جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سفر مردم اوکراین به روسیه ادامه دارد

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 652162
تقریبا ۴ میلیون شهروند اوکراینی در نیمه نخست سال جاری به روسیه سفر کردند و برغم سیاست ضدروسی مقامات کی‌یف، مردم این کشور همچنان به سفرهای مرتب خود به روسیه ادامه می‌دهند.
سفر مردم اوکراین به روسیه ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: در نیمه نخست سال2018، تقریبا چهارمیلیون شهروند اوکراینی به روسیه سفر کردند، از این میزان 3میلیون و 600هزار نفر سفرهای شخصی داشته، بیش از 300هزار نفر برای مسائل کاری این سفر را انجام داده و بیش از 13هزار شهروند اوکراینی نیز به عنوان توریست به روسیه سفر کرده‌اند.

این روزنامه براساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال روسیه این ارقام را منتشر کرده و یادآور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سفر شهروندان اوکراینی به روسیه بعنوان توریست افزایش داشته، هرچند در مجموع این میزان کمی کاهش داشته که علت آن می‌تواند در رابطه با قوانین مهاجرتی در روسیه باشد.
در پارلمان اعلای اوکراین نیز اعتراف شده که به رغم سیاست ضدروسی مقامات کی‌یف، مردم این کشور همچنان به سفرهای مرتب خود به روسیه ادامه می‌دهند. مقامات ارشد اوکراینی بارها از شهروندان این کشور خواسته‌اند تا از سفر به روسیه خودداری کنند.
"تاتیانا باختیوا" نماینده پارلمان اوکراین به این روزنامه گفته است: «اکثر مردم اوکراینی برای کسب درآمد بیشتر به روسیه سفر می‌کنند. در حال حاضر بر اساس آمار رسمی سازمان ملل، 60درصد از مردم اوکراین زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در بسیاری از خانه‌ها یخچال مردم خالی است و آنها نمی دانند هزینه‌های آب و برق خود را چگونه پرداخت کنند. در کشور ما اقتصاد فلج شده و هیچ موقعیت شغلی مناسب یافت نمی‌شود و درآمدها بسیار پایین است.»

پیش از این اعلام شده بود که جریان خروج نیروی کار از اوکراین به حد بحرانی رسیده است. بر اساس ارزیابی وزارت اجتماعی این کشور، با توجه به فصل‌های کاری حدود 9میلیون نفر از 26میلیون نیروی کار اوکراین دائما در خارج از کشور به سر می برند. در اوکراین در حال حاضر کمبود کارگران حرفه‌ای خدمات ساختمانی و رانندگان با کاملا مشهود است.

برخی منابع دولتی در روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بودند که برخی شرکت‌های اوکراینی بطور کلی ترجیح داده‌اند تا در روسیه به فعالیت خود ادامه داده و دفتر و امکانات فنی خود را به این کشور منتقل کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *