جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۰

محسن هاشمی: رای گیری دیروز برای شهرداری واقعی بود!

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 652150
علی رغم اعتراف میرلوحی به رای گیری صوری شورای شهر برای انتخاب حناچی، محسن هاشمی امروز طی یادداشتی از برگزاری رای گیری واقعی در جلسه دیروز شورا خبر داده است.
محسن هاشمی: رای گیری دیروز برای شهرداری واقعی بود!
گروه سیاسی جهان نيوز: محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در یادداشتی که در شماره امروز روزنامه اعتماد منتشر شده، از رای گیری واقعی در صحن شورا برای انتخاب شهردار خبر داده است.

هاشمی نوشته است: «راي‌گيري و انتخاب ديروز، شايد از يك جهت با دو انتخاب ديگري كه براي شهردار تهران داشتيم، تفاوت داشت. معمولا در دوره‌هاي قبل و انتخابات اينچنيني، قبل از جلسه راي‌گيري با توجه به نظر و ديدگاه اكثريت اعضاي شورا يكي از كانديداها از قبل مشخص مي‌شد و در صحن فقط به وي راي اعتماد مي‌داديم و رسما انتخابش مي‌كرديم. يعني از قبل مشخص بود كه شهردار آينده چه كسي است. اما در مورد انتخابات اخير از آنجايي كه آراي اعضا به هم نزديك بود و از سويي در جلسه هم‌انديشي ديروز صبح هم همه اعضا حضور نداشتند، تشخيص اينكه شهردار چه كسي خواهد بود، دشوار بود. براي همين همه‌چيز به راي‌گيري اعضا در صحن شورا منتهي شد. از سوي ديگر هر دو كانديداي شهرداري، روز دوشنبه از ساعت 8 صبح تا 18، در جلسات كميسيون‌هاي مختلف شركت كردند و در كنار برنامه‌هايي كه ارايه داده بودند به تشريح ديدگاه‌هاي خود در مورد چالش‌هاي تهران در حوزه‌هاي مختلف پرداختند كه فكر مي‌كنم همين امر نيز در تصميم نهايي اعضا براي راي دادن به گزينه‌هاي خود براي شهرداري تاثير بسياري داشت.»

فارغ از آنکه شاید اصلا نگارش این یادداشت و اشاره به این موضوع لزومی نداشته است، اما می توان موضع رئیس شورا را یک حرکت پیش دستانه دانست چرا که میرلوحی، دیگر عضو شورا در گفتگو با آرمان تلویحا انتخاب حناچی را از پیش تعیین شده قلمداد کرده و گفته است: « آقای حناچی می‌توانستند با اختلاف رأی بیشتری به عنوان شهردار انتخاب شوند. با این وجود اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند این اتفاق رخ ندهد و رأی دو گزینه نهایی شهرداری تهران نزدیک به هم باشد. شاید اگر آقای آخوندی نیز به عنوان شهردار تهران انتخاب می‌شد اعضای شورای شهر همین رفتار را از خود نشان می‌دادند.... اعضای شورای شهر تصمیم داشتند با رأی بالایی که به آقای آخوندی می‌دهند به کسانی که این تبلیغات مسموم را طراحی کرده بودند این پیام را بدهند که برای شورای شهر تهران تعهد و تخصص از همه چیز بیشتر اهمیت دارد و اعضای شورای شهر برای کسانی که در گذشته به کشور خدمت کرده‌اند و منشأ خدمات زیادی بوده‌اند احترام قائل است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
مثل بقیه . باور کردیم بیش از این زور نزن .برات خوب نیست
Iran, Islamic Republic of
عزيز دل ما خودمون ذغاليم اخر اين سياده بازي
سعید110
Iran, Islamic Republic of
چند کلمه هم از زبان "تدبیر و امید" که واقعاً تدبیر و امید بود!
سرور
Iran, Islamic Republic of
محسن هاشمی(فردا روز) : لاجرم هویج هم میوه است.
خب باشه چشم!
Iran, Islamic Republic of
مواظب باش این یکی هم سرپیری هوس تجدید فراش نکنه !بقیه پیشکش!
Iran, Islamic Republic of
آخوندی برای مملکت زحمت کشیده .....!!!!
Iran, Islamic Republic of
آره . تو راست میگی
Iran, Islamic Republic of
اگه اندکی شک داشتیم حالا صوری بودن رای گیری محرز شد
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه کسی حرف از تقلب زده که شما هول شدی
Romania
برای شورای شهر تهران تعهد و تخصص از همه چیز بیشتر اهمیت دارد و اعضای شورای شهر برای کسانی که در گذشته به کشور خدمت کرده‌اند و منشأ خدمات زیادی بوده‌اند احترام قائل است.»!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پناه بر خدا .آخرش با این چیزایی که از ذهن این اصلاح طلبا می شنوم شاخ در میارم . همه جور تعریف از آخوندی شنیده بودیم غیر اینکه ایشون تعهد و تخصص دارن و منشا خدمات !!! بسیااااااار ؟!!! بودن !!!
به نظرم هاشمی داره با آخوندی شوخی میکنهر