جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تزریقِ نسلی «بی‌ادعا» به پابرهنه‌های فوتبال

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 652055
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، در سکوت، در هیاهوی دعواهای فوتبال و زیر سایه کم توجهی‌ها افتخارآفرینی می‌کند، بدون اینکه کمی دچار غرور شود.
تزریقِ نسلی «بی‌ادعا» به پابرهنه‌های فوتبال
به گزارش جهان نيوز، عمر فوتبال ساحلی به اندازه فوتبال نیست. قطعاً هیجان خاص فوتبال را هم ندارد، مثل خیلی از رشته‌های ورزشی دیگر و معمولاً قشر بزرگی از جامعه فوتبال را به هر رشته دیگری ترجیح می‌دهند.

شاید رشته‌های دیگر هم علاقه‌مند خاص خود را داشته باشند، اما قطعاً وقتی پای موفقیت به میان بیاید، تفاوتی ندارد که این موفقیت در کدام رشته به دست آمده است، چون ورزشکاران هر رشته‌های به اندازه‌ای که باید به موفقیت برسند، علاوه بر استعداد ذاتی‌شان تلاش خود را انجام داده‌اند. در میان تمام این رشته‌های ورزشی فوتبال ساحلی یک رشته خاص‌تر به شمار می‌رود که در ایران پیشرفت آن محسوس بوده است.
 
فوتبال ساحلی که سال‌ها پیش در ایران مورد توجه نبود، پس از حضور مارکو اوکتاویو کم کم درخشان‌تر شد. قهرمانی‌های متوالی در آسیا و البته قهرمانی در جام بین قاره‌ای این رشته را بیشتر مورد توجه قرار داد که پس از این اتفاقات خوب، اوکتاویو رفتنی شد.

فوتبال ساحلی با محمدحسین میرشمسی نیز به موفقیت‌هایش در عرصه بین‌المللی ادامه داد که سومی در جام جهانی فوتبال ساحلی و رفتن روی سکوی جهان، بخشی از این موفقیت‌ها بود. حالا پس از این دوران، فوتبال ساحلی بار دیگر با اوکتاویو جان گرفته و در حال تغییر نسل است، تغییری که همراه با آن نتیجه هم به دنبال داشته و فوتبال ساحلی بار دیگر توانست قهرمانی در جام بین قاره‌ای را تجربه کند.

ساحلی‌بازان ایران یا به اصطلاح پابرهنه‌های ایران، ورزشکارانی بی‌ادعا هستند که با موفقیت هم دچار غرور نمی‌شوند، حتی اگر در حضور تیم‌های پرقدرتی چون برزیل، تاهیتی، روسیه و... جام قهرمانی جام بین قاره‌ای را بالای سر ببرند. محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی و پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم ملی سال گذشته و پس از اینکه به عنوان بهترین بازیکن جهان و بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شدند، غرور به سراغ‌شان نیامد و همچنان بی‌ادعا به کار خود ادامه می‌دهند.

یا همین امسال که عنوان بهترین دروازه‌بان جام بین قاره‌ای به حمید بهزادپور رسید و محمد مرادی در مراسم گالا به عنوان پدیده سال فوتبال ساحلی انتخاب شد، کسی غرور را در چهره ساحلی‌بازان ندید.

تیم ملی فوتبال ساحلی با مارکو اوکتاویو در حال تغییر نسل است که محمد مرادی یکی از بازیکنان جوان در این نسل حضور دارد. بازیکنان دیگری چون علی میرشکاری، مهدی شیرمحمدی و جوانان زیاد دیگری از سراسر ایران، در پروژه این تغییر نسل حضور دارند، نسلی که انگار بی‌ادعایی نیز به آنها تزریق می‌شود تا ساحلی‌بازان ایران بتوانند بدون ذره‌ای غرور همچنان در سطح جهان بدرخشند و به پیشرفت ادامه بدهند، پابرهنه‌هایی که حالا تنها هدف‌شان عبور از برزیل قدرتمند است که شاید اگر در جام بین قاره‌ای با تیم نخست دنیا روبه‌رو می‌شدند، می‌توانستند شانس خود را برای شکست برزیل امتحان کنند، اما این قرعه به نام روسیه افتاد.

حالا تیم ملی فوتبال ساحلی باید خود را آماده بازی‌های قهرمانی آسیا کند که حکم انتخابی جام جهانی را دارد تا با صعود به جام جهانی، شانس رویارویی با برزیل و شکست این تیم را با نسلی جدیدتر بیازماید.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *