شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چند کشور به دنبال اس‌۴۰۰ روس‌ها هستند؟

پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 652451
سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، به‌رغم نگرانی از احتمال تحریم واشنگتن دست‌کم ۱۳ کشور برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی از روسیه ابراز تمایل کرده‌اند.
چند کشور به دنبال اس‌۴۰۰ روس‌ها هستند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، الجزیره، مصر، عراق، مراکش، قطر، عربستان و ویتنام جزو کشورهایی هستند که برای خرید سامانه‌های موشکی روسیه وارد مذاکره شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، واشنگتن انتظار دارد که کشورها تسلیم فشار آمریکا شوند و از طرحشان برای خرید این تجهیزات روسی منصرف شوند. یک منبع مطلع به این رسانه گفت: بسیاری از این کشورها نمی‌خواهند منتظر تصویب موانع آمریکا شوند. این سامانه‌های اس-۴۰۰ محدودیت صادرات کمتری دارند و کرملین مایل است تا از موانع احتمالی عبور کند. مثل این می‌ماند که شما آنها را خارج از قفسه‌ها خریداری کنید.

یک منبع مطلع دیگر تاکید کرد، سامانه‌های اس-۴۰۰ به لحاظ توانمندی، قوی‌تر از سامانه تاد است. این منبع تاکید کرد: هیچ کدام از تجهیزات آمریکا توانمندی اس-۴۰۰ در چنین برد بلندی را ندارد.    

تحریم‌ها بر سر خرید تجهیزات نظامی روسیه احتمال دارد طبق قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال تحریم" اجرا شود. هدف از چنین تحریم‌هایی می‌تواند تنبیه مسکو بابت مداخله ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا باشد که روسیه قویا رد می‌کند. واشنگتن ماه سپتامبر چین را بابت خرید جنگنده سوخو-۳۵ در سال ۲۰۱۷ و تجهیزات مرتبط به سامانه اس-۴۰۰ در سال ۲۰۱۸ تحریم کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *