جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شورای عالی سیاسی یمن: تجاوزات ائتلاف سعودی در الحدیده ادامه دارد

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 652275
دبیر کل شورای عالی سیاسی یمن در پی خبر منتشر شده درباره توقف حملات ائتلاف سعودی به الحدیده واقع در غرب یمن گفت که حملات متجاوزان علیه شهر و بندر الحدیده ادامه دارد.
تجاوزات ائتلاف سعودی در الحدیده ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز، «یاسر الحوری» دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن خبر منتشر شده خبرگزاری فرانسه درباره توقف عملیات نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی در الحدیده را رد کرد.

او با بیان اینکه تجاوزات ائتلاف متجاوز علیه الحدیده واقع در غرب یمن ادامه دارد، افزود: عملیات نظامی علیه شهر و بندر الحدیده و لشکرکشی ائتلاف به آن ادامه دارد.

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب به المیادین گفت که امارات کشور اشغالگری است و تلاش می‌کند بر شکست نظامی‌اش در ساخل غربی یمن و الحدیده سرپوش بگذارد.

یاسر الحوری در واکنش به خبر مربوط به توقف عملیات نظامی ائتلاف سعودی در الحدیده اظهار داشت: اگر این عملیات متوقف شده است، پس چرا خود ائتلاف سعودی-اماراتی آن را اعلام نمی‌کند.  

وی در  ادامه تصریح کرد: ائتلاف متجاوز تلاش می‌کند { در راستای فریب جامعه بین‌الملل و انحراف افکار عمومی} چشمان جامعه جهانی را به روی فاجعه انسانی یمن ببندد تا مانع اتخاذ مواضع بین‌المللی در این خصوص شود.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از فرماندهان میدانی در دولت مستعفی یمن که مورد حمایت ائتلاف سعودی و اماراتی است نوشت: «دستورهایی مبنی بر توقف حملات به الحدیده دریافت کردیم».

یک مقام مسئول در دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری گفت که حملات اخیر ائتلاف مذکور موقتا متوقف شده است.

مقام مسئول مدعی شد که دلیل توقف حملات به شهر الحدیده، «فرصت دادن به سازمان‌های حقوق‌بشری برای خارج کردن نیروهای کادر خود و برخی از مجروحان از شهر الحدیده و ایجاد گذرگاه‌های امن» است.

ائتلاف سعودی-اماراتی این روزها با تشدید حملات به غرب یمن تلاش می‌کند بندر الحدیده، مهمترین کانال کمک‌رسانی به مردم یمن را اشغال کند تا در مذاکرات صلح آتی در یمن دست برتر را برای امتیازگیری داشته باشد؛ حملاتی که طی چهار ماه گذشته با مقاومت مردم یمن در جلوگیری از سقوط الحدیده به شکست انجامیده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *