطلب: 652486

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/652486/ترامپ-دومین-بار-رهبر-کره-شمالی-دیدار-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com