پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۷

آیت الله نوری: وضعیت گرانی به‌شدت غم‌انگیز شده

پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 652435
مرجع تقلید شیعیان با ابراز تأسف از وضعیت افسارگسیخته گرانی و قیمت کالا در کشور گفت: وضعیت گرانی و معیشتی امروز مردم به‌شدت غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است.
آیت الله نوری: وضعیت گرانی به‌شدت غم‌انگیز شده
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای دفاتر استانی دیده‌بان شفافیت و عدالت که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: جامعه‌ای سالم جامعه‌ای بوده که در تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه کاملی باشد و درصورتی‌که در یکی از این ابعاد رخنه‌ای ایجاد شود ابعاد دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: اسلام در پی تشکیل یک جامعه کامل در تمام ابعاد وجودی است تا از این طریق رخنه‌های چالش آمیز در آن رسوخ پیدا نکند، سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت بر مبنای عمل به فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: سازمان دیده‌بان و شفافیت و عدالت که برای اجرای عدالت، شفاف‌سازی و رفع نا عدالتی تشکیل‌شده تشکیلات مهم و مؤثری می‌تواند باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به حساسیت‌های گرفتن جایگاه در حکومت اسلامی عنوان کرد: راست‌گویی و صدق در امانت مهم‌ترین ویژگی یک انسان مؤمن از منظر روایات اسلامی است، مسئله امانت ابعاد و گستره بسیار وسیعی داشته که گرفتن جایگاه و پست‌های حکومتی ازجمله تنهاست.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از کتاب شریف نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در روزهای نخست خلافت به عموم مردم کوفه فرمود اگر روزی که از میان شما بروم مال و اموالی بیشتر از چیزی که در ابتدای حکومت دارم داشته باشم بدانید که به شما خیانت کرده و از بیت‌المال سوءاستفاده داشته‌ام.

وی عنوان کرد: زمانی که یک منکر و خلاف در جامعه رایج می‌شود قیام همه‌جانبه نیز علیه آن لازم و واجب است و از همین رونیز فعالیت‌های دیده‌بان شفافیت و عدالت بسیار مهم و حائز اهمیت است، دیده‌بان شفافیت و عدالت به گفتن و نوشتن در رسانه‌ها بسنده نکرده و در برابر ضد ارزش‌ها به اقدام عملی دست‌زده‌اند که قابل‌توجه است.

مرجع تقلید شیعیان گفت با اشاره به اهمیت کار دیده‌بان شفافیت و عدالت ابراز کرد: قیام در برابر ضد ارزش‌ها و نا عدالتی‌ها در جامعه کنونی کشور اقدام درست و قابل‌تقدیری است، اسلام در تمام دوران و زمان‌ها نیازمند افرادی است که روحیه قیام و فریادخواهی در برابر ضد ارزش‌ها و نا عدالتی‌ها داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز تأسف از وضعیت گرانی‌های افسارگسیخته قیمت‌ها در کشور گفت: وضعیت گرانی و معیشتی امروز مردم به‌شدت غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها به علت تحریم‌ها نبوده و از کمبود نظارت‌ها و عدم وجود روح جمعی در حوزه اقتصادی ناشی می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: در مسئله گرانی و وضعیت ناراحت‌کننده مردم باید به ریشه‌های این گرانی‌ها توجه شود، در مسئله حجاب احساس می‌شود این فریضه مهم الهی در دست برخی تغییرات نگران‌کننده است.

وی با اشاره به حرام‌خواری بانک‌های کشور با دریافت دیرکرد بانکی تصریح کرد: دریافت پول به‌عنوان دیرکرد ربا قطعی و حرام است و دریافت وجهی با این عنوان توسط بانک‌های کشور حرام قطعی و رباخواری آشکار و محض است، اسلام باقدرت و شدت بسیار زیادی با مسئله ربا و دیرکرد مبارزه و مقابله کرده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
آیا فکر نمی کنید عمدا دارند این کارها را می کنند تا مردم و جوانان را نسبت به نظام و رهبری بدبین کنند؟
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا: بدرستی باید گفت که در طول چهل سال گذشته ایران متکی به دول خارجی بوده که میتوانست در یک تعادل نسبی اقتصادی خود را نگهدارد . ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
دستمال کاغذی که 3000 تومان می خریدم امروز 9500 تومان شده است. چرا رسیدگی نمی کنند چرا به داد مردم نمی رسند. آنها با گدا حساب کردن مردم اعلام کرده اند که بسته های حمایتی 200 هزار تومانی به مردم پرداخت خواهیم نمود. من مدرک دکتری دارم و حقوقم کمتر از 2 میلیون تومان است. آیا شرم آور نیست که در یک مملکت که ادعای علم دارد دکتری یک رشته ی مهم و بسیار مشکل دانشگاهی حقوق کمتر از 2 میلیون بگیرد و به او کمک جبرانی 100 یا 200 هزار تومان بدهند برای جبران گرانی ها !؟
Iran, Islamic Republic of
گرانی ها کمر مردم را شکسته است باید یارانه ها حداقل 3 برابر بشود شاید کمک کوچکی به مردم باشد.
Iran, Islamic Republic of
البته دولت بعد از مدتها بوق و کرنا ، دوبست هزار تومان به کارمندان داده که یحتمل اثر شق القمری خواهد داشت
United Arab Emirates
حاج آقا لطفا اگرفتوا دهید که دلارباقیمت بیشراز 42000تومان حرام است همه چیزدرست میشود
Iran, Islamic Republic of
بشدت حاج
اقا