جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مصطفوی:طارمی به پرسپولیس برمی‌گردد

پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 652369
داریوش مصطفوی رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران مهمان برنامه هفتگی فوتبالیسم بود و درباره برخی ابهامات دوران مدیریت فوتبالش صحبت کرد.
مصطفوی:طارمی به پرسپولیس برمی‌گردد
به گزارش جهان نيوز، مصطفوی درباره‌ی ماجرای بخشیدن بازیکنان دو کارته‌ی تیم ملی از سوی فیفا در بازی استرالیا گفت: «در ۴ سالی که رییس فدراسیون بودم بیشترین خدمت را از جهت روابط خارجی به فوتبال ایران کردم. قبل از بازی رفت ایران-استرالیا برای انتخاب آخرین تیم جام جهانی ۹۸، من با هماهنگی کمیته ملی المپیک، ژائو هاولانژ رییس وقت فیفا را به ایران دعوت و از او پذیرایی کردم. در جلسه به او روراست گفتم می‌خواهم درباره‌ی بازی ایران-استرالیا با شما صحبت کنم. استرالیایی‌ها تا اینجا کلا ۴ بازی انجام داده‌اند ولی تیم ایران ۱۷ بازی کرده و بعد مسافت بازی‌های ما بیشتر بوده است. در مقابل ما ۵ بازیکن دو اخطاره داریم که باید برای این بازی بخشیده شوند. هاولانژ هم این مسئله را به کمیته‌ی اجرایی فیفا برد و ما بخشیده شدیم.»

۲۰ درصد فوتبال درون و ۸۰ درصد بیرون زمین اتفاق می‌افتد
مصطفوی همچنین از مذاکرات خود با داور عرب‌زبان بازی استقلال در آسیا سخن گفت: «در بازی رفت هم استقلال و هم پرسپولیس چند گل خورده بودند و باید بازی برگشت را جبران می‌کردند. در بازی رفت ازبکستانی‌ها سر تیم ما را بریده بود. من با سعد کمیل داور بازی برگشت صحبت کردم و گفتم در بازی رفت حق ما خورده شده. بین دو نیمه هم به رختکن استقلال رفتم و به صادق ورمزیار گفتم در محوطه‌ی جریمه‌ی تیم حریف دریبل بزند و ورمزیار سه بار این کار را کرد که داور دو پنالتی در نیمه‌ی دوم برای استقلال گرفت. من همیشه گفته‌ام  ۲۰ درصد بازی در مستطیل سبز و ۸۰ درصدش بیرون از مستطیل سبز معلوم می‌شود. این ۸۰ درصد با لابی به حق درست می‌شود. من خوب بلدم لابی کنم.»

پول ۴۰۰ میلیونی به لیدر پرسپولیس
این مدیر فوتبالی با اشاره به خاطره‌ای در دوران خود، درباره‌ی مهدی طارمی هم اظهار نظر کرد: «ماجرای طارمی فقط یک وجه ندارد که بگوییم فقط او محکوم است و تماشاچی‌ها را علیه او بشورانیم که به او بی‌احترامی کنند. در زمان مدیرعاملی خود من هم در پرسپولیس ۴۰۰ میلیون پول به لیدرها دادند که بگویند مصطفوی استقلالی است. طارمی باید مدیربرنامه‌ی قوی می‌داشت که به طارمی شکل می‌داد، اما به طارمی خیانت کردند و از او پول گرفتند و کاری برایش نکردند. نباید سر این جوان بریده شود. طارمی هنوز ظرفیت تحمل این مسائل را نداشت. طارمی گناهکار نیست و خواهید دید که روزی به همین باشگاه برخواهد گشت و به پرسپولیس خدمت خواهد کرد.»
 
سپ بلاتر گناهکار نبود/بن همام همه را می‌خرید
داریوش مصطفوی درباره‌ی فساد در فوتبال آسیا افزود: «فساد نه تنها در ایران و آسیا، که در خود فیفا هم هست. البته سپ بلاتر در آن ماجرا گناهکار نبود و سر مسئله‌ی سیاسی او را برداشتند و یک روزی هم مشخص خواهد شد. اما ماجرای بن همام متفاوت است. او به عنوان یک عضو معمولی وارد کنفدراسیون شد و کم کم همه را خرید و با همین شیوه رییس هم شد. در مرحله‌ی بعد با همین روش می‌خواست رییس فیفا شود که نشد.

نقش اساسی تیم‌های پایه در فوتبال
وی در انتها درباره‌ی اهمیت تیم‌های پایه در باشگاه‌ها سخن گفت: «در تیم ملی قرار بود کی روش به تیم‌های پایه هم رسیدگی کند. اما کفاشیان چون انگلیسی بلد نبود متنی که آماده شده بود را بدون اطلاع امضا کرد. کی روش هم یک بار به تیم‌های پایه رسیدگی نکرد. پرسپولیس به دلیل کمبود بودجه و نداشتن امکانات تیم‌های پایه‌ی ضعیفی دارد. در حالی که تیم‌های پایه خرجش از تیم‌های بزرگ بیشتر است و امکانات زیادی می‌خواهد. نتیجه‌ی این وضع می‌شود همین که روی نیمکت پرسپولیس در این روزها بازیکن خوبی نیست. خروجی تیم‌های پایه ضعیف است و اگر ضعیف نبود برانکو تنها نمی‌ماند.»

منبع: ورزش سه
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *