شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲۷
بازی اصلاح‌طلبان در تهران؛

اعتراف عضو شورا به رای‌گیری صوری انتخاب شهردار/ خواستیم اختلاف رای کم باشد و به آخوندی احترام بگذاریم!/ حاضریم دوره ما با دوران اصولگرایان مقایسه شود

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 652081
میرلوحی، عضو شورای شهر تهران می گوید: آقای حناچی می‌توانستند با اختلاف رأی بیشتری به عنوان شهردار انتخاب شوند. با این وجود اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند این اتفاق رخ ندهد.
اعتراف عضو شورا به رای‌گیری صوری انتخاب شهردار/ خواستیم اختلاف رای کم باشد و به آخوندی احترام بگذاریم!
گروه سیاسی جهان نيوز: سومین شهردار پایتخت در حدود 15 ماه حاکمیت اصلاح طلبان شورای پنجم، دیروز انتخاب شد. پیروز حناچی توانست با 11 رای کلید بهشت را دریافت کند و شانس خود را برای خدمت به مردم تهران بیازماید. اما اختلاف یک رای بین آخوندی و حناچی از نکات قابل توجه رای گیری روز گذشته بود. چرا که دو روز پیش از رای گیری، آخوندی تواسنت 16 رای از 21 رای اعضا را کسب کند. سیدمحمود میرلوحی، عضو شورای شهر که دیروز نامش به عنوان یکی از رای دهندگان به آخوندی مطرح شد، در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان به نکته ظریفی اشاره کرده که نشان می دهد رای گیری به صورت کاملا صوری انجام شده و علی رغم رای بالای آخوندی، در لحظات آخر اعضا بر عدم انتخاب وزیر مستعفی پرحاشیه بنا گذاشتند. حال این تصمیم می تواند از داخل شورا گرفته شده باشد(!) یا مربوط به اعلام مخالفت دولت با شهرداری آخوندی و یا اظهارنظر رئیس دولت اصلاحات و یا هرسه احتمال باشد.

بخش های مهم و قابل توجه این گفتگو را خواهید خواند:

*آقای حناچی می‌توانستند با اختلاف رأی بیشتری به عنوان شهردار انتخاب شوند. با این وجود اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند این اتفاق رخ ندهد و رأی دو گزینه نهایی شهرداری تهران نزدیک به هم باشد. شاید اگر آقای آخوندی نیز به عنوان شهردار تهران انتخاب می‌شد اعضای شورای شهر همین رفتار را از خود نشان می‌دادند. نکته دارای اهمیت این است که در دو، سه روز منتهی به انتخاب شهردار تهران رفتار عجیب و تبلیغات مسموم درباره آقای آخوندی در فضای رسانه‌ای کشور به وجود آمده بود که کار انتخاب شهردار تهران را سخت کرده بود. به همین دلیل نیز اعضای شورای شهر تصمیم داشتند با رأی بالایی که به آقای آخوندی می‌دهند به کسانی که این تبلیغات مسموم را طراحی کرده بودند این پیام را بدهند که برای شورای شهر تهران تعهد و تخصص از همه چیز بیشتر اهمیت دارد و اعضای شورای شهر برای کسانی که در گذشته به کشور خدمت کرده‌اند و منشأ خدمات زیادی بوده‌اند احترام قائل است. در نتیجه بنده معتقدم که رأی اعضای شورای شهر تهران به آقای حناچی و احترام به آقای آخوندی یک رویکرد مدبرانه و منطقی بوده است.

*انتخاب آقای نجفی در شهریور سال96 یک انتخاب علمی دقیق و منطقی بود. با این وجود پس از انتخاب ایشان مسائلی در مدیریت شهر تهران رخ داد که شورای شهر مجبور شد گزینه دیگری را برای مدیریت شهر تهران انتخاب کند.

*برخی به صورت سازماندهی شده تلاش کردند آقای افشانی در شهرداری تهران حضور نداشته باشد تا موقعیت اصلاح‌طلبان در مدیریت شهر تهران با چالش جدی‌تری مواجه شود. مقام شهردار تهران در حد وزرا و معاونین رئیس‌جمهور است و به صورت معمول ایشان نیز باید از این قانون مستثنی می‌شدند. با این وجود به نظر می‌رسد هدف اصلی تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان آقای افشانی و اصلاح‌طلبان هستند. به همین دلیل نیز سازماندهی که در این زمینه توسط رقبا صورت گرفت شرایطی را به وجود آورد که اعضای شورای شهر مجبور شوند برای سومین بار در طول چهار سال یک شهردار جدید برای شهر تهران انتخاب کنند.

*معتقدیم رویکرد اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران موفق و قابل دفاع بوده است. ما حاضر هستیم دوران15 ماهه حضور اصلاح‌طلبان را با حضور 14ساله اصولگرایان با آن همه بودجه با هم مقایسه کنیم و سپس به یک جمع بندی مناسب در رویکردها و علمی بودن برنامه‌ها برسیم. این در حالی است که در گذشته و زمانی که اصولگرایان مدیریت شهر تهران را برعهده داشته اند وضعیت اقتصادی کشور خوب بود و نفت با قیمت هر بشکه140 دلار به فروش می‌رفت.

*همه اعضای شورای شهر به این نکته آگاهی داشتند که برخی از هواداران جریان اصلاحات علاقه دارند که آقای هاشمی به عنوان شهردار تهران انتخاب شود. خود ایشان نیز این دغدغه را داشتند و به این علاقه احترام می‌گذاشتند. با این وجود تصمیم شورا این بود که هیچ کدام از اعضای شورای شهر به هیچ دلیلی شورا را ترک نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما حاضر هستیم دوران15 ماهه حضور اصلاح‌طلبان را با حضور 14ساله اصولگرایان با آن همه بودجه با هم مقایسه کنیم!!!! تا حالا که دو شهردار عوض کرده اید و عملکرد مطلوب و قابل ارائه ای نداشته اید.
Iran, Islamic Republic of
چقدر این پرور هستن
دوران ما مقایسه بشه؟ چیزی هم دارین
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این جماعت اصلاح طلب جز توهین به شعور مردم هیچ راه دیگری ندارند که به مراد دلشون برسند. و اما دل! و ما ادراک ما دل؟!
هادی
Iran, Islamic Republic of
عوض شدن به مراتب بهتر از اونکه 12 سال ویران کنی تهران رو...
Iran, Islamic Republic of
هادی این جا هادی آنجا هادی همه جا .
ایوب زاده
United Arab Emirates
جدا جای تاسفه که این اصلاح طلبا اینطوری برای هم نوشابه بازمیکنند میگه اخوندی با خدمات شایانش. دوم میگه زمان اصولگراها نفت گرون بود اخه ادم توکه این قدر بی اطلاعی یا نمیخواهی بدونی نفت چه کاربه شهرداری داره شهرداری درزمان قالی باف چقدر ازدولت طلب داشت سوم گفته این مدت اصلاح طلبان با12 سال اصولگرایان مطابقت دارد. واقعا اعتمادبه نفس اینا منو کشته. شهردارشما بعد ازدوسال روکش اسفالت و خرد کن نخاله ساختمان افتتاح می کنه. بیاین یک چهارم بزرگراه امام علی بسازین. بعد عرض اندام کننین. چندوقت پیش میخوندم که مقدارزیادی سنگ پا وارد کرده بودند. جدا بی انصافی است که درداخل هست وازخارج وارد میکنند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه چی میگی؟
خود اصلاخ طلبان هم به کارآمدی و موفقیت قالیباف اعتراف کردند اونوقت تو شدی کاسه داغتر از آش!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقاهادی انصاف را حتی بادشمنت رعایت کن
واقعا قالیباف تهران راویران کرد؟!!!
حتی تندروهای شما امثال کرباسچی وترکان و... هم به کارایی وتوانایی فقالیباف معترفند
Iran, Islamic Republic of
بله كاملاً شما جلوييد چون اصولگرايان بى عرضه تو چهارده سال ٢ شهردار داشتن كه يكى به علت خدمات فوق العاده در شهر تهران شد رييس جمهور و اون يكى هم كه خدماتش روى زمين هست و معلومه چكار كرده ولى شما ماشالله يك سال سه شهردار .... در مياد
Iran, Islamic Republic of
مگه دارید خاله بازی میکنید! چند تا شهردار تو این دوره عوض کردید!! البته وقتی مردم تهران چشم بسته با تَکرار تَکرار رای میدهند میشود همین
Iran, Islamic Republic of
کلا دارن مردمو بازی میدن
Iran, Islamic Republic of
این شورا ثمره رای مردم به اصلاح طلباست و حتما مردم برای این بازی ها راضی هستن
Iran, Islamic Republic of
هرچی باشه از اون املاک نجومی ها بهترن
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
شوراي پنچر شهر تهران با اعصاب مردم بازي ميكنند ...
Iran, Islamic Republic of
زماني بچه بوديم دالي موشه و قايم موشك بازي ميكرديم كه وصف حال اين اقايونه
علی
Iran, Islamic Republic of
...
علی لنج کج
بخاطر ترس از چمران
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یک پیشنهاد به جهان نیوز : اگر امکان دارد گزیده ای از پیام هایی که از طریق کاربران برای شما ارسال میشود برای صاحب مقاله یا گوینده فرستاده شود تا متوجه نظر مثبت یا منفی مردم به آن مطلب شود
رضا
Iran, Islamic Republic of
مردم ببین به کیارای دادن داره میگه چون فشاررسانه ای برعلیه اخوندی بالا بود ...!!!!!!
Romania
به این می گویند اخلاق اسلامی از نوع اصلاح طالبانی
Iran, Islamic Republic of
جوجه ها را اخر پاییز میشمارند . البته نیمه تابستان هم به لطف شما قابل شماره است ....
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه رای دادن لیستی و چشم بسته است که باید 4 ساله تحمل کنند .... تا ....
حسن از قم
Iran, Islamic Republic of
سلام ...از قیاسش خنده آمد خلق را ........ نفت ۱۴۰ دلاری چه ربطی به شوربای شهر تهران داره
Iran, Islamic Republic of
پدیده جدید در دمکراسی با نگاه اصلاح طلبی و لیستی مبارک باد: رای احترامی!
United Arab Emirates
ازیه طرف میگی صادرات نفت داشت صفرمیشدازاونومیگی نفت بشکه ایی۱۴۰دلار تکلیف خودتونو اول مشخص کنید...