پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

اعتراف دادستان سعودی درباره پرونده خاشقچی

پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 652457
دادستان کل عربستان امروز (پنجشنبه) نتایج تحقیقات درخصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزرنامه‌نگار و منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول را اعلام کرد.
اعتراف دادستان سعودی درباره پرونده خاشقچی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شلعان شلعان، معاون دادستان کل عربستان در این رابطه گفت: ۲۱ تن در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند، ۱۱ تن به صدور دستور و دست داشتن در عملیات قتل وی متهم شده‌اند که ۵ تن از این افراد به اتهام مشارکت در این جنایت به اعدام محکوم شده‌اند.

وی افزود: معاون رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان که رئیس تیم مذاکره کننده مسئول بازگرداندن خاشقجی از استانبول بوده، دستور قتل وی را صادر کرده بود. جنایتکاران  پس از قتل خاشقجی مجبور شدند بدن وی را تکه تکه کنند.

به گفته وی تحقیقات نشان داده که جسد خاشقجی بعد از قطعه قطعه شدن به همدستی در استانبول تحویل داده شده است. با چهره‌نگاری تصویری از همدست ترکیه‌ای بدست آورده‌ایم که آن را تحویل آنکارا خواهیم داد.شلعان گفت که محل جسد خاشقجی هنوز معلوم نشده است.

طبق اعلام دادستانی عربستان خاشقجی بعد از درگیری و مشاجره و بازداشت و تزریق مواد بیهوشی کشته شده است.دادستانی اعلام کرد، ماموریت اصلی تیم سعودی بازگرداندن خاشقجی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
عین سلطان سکه سریعا اعدام میشن تا مسئولین اصلی فساد به زندگی شرفتمندانه ادامه دهند